Kan inte sänka volymen

Permalänk
Medlem

Kan inte sänka volymen

Tjenare! Har lite problem. jag har ett par hörlurar utan ljudkontroll på, vilket betyder att jag behöver kontrollera volymen genom windows. Problemet är bara att när jag drar i volym reglaget så går volymen upp automatiskt igen = fruktansvärt högt. Jag kan dock justera volymen precis vid uppstart, men rätt var det är så går volymen upp. Ingen aning varför det beter sig så här. Kör W7 Ultimate 64-Bit.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Antar att du kör med senaste driver för ljudkortet? Asus P7P55D-EVO har en VIA HD Audio, senaste är VIA Audio Driver V6.0.1.8700 for 32/64bit Windows XP & Windows Vista & Windows 7.(WHQL) och finns på Asus Supportsajt.
http://support.asus.com/download/

Permalänk
Medlem

jag råkade gör något sånt på min föra dator. så att volymen stog på max och att det inte gicka att sänka kunde dock flytta reglagen. kvar står problemet i fall du inte använder hörlurarna?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Antar att du kör med senaste driver för ljudkortet? Asus P7P55D-EVO har en VIA HD Audio, senaste är VIA Audio Driver V6.0.1.8700 for 32/64bit Windows XP & Windows Vista & Windows 7.(WHQL) och finns på Asus Supportsajt.
http://support.asus.com/download/

Ska ladda ner och testa nu

Skrivet av upl8447:

jag råkade gör något sånt på min föra dator. så att volymen stog på max och att det inte gicka att sänka kunde dock flytta reglagen. kvar står problemet i fall du inte använder hörlurarna?

Precis så är det för mig, kan flytta på reglaget, men sen går det upp igen. Yes, funkar inte även om jag drar ur hörlurarna. Har även testat med flera andra.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

ok. jag gjorde nåt i kontrollpanelen så löste dett sig men kommer inte ihåg vad obs dock var det på Vista!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

ok. jag gjorde nåt i kontrollpanelen så löste dett sig men kommer inte ihåg vad obs dock var det på Vista!

Tillbaka från min lilla trip till sthlm. Letat runt i kontrollpanelen, men hittar inget som verkar funka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok synd. för jag 99% säker på att det är ett mjukvaru fel!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

ok synd. för jag 99% säker på att det är ett mjukvaru fel!

Jo, att det är mjukvarufel är fastställt. Skulle kunna tänka mig att det är något program som gör detta. Vet att ajg har haft detta tidigare, och löst det. Men kommer inte ihåg hur. Detta var på XP. Har köpt mig ett par nya lurar (g930) som jag inte kan använda just nu pga detta

Visa signatur

Permalänk
Medlem

formaterade, och det hjälpte. Ända fram tills nu -.- Uppdaterade minecraft, och sen höjdes volymen och nu har jag samma problem som innan. Detta måste lösas nu, går inte att ha det så här, så skriv om ni har någon ide, galen eller inte!

EDIT: Såg att jag råkade dubbelposta, sry! Anyways, helt plötsligt blev mitt ljud mute:at, och jag kunde kontrollera grejerna igen. Efter en halv låt gick volymen upp igen, och no control. tror mig även ha lokaliserat felet!

EDIT2: Hittat det det är mitt tgb som har problem. Har ett Saitek Cyborg (skrääääp....) Och multimediaknapparna beter sig lite lustigt på det, och har gjort länge. Oftast har de inte funkat. Nu har de iaf börjat leva sitt egna liv och funkar ibland. Och när det börjar funka tar tbg över och styr alla ljudkontroller och höjer volymen. So, nytt tangentbord behövs...

Visa signatur