Skrivet av m4goo2:
Hmm.. Man tycker ju nästan att Inet bör prioritera folk som fått hem datorer som är fraktskadade.
Väntat på svar sedan gårdagen om hurvida man ska gå till väga för att felanmäla. Hoppas jag får svar snart.
Chassit har gått sönder där nere, detta medför att nedersta "fläktskåpet" inte ens går att stänga. Kylaren är på sniskan. Hårddiskvaggan har fått en jävel så den är böjd.
Men nu måste jag bara fråga.. Ska där inte vara TVÅ frontfläktar på R3:an? För i min är nämligen bara den nedersta i... Det ska ju vara två, iallafall enligt bilden på hemsidan:
https://www.inet.se/files/img/max/6900680_3.png
Känns lite som att montören inte varit helt på det torra då..
Hoppas jag får svar snart och hoppas detta går undan. Alla pratar ju så bra om Inet, skulle ju vilja göra detsamma..
EDIT:
Nu ser jag detta:
Medföljande fläktar: 1st 120mm fram och 1st 120mm bak (1350rpm)
Sorry... Trodde man fick två i fronten, blev lurad av bilden då.
EDIT2:
Kan ju passa på och säga att det är konstigt att jag inte fick godis som köper en dator för ~12500:- medans Kalle som köper en hårddisk för ~500:- får. Im just sayin'!
Tjenare,
Tråkigt att du fått ett fraktskadat chassi. När det gäller svar från oss kommer det normalt sett samma dag (dock kan det dröja på måndagar när vi har hela helgens mailskörd att besvara).
Om du fortfarande inte fått svar vore det toppen om du kan ringa in då mailet troligtvis inte kommit fram till vår inkorg.
Angående fläktarna så stämmer antalet som är specifierat och visas på bilderna. Dock är det lite lurigt att fläkten är runtflyttad på bilderna för att illustrera hur över delen ser ut med fläkt monterad.
Skrivet av Edmond:
Tjenare inet.
Jag har länge velat se lite vettiga "gummifläktmonteringsstroppar" i utbudet, t ex noctuas. Sen vet jag inte, det kanske är så att fläkttillverkarna inte vill släppa stropparna separat, eller?
Jag kan garantera att jag inte är den enda som skulle uppskatta detta
Tyvärr säljer inte Noctua gummipluppar löst. När det gäller den länkade artikeln ovan så är nya färska ploppar på väg! Har själv använt dem utan problem.
Om du har ploppar från någon annan tillverkare att rekommendera är du välkommen att komma med förslag!
Skrivet av stais:
Liten notis på beskrivningen av Core i5 2500k:
Åtgången har nog inte varit så offantlig på sistone och det verkar ju som att lagret är rätt välfyllt
Hehe, helt klart, texten borta!
Skrivet av Vimm:
Hejsan.
Jag har bara en allmän fråga om orderstatus. Just nu säger Posten.se detta om min försändelse:
"Fel på frakthandlingen. Försändelsen kan bli försenad."
Jag är nyfiken på om felet ligger hos hanteringen på Posten eller hos er. Så jag vet vem jag ska rikta mina negativa tankar åt
Snälla, posta inte enskila ärenden här. Det svårt att hjälpa dig utan att ha några kunduppgifter och det är ej tillåtet enligt SweClockers regler för butiksforumet.
Släng iväg ett mail till info@inet.se eller slå oss en signal på 031-652700 så hjälper vi gladeligen till!
Skrivet av skog1s:
Hallå ja.
Ville bara påpeka att det blivit en miss i ert senaste mail erbjudande ! ! !
Längst ner i annonsen så säljer ni ut en Corsair SSD Force Series 120GB 2.5" men på bilden visar ni en 200GB
Mvh skog1s
Kan passa på att tacka för pigvinstången jag fick med min i7 2600K som jag hämtade ut idag
Den är lite rolig, bilden kommer direkt från Corsairs hemsida. De har tyvärr gjort ett skrivfel och vi missade detta. F120 finns inte ens i 200GB.
Corsairs bild: http://www.corsair.com/media/catalog/product/cache/1/image/9d...
Skrivet av MB76:
va? har inet börjat med mailerbjudanden?
Har frågat om detta i tråden innan men då sa de att det kanske kommer.
Ser inget på deras sida om det heller.
Skrivet av MB76:
ok, väldigt märkligt.
Trodde inte inet hade en sådan funktion, är ibockat att jag vill ha nyhetsbrev på min profil på inet men har inte fått något nyhetsbrev/erbjudandemail någonsin. Ser heller ingen annanstans man kan bocka i detta på deras sida.
Var anmälde du dig för detta mail?
Hm, knepigt, det vore toppen om du kan skicka ett mail med din mailadress till info@inet.se så får vi kolla varför det inte gått ut något nyhetsbrev till dig.
Ett tips är dock att kolla skräppostmappen då vissa mailleverantörer sorterar utskick som detta.
Skrivet av aluminium:
Hej Inet! Kommer ni ta in Silverstone Fortress FT02B-W som beställningsvara igen? Jag var jäättenära att beställa sen kom beskedet om styrkretsarna och sen återkallades ju moderkorten... Nu är dom ju på väg tillbaka igen och jag vill ju reservera ett exemplar ASAP
Tyvärr utgått.
Skrivet av haaken:
Tjenare hittade ett fel när jag slösurfade innan idag:)
Borde det inte stå Intel Socket 1156 i det inringade området?
http://forumbilder.se/images/a54201163145P0c6c.jpg
Sen filtreringsfunktionen för cpukylarna är riktigt kass.
Då man inte kan välja bort några alternativ
t.ex väljer jag att bara visa kylare för socket 1156 så får jag bara fram 1st pga av att jag valt "nej" på alla andra
hoppas någon fattar vad jag menar
Mvh
Tyvärr har hemsidan klippt texten då denna blivit för lång. Vi kollar på lösning.
När det gäller filtret är vi medvetna om att det inte är helt hundra. En helt omarbetad version kommer vid nästa uppdatering av webben.
Tack för hjälpen att få vår hemsida bättre!
Skrivet av swinto538:
Beställde en Noctua nh-u12P SE2 från inet, på 2 dagar kunde jag hämta ut den.
Och då har mitt paket gått via postterminalen i Ånge, alltså 2 dagar från göteborg till sundsvall via Postens SLÖASTE terminal i sverige.
Detta leder till att jag sitter och ler när jag packar upp min kylare medans jag tuggar på en pingvinstång.
Toppen Inet!
Jag är i alla fall en kund som kommer använda Inet i många år framöver!
Kul att du är nöjd!
I dagsläget är Intels Sandy Bridge-serie (så fort vi får nya moderkort) och Nvidiakort väldigt trevliga att bygga med om man ser till prestanda, drivrutiner och liknande. Men så fort AMD släpper något nytt vasst med bra stabilitet är det helt klart ett intressant alternativ!
Tyvärr inget vi har någon info om i dagsläget.
Skrivet av Nagel:
Hur stor är sannolikheten att ni får in Asus E35M1-I Deluxe i helgen som det står på eran hemsida? Alla andra butiker har fått ändra sina datum in i mars.
Vi väntar på svar från leverantören, men eventuellt kommer ett mindre parti inom kort och resten senare under mars månad.
Skrivet av Orio:
Om man ska reklamera en produkt via öppet köp som man inte köpt via internet, hur går man tillväga? Ringa eran support och få ett RMA nummer?
Är det 14 eller 16 dagar?
Öppet köp och reklamation är två olika saker. Men oavsett så är det bara att knalla in i någon av våra butiker eller slå oss en signal för hjälp!
Skrivet av lambdaN:
Kommer ni ta in interna videoredigerings kort? Ni har kategorin men inga kort finns där.
Inget planerat, men du är välkommen att skicka ett mail med önskemål till info@inet.se om du är ute efter något särskilt.
Skrivet av Sergeant44:
Hej Inet! Ett litet fel, fliken Diskettstationer (som för övrigt inte behöver finnas kvar, vem köper det idag?) länkar till grafikkort
Inte många som köper, men klart att vi ska sälja det och vara alla till lags.
Fixat felet nu, tack för att du hittade det!
Skrivet av xentas:
hade ett problem när jag skulle beställa, varje gång jag skulle godkända köpet så loggade jag automatiskt ut , å för varje gång när jag logga in och skulle godkända köpet så blev jag automatiskt utloggad igen, har testat både Iexplorer å firefox
Skrivet av Überklass:
Samma för mig nu imorse vid en beställning och då använde jag mig av Firefox. Bytte till Chrome och då funkade det. Känns som att detta är något ni bör se över Inet.
Knepigt, det vore toppen om ni kan skicka ett mail med webbläsarversion och felbeskrivning till info@inet.se så får vi felsöka.
Mushkin är tyvärr inget vi planerar att ta in.
Skrivet av Bloopy:
Mail "erbjudanden" är snarare en rensning. Men kan nog falla många i smaken ändå.
Inet hade problem med inloggning under dagen ja.
Ska bi roligt å höra vad Inet säger till kompis då han skickade tillbaka en defekt 460 där han packade ner en pingvinstång till dem
ang "ta in" lite godis till burken är alltid kul å beskåda / se å kanske tänka sig köpa.
Främst diod material då de är "mode" idag.
Njae, det skulle jag inte välja påstå. Ixuskameran är sprillans ny, SSD-disken är ej utgående och skärmen kommer att leva kvar. Taurusburken är nyss uppdaterad och musen är ett nyinkommet parti till riktigt attraktivt pris.
Vårt mål med nyhetsbrevet är att skicka ut trevliga erbjudanden som ni kunder uppskattar. De flesta produkterna i nyhetsbrevet var rejält sänkta (ex. kamera, skärm, mus och SSD) och gäller endast under en viss kampanjperiod.
Vi kommer inom kort att fixa till så att man enkelt kan anmäla sig till vårt nyhetsbrev på hemsidan. Under tiden gäller det att skapa ett konto och bocka i att man vill ha ett nyhetsbrev.
Trevlig helg!