Reducer Fettförbränning, någon som har testat?

Permalänk
Medlem

Reducer Fettförbränning, någon som har testat?

Tja!

Jo det är så att en telefon försäljare ringde och erbjöd mig ett så kallat fettförbränning och sötsugs nedsättande kosttillskott. Så jag kollade upp det och undrar om någon har testat detta och om det fungerar? Några kända bi-effekter eller om det är skadligt i längden att använda dessa kosttillskott?

Vet inte om jag kan länka hemsidan då det antagligen skulle räknas som att jag gör reklam för dem så det är bara att googla på det om du är intresserad.

Mvh wRRM

Permalänk

Du vill väl inte reducera fettförbränningen? Det finns INGA tillskott som bränner fett ÅT dig.

Ett smartare alternativ är att träna, då förbränner du fett och blir av med sötsuget på naturlig väg

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Du vill väl inte reducera fettförbränningen? Det finns INGA tillskott som bränner fett ÅT dig.

Ett smartare alternativ är att träna, då förbränner du fett och blir av med sötsuget på naturlig väg

Haha skrev fel, det ska inte vara förbrännings nedsättande xD
Det ska tydligen göra så kroppen jobbar ca 10-15% mer än vanligt och på så sätt förbränna lite extra samtidigt som den tar bort sötsuget.

Är lite intresserad bara då jag haft lite problem med sötsug på senaste tiden sen jag slutade dricka läsk.

Kan lägga till att jag även tränar ca 3 dagar i veckan men att kosten inte riktigt är rätt än. har dock gått ner nästan 10 kilo sen augusti på att endast sluta dricka läsk i större mängder utan kör med vatten istället. Dock dämpar inte vatten sötsuget så jättebra och det kan slinka ner något sött ibland..

Mvh wRRM

Permalänk
Medlem

Skadligt lär det inte vara då det är naturliga ämnen i, grön te, något extrakt från hallon och peppar och ginseng frågan är om det gör någon skillnad alls eller om det blir placebo.

Finns inga mirakelkurer så bästa är att lägga om kosten så den är nyttig och mångsidig ev se till att få i sig vitaminer och mineraler från någon multivitamin.
Vill du dämpa sötsuget ta frukt, det är socker men inte i några mängder vilket bör tillfredsställa behoven tillfälligt.
Är inte så påläst vad gäller saker som kommer från naturen och fettbränning men det mesta gör ingen större skillnad tex chili som många säger är bra och andra säger funkar inte alls.

Permalänk
Medlem

Jag tror det är en bluffprodukt. Problem med sötsug löser man bäst med avhållsamhet. Eller Pepsi Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Jag tror det är en bluffprodukt. Problem med sötsug löser man bäst med avhållsamhet. Eller Pepsi Max

Lightprodukter brukar väl göra sötsuget ännu högre?

Permalänk
Medlem

Skulle hellre satsa på att äta nyttigare och motionera mer, oftast kan söttsug dämpas genom att ha en bra kost. Om du skulle vilja bli lite mer i form skulle jag hellre rekomendera att börja motionera. Gymma, aktiviteter, springa mm hitta vad du gillar.
De flesta kurerna brukar funka under de första veckorna men när kroppen kommer in i "rytmen" så kommer effekten att sluta och du kommer oftast tom gå upp vikten igen. Vägen till ett sundare liv kommer inte på burk

Appropå bieffekter så kommer det alltid finnas bieffekter, men vissa syns mer än andra. Om du stoppar in ett piller som får kroppen att reagera på ett visst sätt och sedan slutar tvärt kan kroppen reagera starkt. Här är vad de flesta viktminsknings pillrena misslyckas, du återgår till normala livmönstret och du kommer med största sannolikhet återfå samma form som du hade från början.
Tänk på att kroppen närmast är en maskin som anpassar sig till miljön, vad jag brukar höra tar det ca 2 veckor (därför alla 2 veckors bantningskurer) och det är under denna tid som kroppen kommer urbalans som man kommer märka och se de största förändringarna.
Om du är ofta är hungrig kan jag rekomendera grönt te, ska ha hungernedsättande effekter.

örändring kommer inte över en natt och kan ta lång tid. Men nån gång måste man ta steget.

Vad jag tycker så ska man undvika allt varkosttillskott är, då om du bara använder suntförnuft om kost kommer få i allt vad du behöver.

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuskobot:

Skulle hellre satsa på att äta nyttigare och motionera mer, oftast kan söttsug dämpas genom att ha en bra kost. Om du skulle vilja bli lite mer i form skulle jag hellre rekomendera att börja motionera. Gymma, aktiviteter, springa mm hitta vad du gillar.
De flesta kurerna brukar funka under de första veckorna men när kroppen kommer in i "rytmen" så kommer effekten att sluta och du kommer oftast tom gå upp vikten igen. Vägen till ett sundare liv kommer inte på burk

Appropå bieffekter så kommer det alltid finnas bieffekter, men vissa syns mer än andra. Om du stoppar in ett piller som får kroppen att reagera på ett visst sätt och sedan slutar tvärt kan kroppen reagera starkt. Här är vad de flesta viktminsknings pillrena misslyckas, du återgår till normala livmönstret och du kommer med största sannolikhet återfå samma form som du hade från början.
Tänk på att kroppen närmast är en maskin som anpassar sig till miljön, vad jag brukar höra tar det ca 2 veckor (därför alla 2 veckors bantningskurer) och det är under denna tid som kroppen kommer urbalans som man kommer märka och se de största förändringarna.
Om du är ofta är hungrig kan jag rekomendera grönt te, ska ha hungernedsättande effekter.

örändring kommer inte över en natt och kan ta lång tid. Men nån gång måste man ta steget.

Vad jag tycker så ska man undvika allt varkosttillskott är, då om du bara använder suntförnuft om kost kommer få i allt vad du behöver.

Det enda jag använder just nu är omega3 som jag köpte på apoteket för att jag har varit dålig på att käka grönsaker. Jag va ofta sjuk innan jag började med omega3 tabletterna men efter ungefär 2-3 veckor va jag inte sjuk, kände mig inte förkyld osv längre. Har klarat mig i nästan ett halvår utan att vara sjuk nu. Men det är väl kanske skillnad på vitaminer och fettförbrännings tabletter såklart.

Permalänk
Medlem

Dra ner temperaturen lite där hemma istället så lär du bränna mer "extra" fett än några piller kommer få dig att göra...

btw Omega 3 tar man om man inte äter mycket fet fisk som lax, sardin, makrill osv. Eller keso, ägg och massa annat men inte grönsaker.
Grönsaker är mer vitaminer och antioxidanter var ordet... Kan typ köpa blåbärssoppa med extra oxidanter och annat.

Men allt som behövs är väl en varierad kost och motion minst 3-4 dagar i veckan så kan man nog bli lite nyttigare. Skulle inte lita för mycket på piller alls.

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Medlem

Återigen - det finns inga genvägar, bara hårt arbete och disciplin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

tex chili som många säger är bra och andra säger funkar inte alls.

Men det är i.a.f. GOTT

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zion:

Återigen - det finns inga genvägar, bara hårt arbete och disciplin.

+1

Det fungerade bra för mig. För övrigt är multivitaminer oftast helt onödiga om man äter en någorlunda varierad kost.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Om det mot förmodan skulle fungera så är det något amfetaminliknande och därmed beroendeframkallande, men sådana produkter försvann väl från hälsokostmarknaden för många år sedan.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Krom sägs minska sötsuget tror inte de kostar många kronor heller...

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk

använd nått som verkligen funkar och ger effekt.
man brukar säga att det ej finns något som helst tillskott som ger effekt eller om det ger effekt så är effekten så liten,när det gäller fett förbrännare,men det finns tillskott där ute som inehåller starka saker(ja,dom säljs i vanliga svenska tillskotts butiker,bla gymgrossisten).
vissa utav sakerna i dessa produkter är numera dopingklassade pga dess styrka och effektivitet,men är man ingen moral kärring,kan se förbi detta och vill ha effekt,så är dessa produkter nått som man ska ta sej en närmare titt på.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Jag använder ju inte något piller än och jag skrev helt fel angående omega3 där. Min kost är väl inte allt för varierande men jag äter inte samma sak flera gånger i veckan iallafall. Jag gymmar 3 dagar i veckan och kör alltid minst 20 minuter motion som uppvärmning. Så jag antar att det enda jag kan göra är att klämma in mer frukt och grönsaker samt fisk och så för att klara mig bättre Tack för alla svar förresten, väldigt givande!

Mvh wRRM

Permalänk
Hjälpsam

Sötsug kräver en viss avvänjning, håll ut några veckor, det släpper efter ett tag.
Man skall inte underskatta örtextrakt en del har ganska kraftig verkan och kan ge minst lika allvarliga biverkningar som läkemedel ger, det är också ganska ofta samma verksamma kemikalier.
Finns några kända sätt att öka den passiva förbränningen, att växa, mer muskler och kallare i rummet, folk som växer kan givetvis äta mycket mer än vuxna, man slutar växa runt 25 års åldern, muskler kräver mer energi även när dom inte används, kallare i rummet gör att det går åt mer energi för att hålla sig varm.
Människor använder något som kallas det bruna fettet till att bränna kalorier för att hålla sig varma, tyvärr minskar vår mängd brunt fett efter barndomen, kan forskare hitta ett sätt att öka det bruna fettet hos oss, då kan vi hålla hålla oss varma och sköna i ett svinkallt rum genom att bränna upp överskottsfettet, det vore en riktig dröm.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Lightprodukter brukar väl göra sötsuget ännu högre?

Det låter förvisso rimligt, men det är nog väldigt individuellt hur man "svarar" på sötningsmedel, med ökat/minskat/oförändrat sötsug. Jag märker ju av det när jag väl sitter med en flaska att man gärna gör slut på den, men det finns nog fler faktorer som påverkar. Faktum är ju att om man ser till rent biokemiska processer i kroppen så måste det tveklöst skilja en hel del på hur kroppen hanterar t.ex. sackaros och aspartam. Var man kan peka på skillnader och var man sätter likhetstecken har jag däremot inte en aning om.. Men att sött = sött, det håller nog inte helt och hållet.

Skrivet av Ratatosk:

Sötsug kräver en viss avvänjning, håll ut några veckor, det släpper efter ett tag.
Man skall inte underskatta örtextrakt en del har ganska kraftig verkan och kan ge minst lika allvarliga biverkningar som läkemedel ger, det är också ganska ofta samma verksamma kemikalier.
Finns några kända sätt att öka den passiva förbränningen, att växa, mer muskler och kallare i rummet, folk som växer kan givetvis äta mycket mer än vuxna, man slutar växa runt 25 års åldern, muskler kräver mer energi även när dom inte används, kallare i rummet gör att det går åt mer energi för att hålla sig varm.
Människor använder något som kallas det bruna fettet till att bränna kalorier för att hålla sig varma, tyvärr minskar vår mängd brunt fett efter barndomen, kan forskare hitta ett sätt att öka det bruna fettet hos oss, då kan vi hålla hålla oss varma och sköna i ett svinkallt rum genom att bränna upp överskottsfettet, det vore en riktig dröm.

Efter ett par månader så är det hanterbart. Men inte fan släpper det, känns som man får dras med det för gott.

Permalänk
Entusiast

För mig hjälpte det att ersätta sockret mot något annat när jag är sötsugen. Istället för att gå på godiset kan man ta en frukt, eller i mitt fall en kopp te. Det dämpar lite och resten får man bita ihop. Det blir mycket bättre med tiden och det är väldigt skönt att bli av med det så det är helt klart värt jobbet.

Att "fuska" med konstiga örtpreparat och annat tror jag inte alls på. Även om de funkar så kräver de ju att man fortsätter tugga i sig de där tabletterna så då byter man ut ett beroende mot ett annat. Det är mycket bättre och billigare att ändra sin livsstil. Jämför med alla magiska bantningskurer som finns. Oftast funkar de jättebra fast det är så tråkigt att leva på potatisskal och vitamindryck att alla tröttnar efter ett par veckor och går tillbaks till sin gamla kost och därmed sin gamla vikt.

Borde kanske räkna på det där med att ha det kallare men rent spontant känns det som om det är försumbart.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hjälpsam

Håll med om att det vore guld om forskningen hittar något, svinkallt inomhus utan att frysa, vilket sparar massor av energi, samtidigt som svullot minskar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Håll med om att det vore guld om forskningen hittar något, svinkallt inomhus utan att frysa, vilket sparar massor av energi, samtidigt som svullot minskar.

hittar vad?det har varit kännt i många herrans år nu att allt som får kroppen att försöka återställa sej själv förbrukar energi/kcal.
är du kall så försöker kroppen att återställa sej,vilket förbrukar energi.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av mangemani:

hittar vad?det har varit kännt i många herrans år nu att allt som får kroppen att försöka återställa sej själv förbrukar energi/kcal.
är du kall så försöker kroppen att återställa sej,vilket förbrukar energi.

De finns forskning på att genom konstgjord väg öka mängden brunt fett, vilket skulle ge kroppen större möjligheter att hålla sig varm i en kall omgivning.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag har själv jobbat med viktminskning ett tag nu och jag hade till en början en hel del problem med sötsuget. Som andra har sagt så blir det med tiden en avvänjning, men det kan hjälpa att under denna period ha någon ersättning för sötsaker. Själv gjorde jag smoothies, vilket jag tyckte fungerade bra.

  • 1-1,5 glas frusna bär eller frukter (1 glas jordgubbar och 1/2 glas hallon funkar väldigt bra)

  • 0,25-0,4 glas yoghurt, välj efter vilken konsistens du önskar.

  • 1 tsk fluorsocker.

  • Om du önskar något mer mättande så kan man tillsätta rågflingor, Kellogs har "rågpinnar" som jag själv använder.

Släng de frusna bären eller frukterna i mikron, allas mikros beter sig olika efter min erfarenhet, men de skall mikras tills de är något mer än halvtinade. Släng ner dem i mixer, tillsätt yoghurt, fluorsocker och om du så önskar rågflingor. Mixa tills du är nöjd. Allt eftersom så kan man minska mängden floursocker i den takt avvänjningen går. Det hela tar cirka 3-4 minuters arbete.

Jag påbörjade min viktminskning i juni förra året och har sedan dess gått från 102,3 till 80,1 kg. Jag har haft det ganska kämpigt, så jag önskar dig lycka till. Förbered dig på att det kommer bli jobbigare att gå ned i vikt allt efter som, jag tränar idag 6 dagar utan att direkt gå ner i vikt, så jag kommer antagligen snart gå på muskelbyggande istället.

Visa signatur

i7 920 4,0 Ghz / Corsair 6gb DDR3 1600 MHz / Asus P6T Deluxe V2 / Noctua NH-U12P / 2X GTX 285 SLI / Asus Xonar Essence STX / Intel X25-M G2 160