Red Orchestra: The Heroes Of Stalingrad

Permalänk

First-Person coversystem?
UE3?
Realistiskt?
Ordentlig inlärningskurva utan att dumma ner?

Jag har inte spelat det första Red Orchestra, men g'damn, 2:an verkar grym, nu är jag hyped!

Permalänk
Medlem

Artikeln avslöjade inte direkt mycket nytt, däremot rätt intressanta saker.

Det finns över 10 separata delar som är modellerade att ta skada i stridsvagnar, bland annat:

  • Kanonröret

  • Motor

  • Växellåda/drivlina

  • Bränsle

  • Band

  • Ammunition

  • Bromsar

  • Givetvis besättningen

De två stridsvagnarna som kommer efter release är Panzer III J för tyskarna och T-70 för ryssarna. Det kommer även APCs: den vanliga, klassiska half-track:en för tyskarna och en Universial Carrier för ryssarna.

Man kan nu kolla hur mycket ammunition man har kvar i ett magasin genom att ta ut det ur vapnen och känna vikten.

Det var i princip det som direkt verkade nytt...En sak var dock betydligt mer intressant. "Release: Q2 2011". Antagligen det mest troliga "datumet" jag har hört hittils

Skrivet av Cybertrash:

First-Person coversystem?
UE3?
Realistiskt?
Ordentlig inlärningskurva utan att dumma ner?

Jag har inte spelat det första Red Orchestra, men g'damn, 2:an verkar grym, nu är jag hyped!

Köp RO: Ostfront, kostar typ 100:- på Steam. Värt varenda öre

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke90:

Köp RO: Ostfront, kostar typ 100:- på Steam. Värt varenda öre

ja det är värt pengarna men tyvärr är det inte några jättemängder som spelar nuförtiden.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Fyfan, detta kommer ju bli trevligt. Hade ju väldigt kul med ROOST förut... :=)
Riktigt bra teamspel må jag säga... Heroes of Stalingrad..

URRAHHH!!!!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Lite trevliga bilder på en PZIV

Större: http://media.steampowered.com/steamcommunity/public/images/ap...

Större: http://media.steampowered.com/steamcommunity/public/images/ap...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PC Gamer’s Big 10 of 2011:

Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad

Release Date: Late Q1/Early Q2 – Developer: Tripwire Interactive- Publisher: Tripwire Interactive

Why it’s a winner? Uncompromisingly PC
A shot in the arm for the Call of Duty-fatigued, Red Orchestra 2 is Tripwire Interactive’s gunpowder-perfumed love letter to complexity. We don’t knock shooter-makers releasing their works on multiple platforms, but RO2 is already showing us what a multiplayer FPS can do when it’s locked-in exclusively for the PC: true-to-life ballistics that differentiates between whether my bullet tags an enemy in the liver or the shoulder, a first-person cover and weapon-bracing system and massive, 64-player battlefields that forego the boring bottlenecks we’re used
to in favor of intricate, varied avenues for shooting other men.
Of course, all that realism wouldn’t be worth the ash off Stalin’s cigar if it didn’t control comfortably. But that may be RO2’s greatest feat—building dazzling, detailed systems that reward precision, tactics and teamwork in a WWII setting, without any collateral damage to accessibility. EL

http://www.pcgamer.com/2011/01/21/big-10-of-2011/

Permalänk
Medlem

För intresserade personer kommer det ikväll sändas en live-podcast från Tripwires kontor med VD:n John Gibson. Runt klockan 19 svensk tid drar det igång, om jag inte översatt klockan fel

http://bashandslash.com/

En person från bashandslash och 2-3 andra community-medlemmar fick chansen att åka dit och testspela RO2:HoS igår och idag är det som sagt live-podcast. Nedan ett citat från en av de personerna efter att de spelat spelet:

Citat:

[5:52:40 am] sam reese: You have nothing to worry about .the game is a work of genius.

Permalänk
Medlem

Ni som missade live-cast:en får en möjlighet att höra den HÄR.

Här finns även en mini-recension från de community-medlemmarna som fick spela.

Citat:

In conclusion, RO2:HoS is everything RO:OST is and more. It is more accessible, more immersive, more tactical, more realistic, more dangerous, and more rewarding. I felt like I was in a battle, the sights, sounds, and emotions were all there just taken to a new level. I had very high expectations for this game and they were greatly exceeded. I would like to thank everyone at Tripwire Interactive for their dedication, support, and care for the Red Orchestra franchise. Their integrity and commitment has shown through once again.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Alltså,det är så underbart att någon utvecklare fortfarande satsar på pc`n.Det här blir årets om inte årtiondets fps spel!!.Cod serien har blivit ett skämt,och då är det så j¤vla skönt att Tripwire visar var skåpet ska stå och hur ett riktigt fps ska göras.

Nu är det bara att hålla alla tummar som finns att det säljer hur mycket som helst så att det uppmuntrar andra att följa i Tripwires fotspår och satsa på den enda riktiga spelmaskinen, pc`n!!

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Nu är det bara att hålla alla tummar som finns att det säljer hur mycket som helst så att det uppmuntrar andra att följa i Tripwires fotspår och satsa på den enda riktiga spelmaskinen, pc`n!!

håller me till fullo

Permalänk
Skrivet av tEan:

Alltså,det är så underbart att någon utvecklare fortfarande satsar på pc`n.Det här blir årets om inte årtiondets fps spel!!.Cod serien har blivit ett skämt,och då är det så j¤vla skönt att Tripwire visar var skåpet ska stå och hur ett riktigt fps ska göras.

Nu är det bara att hålla alla tummar som finns att det säljer hur mycket som helst så att det uppmuntrar andra att följa i Tripwires fotspår och satsa på den enda riktiga spelmaskinen, pc`n!!

Kan inte annat än att hålla med, COD serien har blivit det största skämtet EVER, period! Serien har blivit alltför casual vilket resulterat i att de förlorat allt som man tidigare associerade till COD, det är numera bortblåst. Bra att Tripwire tar initiativet och gör det jag så länge väntat på!! Ett spel med bra känsla, mycket realism och inget förlåtande casualläge. Längtar något otroligt!!

COD förtjänar inte att sälja som det gör, är så sjukt trött på att alla apar efter COD, mainstreem-crapiola-casual-skräp-spel med en otroligt indoktrinerad stroy där USA alltid är bäst och behöver räddas igen. Hur många gånger behöver de räddas

Jag hoppas Red Orchestra säljer stora volymer, för det förtjänar Tripwire verkligen som på nytt försöker blåsa liv i PC:n och samtidigt visar vart skåpet ska stå...

Permalänk
Medlem

Lite smakprov på musik i spelet har släppts:
http://samhulick.com/music-all/rohos

Skapat av Sam Hulick mest känd för sin musik till Mass Effect 1 och 2.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Jag bara längtar!!!

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk

Vet nån vilket datum det släpps?

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Inget datum är satt än, men det är definitivt under 2011.