Permalänk
Avstängd

css eller cs 1.6

tjaa jag har spelat bad company ett tag tänkte prova cs men vet inte vilket jag ska köpa vad tycker ni är bäst css eller cs 1.6.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rossaren2:

tjaa jag har spelat bad company ett tag tänkte prova cs men vet inte vilket jag ska köpa vad tycker ni är bäst css eller cs 1.6.

Om du gillar Bad Company, och du vill ha ett spel som inte ser ut som ja... gammalt, ta CS:S

Jag tycker bättre om CS:S då man inte Haxxa där, men gillar man det och inte bryr sig om Grafiken kör på 1.6.

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk

1.6!

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Avstängd

okej men vet du om det kommer att lagga för mig jag har en ganska gammal data men den pallar wow, cross fire, bad company på lägsta grafiken tror du det kommer lagga när jag spelar då

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZOMBiEBRAiN:

vrf

Permalänk
Medlem

Tror du precis startat alla fanboys härinne ;). Css är ett mycket roligare spel. Cs1.6 tar mycket längre tid att sätta sig in i. Du måste veta alla buggar i spelet, hitta dom mest orealistiska ställen att skjuta genom väggen. Css behöver du bara lära dig hantera rekylen och hur banorna ser ut :).

Permalänk

Det kommer inte lagga.

Jag tycker 1.6. Mycket bättre spelkänsla och "skönare" grafik imo. Vet inte varför jag inte gillar source. Inte alls lika bra enligt mig.

Mycket roligare i 1.6 också att det finns lite specialknep (nej, menar inte fusk eller annat otillåtet.)

Permalänk
Medlem

Om man bara ska lira public ensam så kan nog CS:S va roligare.

Däremot om du vill spela PCW (practical clan war) osv så ska du helt klart välja 1.6.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

är man kompetitiv så är det 1.6 som gäller.

bryr man sig inte om den biten så funkar väll vilket som.

föredrar 1.6 själv.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av oskaaarn:

Om man bara ska lira public ensam så kan nog CS:S va roligare.

Däremot om du vill spela PCW (practical clan war) osv så ska du helt klart välja 1.6.

Mm, sjukt kul att spela i klan i 1.6!

Permalänk
Medlem

Spelkänslan är så fruktansvärt mycket bättre i 1.6. Grafiken är inge vidare men jag lovar, du lär dig att älska spelet ändå... Source känns väldigt konstgjort eller oäkta på något sätt, känslan är bara bajs om du frågar mig. Men det kan självklart bero på att jag är "uppvuxen" med 1.6 också.

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Avstängd

men jag tänkte mest köra surf vad tycker ni då jag ska välja???

Permalänk
Skrivet av rossaren2:

men jag tänkte mest köra surf vad tycker ni då jag ska välja???

1.6 helt klart.

Permalänk
Avstängd

jag vet inte. tror Lordh har rätt att det är svårt att komma in i det hitta alla buggar osv

Permalänk
Medlem

båda spelen är "Enkla".. gillar dock ingen av dem längre valve förstör allt!... men säger ändå source.. Spela pcw enbart! inget annat.. !

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Avstängd

vad är valve och pcw????

Permalänk
Medlem

Valve är spelutvecklare och pcw är "träningsklanmatch".

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

tack för alla tips men jag valde css och nu när jag spelar det så äger det:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finess:

Spelkänslan är så fruktansvärt mycket bättre i 1.6. Grafiken är inge vidare men jag lovar, du lär dig att älska spelet ändå... Source känns väldigt konstgjort eller oäkta på något sätt, känslan är bara bajs om du frågar mig. Men det kan självklart bero på att jag är "uppvuxen" med 1.6 också.

Precis 1.6 ska det vara som sagt source känns konstgjort och 1.6 kan ju inte vara helt fel då alla stora tävlingar är inriktade på 1.6 alla pro klaner som det snackas om är 1.6 gillar det mycket mer.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Skrivet av rossaren2:

okej men vet du om det kommer att lagga för mig jag har en ganska gammal data men den pallar wow, cross fire, bad company på lägsta grafiken tror du det kommer lagga när jag spelar då

CSS är sjukt driven av processor, har du en dålig processor, speciellt om den endast är en kärnig så kommer du antagligen inte klara av CSS

sen är 1.6 mycket bättre. mycket svårare att döda och mycket mer taktik i vart man placerar sig och vart man rör sig medans CSS är i princip dodga flashar och skjut o se vem som råkar få HS först.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

1.6 solklart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emildooooo:

CSS är sjukt driven av processor, har du en dålig processor, speciellt om den endast är en kärnig så kommer du antagligen inte klara av CSS

sen är 1.6 mycket bättre. mycket svårare att döda och mycket mer taktik i vart man placerar sig och vart man rör sig medans CSS är i princip dodga flashar och skjut o se vem som råkar få HS först.

Exakt, kunde inte skrivit det bättre själv. Hoppar själv mellan 1.6, CSS och BC2. 1.6 är utan tvekan den där man måste ha mest "skills" och där känslan är som skönast.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Jag säger source, tycker alla som babblar om 1.6 och hur mycket "skillz" som krävs där är helt bullshit.. Men iaf, skaffa båda spelen och avgör själv! Man kan säkert få 1.6 för >100kr.

Så får du se hur mkt bättre source är! Glöm inte bort att det finns massa roliga mods med.. t ex surf, ba_jail osv..

MVH

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Skrivet av rossaren2:

Mycket roligare, skönare spelkänsla.

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Jag upplever då att css har flera P12 or. EN MASSA

Permalänk
Avstängd

Reklam borttaget.

/ilstallione

Reklam för spelservers från användare enbart reggad för det.
Permalänk
Medlem

En smaksak.
Själv gillar jag CSS framför 1.6
Jag började med 1.3 men tycker bästa versionen av alla var 1.5
Tycker det är många kids som spelar både 1.6 och css..

Permalänk
Medlem

jag föredrar CSS, spelar de mest men brukar lira lite 1.6 nu å då med polare som inte har CSS
jo de är lite olika känsla i spelen, del gott till 1.6 å en till till CSS men jag gillar CSS bättre än 1.6

och ja de är mycket kids på båda, jag spelar mest CSS men polarna som spelar mest 1.6 kör med minst lika många kids nu å då
lite underhållande tills du börja ragea sönder för att man dödar dem hela tiden

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av rossaren2:

Köp båda på steam kostar 200 kr så ser du vilket du tycker är kul och bra sj tycker jag om css mer än 1.6

Visa signatur

sad