Min Hårddisk = sönder?

Permalänk
Medlem

Min Hårddisk = sönder?

Tjena!!!!!

För ett tag sen så flippade min 20gb IBM hdd ur... Ja satt å tankade lite å skulle öppna en film, datorn blev helt seg och filmin öppnades alldrig så ja tänkte att ja startar om den men de ville den ju inte... Så ja tryckte på reset-knappen, Datorn bootade upp men när den började ladda windows tog de en j***a tid.... till slut startades "scandisc" och den tog typ bort massa saker å fulade sig såg ja... Eftersom inte "scandisc" har startat en ända gång innan blev ja ju lite fundersam (kör NTFS och Win XP) efter ett bra tag kom ja in i windows men D: gick inte öppna, stog bara att enheten är tom vill du formatera?? Typ...
Ja började frmatera men de tog cp lång tid... så lät datorn stå på över natten men på morgonen var det en "plutt" kvar på mätaren som inte ville fylla i sig.... så de ända ja kunde göra va ju att ta avbryt... Testade att ta "snabbformatera" och de funkade....
Ja kan ju lagra media å saker på hårddisken nu men ja litar inte på den.. ibland ser man inte den hårddisken i windows heller... nån som har nått tipps om ja kan göra nått åt saken??

Blev visst lite långt... Flåt ^^

Permalänk

Jag tycker du skall skika tillbaka den till levrantören och få den uttbyt eller lagad.

Permalänk
Medlem

Jo men de va 1 år sen ja köpte den för 2 veckorsen å garantin va 1 år... så surt

Permalänk

Det är 3 års garanti på IBM diskar. Ladda hem och kör IBM drive fitness test och du får där en felkod. Skicka sen skiten till IBM.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem

Jaha ok va bra! Va får ja tag på IBM drive fitness test då??
Ska ta å söka lite själv men sitter i skolan just nu....
Du får skicka URL om du vill så blir ja gla

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jo ja hittade det med... Får la ta å testa sen när ja kommer hem.
Tack iaf!

Permalänk
Medlem

jaja

MINmin IBM gxp 75 60 Gb pajade igår...
Fick medelandet "kan inte läsa disken pga disk läs fel."
så jag gick ner til lden lokala dator handlaren där jag köpt den och sa som det var och han sa KLART ATT DU SKAL FÅ EN ny för det är fabrikations fel... vill du att vi skall lämna in den för reparation det tar någon vecka eller vill du ha en Western Digital caviar 60Gb 7200Rpm istälelt.....

och då var ju alternativet inte så svårt.. jag tog en ny... fick faktiskt den i låda och med sladdar och hela kitet trots att jag inte köpte min IBM i förpakning....

Så nu blev jag lite gladare trots att jag förlorat 54Gb filmer mp3 program mm...

Permalänk
Medlem

OK... Hur länge hade du haft den då??

Permalänk
Medlem

fan va schysst lokal datorhandlare

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Jo ja tror inte datorhandeln nere i stan säger samma sak ^^ de e för jävla snålaa

Permalänk
Medlem

jag hade haft hårddisken i 6och en halv månad.
Sen skall jag till lägga att jag fick 3års NY GARANTI SKRIFTLIGT på den nya hårddisken.....

Permalänk
Medlem

MÅ den lokala datorhandlaren i min stad vara 3-4 hundra kronor dyrare än DB och JME och alla andra men man får oxå bra service där nere ....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rockabilly65
Det är 3 års garanti på IBM diskar. Ladda hem och kör IBM drive fitness test och du får där en felkod. Skicka sen skiten till IBM.

är det nån speciell mejl ja ska mejla till för jag körde IBM drive fitness test och ja fick lite felkoder typ...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Min IBM 46:a dog imorse. Tror ni att det finns nån chans att JME byter till nått annat?

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viceman
Min IBM 46:a dog imorse. Tror ni att det finns nån chans att JME byter till nått annat?

Jag skulle inte tro det. Vill påpeka att du har en väldig tur om du slipper betala själv...
Fick precis tillbaka min ett år gamla dator från JME. Datorn hade cpat loss och hängde sig VARENDA gång windows xp skulle starta.
Ringde och kollade med supporten och dom sa att det inte va några problem, "skicka in den bara". Fick tillbaka nu då som jag sa. Fick fan en shock, skulle betala allt själv. Det var tydligen JAG som hade haft sönder den. Orsak: "Kund har försökt att installera nytt operativsystem ovanpå varandra".

Skitsnack!!! JME är skit för övrigt också. Den P4 1,5 Ghz vi köpte för ett år sedan får inte ens 3k poäng i 3dMark2k1. Sug på den ni!!!

Visa signatur

Burk: DFI NFII Infinity|[color="red"] Barton 2500+ AQZEA 0331 [/color](265x9) | A-Data PC3200 BH-5 2x256 MB | PoV Geforce 4 Ti 4200 128 MB
Burkkylning: Maze 4 | Maze Z | Eheim 1250 | Nissan Micra -87 Radiator
Server: Asus P4B533-V | Pentium 4 2,0 GHz | Samsung PC2700 1x512 MB | Geforce 256 32 MB

Permalänk
Medlem

Låter ju mer som sbt. Om det nu inte var hårdbvaru relaterat sås ka de ju itne stå för supporten. Och att datorn itne för 3k i 3dmark lär ju knappast vara deras fel heller.

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]