Permalänk
Medlem

Köpa ny (valfri) mobil!

Har nu tröttnat på min LG Arena (laggar osv) och vill byta upp mig till en ny fet mobil som man lätt kan surfa med och ladda ner appar! Tänker att det antagligen blir en med Android, men jag kan inte bestämma mig, det finns så många! Det kommer några nya modeller i maj och kanske en Iphone i sommar. Värt att vänta? Är ute efter en kraftfull mobil (gärna flerkärnig processor) med så stor skärm som möjligt! HTC skulle ju kanske sitta fint?!

Vilken mobiltelefon hade ni valt? Någon speciell som är värd att vänta på? Vad rekommenderar ni??

Budget: Kan sträcka mig lite över 6 000 kronor.

Visa signatur

CM 690 II | AMD Phenom II x4 965 @ 4.0 GHz BE | CM Hyper 212 plus | XFX Radeon HD 6870 OC | MSI 770-C45 AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) | Steelseries Siberia v2 | Steelseries Kinzu | Steelseries QCK musmatta | BenQ TFT 24" G2420HDBL LED | W7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Låter som att en Samsung Galaxy II passar din beskrivning.

Permalänk
Medlem

Desire HD har ju stor skärm, flyter på bra som fan.
Flerkärnig r den inte men den fungerar sjukt bra iaf.

Rekommenderar förövrigt Android framför iOS.
(Kört båda).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

HTC Desire HD (Single-Core) om du vill köpa en mobil idag. Samsung Galaxy S2 (Dual-Core) om du orkar vänta. Alternativ är LG Optimus 2X om du vill köpa en mobil med Dual-Core inom de närmsta dagarna, dock med 4" skärm.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk

HTC Desire HD med Cyanogenmod 7 RC2 (Android 2.3 Gingerbread) är rena drömmen. Sen som skydd kan jag rekommendera Otterbox Defender om ni vill ha något som klarar hårda tag.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB