Skrivet av Überklass:
Skoj att det är något ni håller med om och i framtiden tänker försöka genomföra. Neweggs 360-lösning var väldigt trevlig - även fast jag personligen föredrar redan högupplösta bilder än att själva behöva zooma in (I-landsproblem!) - och det kommer som du säger krävas mycket från er sida både ekonomiskt och tidsmässigt att genomföra funktionen.
En tanke som inte borde vara så tidskrävande att genomföra tills dess att ni känner er mogna att lansera en liknande funktion, är att be leverantörerna förse er med högupplösta pressbilder. Det borde finnas till majoriteten av produkter i alla fall och det är en bra början.
Detta jobb kan ni enkelt lasta över på inköparna som har kontakt med leverantörerna. Dom sitter säkert ändå mest och dricker bryggkaffe i fikarummet iklädda sina nystrukna finskjortor
Förresten, är ni flera olika personer som sitter här och svarar eller är det oftast bara en och samma person?
Tyvärr är det mindre vanligt än man tror med riktigt högupplösta bilder från tillverkarna/leverantörerna. Det kostar pengar även för dem.
Vårt mål är att endast ha en person som svarar här för att ha så bra koll och kontinuitet som möjligt.
Skrivet av Toivo83:
Glömde fråga, när får ni in Win 7 Pro i lager?
Gapar lite tomt på hyllorna :S
EDIT: Hur kommer det sig att ni sköt upp priset på Corsair Voyager GTR 32GB från runt 650 till nästan 900kr?
USB-minnen har gått upp rejält i pris pga. katastrofen i Japan. Med lite otur kommer även SSD:er, minnen etc. också att gå upp i pris under de kommande veckorna.
När det gäller leveransbesked för windows 7 är det bara att maila till info@inet.se med vilken version du önskar besked om.
Skrivet av Admo:
Kommer ni ta in några fler Cooler Master Elite 430?
Det är tyvärr brist på Elite 430, men vi har fått tag på ett parti från Tyskland som kommer i slutet av mars.
Skrivet av Mimematis:
Kommer ni att ta in NZXT H2?!
Ett riktigt guld chassi som kommer att gå som smör här på SweClockers kan jag lova
Absolut, redan uppe och beställt från leverantören!
http://www.inet.se/sok/nzxt%20h2
Sidopanelen till 600T är något som Corsair vill sälja själva genom deras webshop och tyvärr inget har möjlighet att köpa in.
Skrivet av ShinyChrome:
Har ni någon uppskattat leveransdatum på HP ZR24W, eller är det oklart än?
Kommer under morgondagen!
Skrivet av Monarchy:
När kommer Asus U36JC med sandy bridge lanseras i Sverige?
Tyvärr inget vi har information om i dagsläget.
Skrivet av Åsa-Nisse:
Vill ge INET stort beröm för sin support. Jag kunde inte hämta ut en hårddisk jag beställt. Och istället för att låta mig betala för ett outhämtat paket (250:-) så erbjöd dom sig att skicka paketet en gång till utan extra kostnad.
Det kan man kalla bra service.
Tack för det goda omdömet!
Finns på lager i butik, dvs. någon dag extra i leveranstid!
Skrivet av RoleX:
Jag har 2 diskar som ska på RMA, som fått godkänt, men jag har även köpt liknande diskar från en annan butik ungefär samma tidpunkt, hur vet jag att jag verkligen skickar in rätt diskar till er för RMA. Kan man se serienummer på diskarna man handlat hos er.
Normalt sett är det först när disken scannas hos tillverkaren som man ser om serienumret stämmer, tyvärr.
Helt rätt, är ett skrivfel som vi uppdaterat nu!
Skrivet av Detektivbyrån:
Kommer ni börja sälja fler märken på SSD enheter? Har nämligen funderat på att skaffa en ocz vertex 3 och det skulle varit bra om jag kunde köpa det hos er samtidigt som jag köper datorn
Så fort det börjar bli tillgång på Vertex 3 kommer vi kolla om det är något vi ska plocka in!
Skrivet av Nogger123:
Hej inet! Jo jag undrar om ni får in Corsair Obsidian 650D http://www.inet.se/artikel/5315080/corsair-obsidian-650d samma dag som dom andra försäljarna som "komplett" den 1 april 2011?
+ en liten fråga till! ni skickade varan kl 08:00 idag. Är det möjligt att man kommer få varan samma dag som den skickades? "jag bor i jönköping"
tack för bra service + leverans.
Skrivet av SeF.Typh00n:
Tydligen inte, har mailat om ärendet. Komplett använder norska inkpskanaler. Så dom verkar få det först.
I dagsläget har vi tyvärr inget bekräftat datum från Corsair. Kan dock nämna att det inte är någon större skillnad på leveranser till Norge eller Sverige, allt skickas från samma huvudlager.
Skrivet av heande:
Var förbi butiken på Ringön och jag måste uppriktigt talat säga att den ligger väldigt off och i ett chabbigt område till skillnad från Inet Sisjön. Ni har inte funderat på att flytta Ringö butiken till säg Backaplan?
Skrivet av xyllian:
Inet Ringön får inte försvinna, låt legenden leva kvar!
Olika åsiker.
En flytt är inget vi planerat som det ser ut nu.
Skrivet av heniv181:
Bra leverans av Inet efter mitt senaste datorköp där. Mycket bra alternativ att själv kunna välja vilka delar man vill ha i ett helt system och sedan få det monterat. Men man bör kanske ha lite förkunskaper om hårdvara eller kunna läsa sig till det.
Enkelt att göra ändringar i en order (ville ha en Intel 510 då de just släpptes istället för en Force120), och bra och snabb återkoppling när minnena inte passade (för hög kylfläns/för stor CPU kylare).
Enda missen var att mitt paket skickades som företagspaket av misstag (en dags extra sortering).
Som betyg skulle jag ge Inet.se 80%-90%, där de enda två saker jag har att anmärka på är:
- Kanske lite smalt utbud.
- Jag vet inte hur bra RMA är (då jag itne behövt testa).
Stort tack till Inet och speciellt till Mathias K för bra service.
MVH
/Henrik Ivarsson
Kul att du är nöjd med oss!
Vet inte om det är så i detta fallet, men rent generellt skickas en hel del byggdatorer som företagspaket då posten har en maxgräns på postpaket som många större chassin överskrider. Då är enda alternativet företagspaket, trots att det ska till en privatperson.
Skrivet av Dahle86:
Tänkte börja med att tacka för ni fixat en kampanj sida vilket gör att man slipper söka/leta för att hitta vad det är kampanj på.
Dock så är jag nyfiken på vad som är kravet på prissänkning för att ni ska kalla det kampanj?
Netbooken och inet prylarna tycker jag är bra sänkningar på, men förstår inte riktigt i5an och gtx460/560 då dessa har en prissänkning mellan 2,5-2,9 %. Vilket känns lite som lidls stora röda skyltar med prissänkt som visar sig vara 1-2 % när man tittar närmare vilket känns som ett försök att lura folk.
Får avsluta med att tacka för att ni är en bra butik med bra service, så ska jag återgå till att invänta ett paket från er idag.
Vi har inga generella krav på att en produkt ska vara prissänkt ett visst antal procent för att kallas kampanjprodukt. När det gäller exempelvis processorer är oftast marginalen väldigt låg och bara 1-2% rabatt kan innebära att vi går minus på kampanjpriset.
Vi håller just nu på och testar fram och tillbaka och tanken är att kampanjprodukter ska vara bra erbjudanden och bland de billigaste priserna i Sverige på produkten.
Skicka gärna ett mail till info@inet.se om du ser någon konstig prissättning på vår hemsida, oavsett om det är kampanj- eller vanlig produkt!
Mvh / Inet