Hej alla SweClockare! Efter en kortare tripp till USA för att besöka leverantörer är vi åter tillbaka i forumet för att svara på era frågor!
Skrivet av Juggvard:
Hej Inet, jag undrar hur länge ni kommer erbjuda tjänsten/möjligheten till utbytesprogrammet?
En bra lösning på bytet så man slipper stå utan dator under tiden, vill också passa på att tacka för godiset jag fått med på båda mina beställningar :d.
Vi planerar att sluta erbjuda direktutbyte vid månadsskiftet. Utbyte kommer fortfarande att ske, men då genom vanligt inskick till serviceavdelningen och därefter utbyte.
Skrivet av henx1:
Sitter och plockar ihop ett datorsystem i kundkorgen som jag tänkte att ni skulle få montera och har ett par funderingar.
Om man beställer via internet och något skulle vara fel med datorn, kan man då lämna in den i någon av era butiker i Göteborg eller måste det gå via postgång också?
Kommer ni att ta in något Nvidia GTX 580 med standardkylare på, vill absolut inte ha något med 3 (!) fläktar på?
Inga problem, du är välkommen in till någon av våra butiker för hjälp med garantin.
Absolut, vi la nyss upp en variant från Sparkle med färre fläktar.
http://www.inet.se/artikel/5409091/sparkle-geforce-gtx-580-v-...
Skrivet av fidde66:
Nu när PCB Distribution tar upp G-Skill i sitt utbud kommer ni att börja sälja G-skill Ripjaw DDR3 minnen dom har en drös med 1,5V som hade varit nice. För tillfället finns väl bara vengeance som är 1,5V ?
Det är tyvärr inget märke vi kommer att ta in. Om det gäller minnen till Sandy Bridge fungerar de flesta bra, ex. Corsair XMS3 även om de inte är 1,5V.
Skrivet av Zordor:
Hur kommer det sig att komplett har fått en hel del av Asus P8P67 Deluxe, medans ni inte har fått ett ända kort? Eller är det så att ni har fått x-antal stycken bara att de korten har gått ut till kund som skall byta?
//Linus
Vi prioriterar utbyteskunder, men fler kort är på väg. Håll utkik på hemsidan efter uppdaterade datum!
Njae, tyvärr endast ett kosmetiskt fel, om du kollar så ändras ej summan. Fixas inom kort!
Skrivet av ewizion:
Tänkte fråga exakt samma sak! Inet, citera gärna mig så jag ser när ni svarat
Uppe nu och tas in på beställning, ett par veckor i lev.tid!
http://www.inet.se/artikel/5321839/silverstone140mm-flakt-150...
Tyvärr inget vi kommer att ta in som det ser ut nu.
Skrivet av Leqher:
Tja Inet igen, nämnde förut att det hade varit nice med Externa Blu-Ray brännare/läsare men kom också tänka på att ni har ju faktiskt inte några Blu-Ray slimslot spelare. Något som kan tänkas ta in? Kanske blir populärt nu när det är många som köper HTPC datorer
Blu-ray är tyvärr inget vi har någon större erfterfrågan på, men vi kollar om det går att få upp något på hemsidan som beställningvara!
Skrivet av Uzor:
Tycker verkligen om er sida!
Skulle vara jättetrevligt att det ni skickar information om när ni levererar komponenter, alltså att det står att ni inte leverar komponenter när det är helg.
Dessutom skulle det vara trevligt ifall ni satte mått på en del grafikkort så slipper man googla efter det eftersom måtten behövs när man använder udda chassin
EDIT: Citera gärna mig, eftersom jag brukar inte kolla tråden så ofta
Tyvärr är det svårt med mått på grafikkort då det kan ändras i takt med revisioner och det är ohållbart att öppna alla förpackningar och mäta korten. I en drömvärld skulle tillverkaren förse oss med mått, men tyvärr ingen information vi får.
Yate Loon är tyvärr inget vi kan få in.
Uppdaterad! Maila gärna om ni vill ha mer info, kör med en här själv!
Skrivet av Nerus:
En funktion som hade varit trevlig på grafikkylar-sidan hade varit en funktion att filtrera efter modell på grafikkort!
Det hade varit underbart!
Tyvärr är det med dagens system svårt att genomföra då tillverkare i regel går över till egna PCB's och har olika revisioner. Skicka gärna ett mail eller slå oss en signal om ni vill ha hjälp med att hitta kylare till ert grafikkort.
Skrivet av Fragdeath:
Skapade en tråd förra veckan med denna text, men har inte lyckats hitta nån lösning på problemet än. Tänkte bara kolla med er på inet ifall ni har nån aning om vad problemet kan vara? Har tagit hit mitt gtx260 och ska testa med det i datorn senare idag men jag är ju tveksam till att det kommer hjälpa oss på vägen nämnvärt, på sin höjd kanske vi kan utesluta nätagget (som f.ö ska räcka till att driva även ett gtx260).
Annars hoppas jag det inte är något problem att skicka tillbaka kortet till er?
Snälla, ta inte supportärenden direkt i tråden.
Till er andra som gjort inlägg om enskilda ärenden, snälla, kontakta oss i stället så hjälper vi till!
http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...
Skrivet av ytram:
Någon som vet när moderkorten med 1155 sockel kommer in på inet?
Kort kommer in löpande, kolla hemsidan för datum när nya leveranser kommer!
Skrivet av roosterx:
Vil takke Inet på Torp for veldig bra service, fikk spesialbestillt både grafikkort (artnr: 5409112) og cpu kylfläns 'Silverstone NT07-1155/1156' til mitt seneste htpc bygge.
Jeg slutter aldri bli overrasket over hvor lave priser dere klarer å holde, og på samme tid holde en bra service!
Tack för det goda omdömet!
Skrivet av Cirap:
går igenom mina verktyg hemma, och de är inkompletta och/eller skadade så jag tänkte ta och köpa ett litet kit med PC-anpassade verktyg, te.x
"Verktygskit för PC" - 195kr
http://www.inet.se/artikel/8300454/verktygskit-for-pc
vilka storlekar finns på mejslarna? Finns det passande små bits som behövs vid t.ex montering/demontering av många grafikkortskylare? bröt nämligen sönder min precisionsmejsel förra veckan. Svårt att se på bilden och det finns inga detaljer på hemsidan
Det är mejslar för att montera ihop en dator, så tyvärr inget finmek. Vi ska snart byta verktygskit och då kommer bättre bilder.
Skrivet av Lofman:
Jahap, då har jag fått hem ersättningskortet för sandy bridge (tack för de 2 pingvinstängerna )
Nu har jag dock en fråga, nytt kort kan ju innebära ändringar i papprena (handboken tex) kan jag behålla de nya papprena?
vet att tillbehör ska skickas tillbaka som dem var, men handböcker osv har ni inte direkt sagt något om.
Om du hittar någon skillnad så byt ut de nya mot de gamla i returlådan.
Skrivet av adam57752:
Hej inet, Jag undrar om ni kommer att ta in sommarjobbare under sommaren och om ni har någon mejladress man skulle kunna kontakta någon butiksansvarig på. Tack för en grym butik.
Maila jobb@inet.se så kommer ansökan rätt!
Skrivet av flying_taz:
Hej
Jag undrar om ni kan ta in gelid wing 12 pl 120 mm fläktarna, finns inte lättillgängligt hos någon svensk försäljare.
Tyvärr inget märke vi planerar att ta in.
Mvh / Inet