Permalänk
Medlem

Hej.

Undrar om det följer med en mottagare till http://www.inet.se/artikel/6605175/microsoft-gamepad-wireless...

Vad jag har läst så måste man ha en mottagare för att kunna använda kontrollen, usb sladden ger bara störmförsörjning.

Om det följer med en mottagare, kanske detta kunde skrivas in i beskrivningen?

EDIT: Kontrollen ska användas till PC, därav frågorna.

/Antar96

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antar96:

Hej.

Undrar om det följer med en mottagare till http://www.inet.se/artikel/6605175/microsoft-gamepad-wireless...

Vad jag har läst så måste man ha en mottagare för att kunna använda kontrollen, usb sladden ger bara störmförsörjning.

/Antar96

Vad jag vet så behövs inget extra för att använda kontrollen med själva konsolen, men om du tänker till PC, så är det en annan historia.

On topic

Har ni någon uppskattat leveransdatum på HP ZR24W, eller är det oklart än?

Permalänk
Medlem

När kommer Asus U36JC med sandy bridge lanseras i Sverige?

Permalänk
Medlem

Vill ge INET stort beröm för sin support. Jag kunde inte hämta ut en hårddisk jag beställt. Och istället för att låta mig betala för ett outhämtat paket (250:-) så erbjöd dom sig att skicka paketet en gång till utan extra kostnad.

Det kan man kalla bra service.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Antar96:

Hej.

EDIT: Kontrollen ska användas till PC, därav frågorna.

/Antar96

har köpt precis en sån fast vit och den funkar utmärkt till pc. Kontrollen är trådlös och du får med en dongel och drivrutiner etc. du behöver inget annat för att få den att funka till datorn.

Permalänk
Medlem

Jag har 2 diskar som ska på RMA, som fått godkänt, men jag har även köpt liknande diskar från en annan butik ungefär samma tidpunkt, hur vet jag att jag verkligen skickar in rätt diskar till er för RMA. Kan man se serienummer på diskarna man handlat hos er.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

En liten fråga inet.

Såg att det står 1 års garanti på detta XFX-kort: http://www.inet.se/artikel/5409161/xfx-radeon-hd6990-antilles...
De andra tillverkarna har två år, är det ett litet skrivfel på XFX-modellen eller är det 1 år som gäller?
Har fått för mig att XFX alltid har minst 2 år på alla sina kort.

Permalänk

Kommer ni börja sälja fler märken på SSD enheter? Har nämligen funderat på att skaffa en ocz vertex 3 och det skulle varit bra om jag kunde köpa det hos er samtidigt som jag köper datorn

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk

Hej inet! Jo jag undrar om ni får in Corsair Obsidian 650D http://www.inet.se/artikel/5315080/corsair-obsidian-650d samma dag som dom andra försäljarna som "komplett" den 1 april 2011?
+ en liten fråga till! ni skickade varan kl 08:00 idag. Är det möjligt att man kommer få varan samma dag som den skickades? "jag bor i jönköping"

tack för bra service + leverans.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nogger123:

Hej inet! Jo jag undrar om ni får in Corsair Obsidian 650D http://www.inet.se/artikel/5315080/corsair-obsidian-650d samma dag som dom andra försäljarna som "komplett" den 1 april 2011?
+ en liten fråga till! ni skickade varan kl 08:00 idag. Är det möjligt att man kommer få varan samma dag som den skickades? "jag bor i jönköping"

Tydligen inte, har mailat om ärendet. Komplett använder norska inkpskanaler. Så dom verkar få det först.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ni är toppen!
Bra service och bra kundbemötande, snabba leveranser!

Visa signatur

Rojola

Permalänk
Medlem

Var förbi butiken på Ringön och jag måste uppriktigt talat säga att den ligger väldigt off och i ett chabbigt område till skillnad från Inet Sisjön. Ni har inte funderat på att flytta Ringö butiken till säg Backaplan?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Bra leverans av Inet efter mitt senaste datorköp där. Mycket bra alternativ att själv kunna välja vilka delar man vill ha i ett helt system och sedan få det monterat. Men man bör kanske ha lite förkunskaper om hårdvara eller kunna läsa sig till det.

Enkelt att göra ändringar i en order (ville ha en Intel 510 då de just släpptes istället för en Force120), och bra och snabb återkoppling när minnena inte passade (för hög kylfläns/för stor CPU kylare).

Enda missen var att mitt paket skickades som företagspaket av misstag (en dags extra sortering).

Som betyg skulle jag ge Inet.se 80%-90%, där de enda två saker jag har att anmärka på är:
- Kanske lite smalt utbud.
- Jag vet inte hur bra RMA är (då jag itne behövt testa).

Stort tack till Inet och speciellt till Mathias K för bra service.
MVH
/Henrik Ivarsson

Visa signatur

Main - i7 2600K | MSI P67A-GD65 REV B3 | Corsair XMS 8GB | Intel 510 120GB | Gigabyte GTX570 OC 1280MB | Cooler Master 690 II Adv. | Corsair HX 850W 80+ | Noctua NH-U12P SE2
HTPC - i5 3570K | Asus P8H77-I | Corsair XMS 8GB | Samsung 840 120GB | be quiet! Pure Power 430W 80+ Bronze | Fractal Design Node 304 | Mobilt Samsung GT Pro 8.4 | LG G3 D855

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

Var förbi butiken på Ringön och jag måste uppriktigt talat säga att den ligger väldigt off och i ett chabbigt område till skillnad från Inet Sisjön. Ni har inte funderat på att flytta Ringö butiken till säg Backaplan?

Inet Ringön får inte försvinna, låt legenden leva kvar!

Permalänk
Medlem

Tänkte börja med att tacka för ni fixat en kampanj sida vilket gör att man slipper söka/leta för att hitta vad det är kampanj på.
Dock så är jag nyfiken på vad som är kravet på prissänkning för att ni ska kalla det kampanj?

Netbooken och inet prylarna tycker jag är bra sänkningar på, men förstår inte riktigt i5an och gtx460/560 då dessa har en prissänkning mellan 2,5-2,9 %. Vilket känns lite som lidls stora röda skyltar med prissänkt som visar sig vara 1-2 % när man tittar närmare vilket känns som ett försök att lura folk.

Får avsluta med att tacka för att ni är en bra butik med bra service, så ska jag återgå till att invänta ett paket från er idag.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Jag har 2 diskar som ska på RMA, som fått godkänt, men jag har även köpt liknande diskar från en annan butik ungefär samma tidpunkt, hur vet jag att jag verkligen skickar in rätt diskar till er för RMA. Kan man se serienummer på diskarna man handlat hos er.

Hur visste du att du skulle vända dig till inet för din RMA och inte till den andra butiken?

Permalänk
Medlem

Nästa gång skriv på diskarna/ markera på något sätt. Så kommer jag göra har snart 4 st wd 2tb elements från 3 olika butiker

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeBoy:

Hur visste du att du skulle vända dig till inet för din RMA och inte till den andra butiken?

Har vänt mig till den andra butiken också, och mailat men inte fått svar ännu.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

OCZ Vertex 3 ?

Hej,

har inet denna ?

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Jag har frågat förut, men frågar igen!

Inga nyheter om när ni kommer att öppna upp butiken i Stockholm?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Entusiast
Skrivet av johanchrister:

Hej,

har inet denna ?

Nej. Det hade annars tagit dig max 1min att gå in och kolla det själv, kom ihåg det till nästa gång

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av johanchrister:

Hej,

har inet denna ?

Om du gått lite längre upp på sidan så kunde du sett att jag har skrivit att de inte har den SSD-enheten, men att jag tycker de borde ha den i sortimentet.

Ja det är referensdesignen på grafikkortet. Den enda skillnaden är klistermärket och möjligtvis garantin. Vet inte vad KFA2 har för garanti på sina kort.

Visa signatur

Silverstone Fortress FT02B | XFX XXX Edition 750W| be quiet! DarkRock Pro C1 | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz 9-9-9-24/VENGEANCE LP | Asus Sabertooth p67 | Asus GTX 680 DirectCUII | Samsung Evo 850 250gb + 1tb western digital green

Permalänk

jag hade kollat, men tror ni har haft den tidigare, och frågar var nog mer om den skulle komma igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Detektivbyrån:

Om du gått lite längre upp på sidan så kunde du sett att jag har skrivit att de inte har den SSD-enheten, men att jag tycker de borde ha den i sortimentet.

Ja det är referensdesignen på grafikkortet. Den enda skillnaden är klistermärket och möjligtvis garantin. Vet inte vad KFA2 har för garanti på sina kort.

Tänker att kortet måste vara väldigt snyggt om man tar bort klistermärket, blir ju typ som ett referenskort då

Hittade även denna http://www.inet.se/artikel/5409103/kfa2-geforce-gtx-570-1280m...
Står ju att den inte har Standard PCB, som jag antar är samma sak som referensdesign. Men vad jag ser så ser den precis likadan ut som den andra.

Permalänk
Inet
Skrivet av Überklass:

Skoj att det är något ni håller med om och i framtiden tänker försöka genomföra. Neweggs 360-lösning var väldigt trevlig - även fast jag personligen föredrar redan högupplösta bilder än att själva behöva zooma in (I-landsproblem!) - och det kommer som du säger krävas mycket från er sida både ekonomiskt och tidsmässigt att genomföra funktionen.

En tanke som inte borde vara så tidskrävande att genomföra tills dess att ni känner er mogna att lansera en liknande funktion, är att be leverantörerna förse er med högupplösta pressbilder. Det borde finnas till majoriteten av produkter i alla fall och det är en bra början.

Detta jobb kan ni enkelt lasta över på inköparna som har kontakt med leverantörerna. Dom sitter säkert ändå mest och dricker bryggkaffe i fikarummet iklädda sina nystrukna finskjortor

Förresten, är ni flera olika personer som sitter här och svarar eller är det oftast bara en och samma person?

Tyvärr är det mindre vanligt än man tror med riktigt högupplösta bilder från tillverkarna/leverantörerna. Det kostar pengar även för dem.

Vårt mål är att endast ha en person som svarar här för att ha så bra koll och kontinuitet som möjligt.

Skrivet av Toivo83:

Glömde fråga, när får ni in Win 7 Pro i lager?
Gapar lite tomt på hyllorna :S

EDIT: Hur kommer det sig att ni sköt upp priset på Corsair Voyager GTR 32GB från runt 650 till nästan 900kr?

USB-minnen har gått upp rejält i pris pga. katastrofen i Japan. Med lite otur kommer även SSD:er, minnen etc. också att gå upp i pris under de kommande veckorna.

När det gäller leveransbesked för windows 7 är det bara att maila till info@inet.se med vilken version du önskar besked om.

Skrivet av Admo:

Kommer ni ta in några fler Cooler Master Elite 430?

Det är tyvärr brist på Elite 430, men vi har fått tag på ett parti från Tyskland som kommer i slutet av mars.

Skrivet av Mimematis:

Kommer ni att ta in NZXT H2?!

Ett riktigt guld chassi som kommer att gå som smör här på SweClockers kan jag lova

Absolut, redan uppe och beställt från leverantören!

http://www.inet.se/sok/nzxt%20h2

Skrivet av Ywap:

Har ni några planer på att ta hem denna sidopanel till Corsair 600t?

http://www.corsair.com/cases/case-accessories/graphite-series...

Vill även passa på att tacka för det smidiga utbytesprogrammet av Sandy Bridge moderkort

Sidopanelen till 600T är något som Corsair vill sälja själva genom deras webshop och tyvärr inget har möjlighet att köpa in.

Skrivet av ShinyChrome:

Har ni någon uppskattat leveransdatum på HP ZR24W, eller är det oklart än?

Kommer under morgondagen!

Skrivet av Monarchy:

När kommer Asus U36JC med sandy bridge lanseras i Sverige?

Tyvärr inget vi har information om i dagsläget.

Skrivet av Åsa-Nisse:

Vill ge INET stort beröm för sin support. Jag kunde inte hämta ut en hårddisk jag beställt. Och istället för att låta mig betala för ett outhämtat paket (250:-) så erbjöd dom sig att skicka paketet en gång till utan extra kostnad.

Det kan man kalla bra service.

Tack för det goda omdömet!

Skrivet av Ace12:

Finns på lager i butik, dvs. någon dag extra i leveranstid!

Skrivet av RoleX:

Normalt sett är det först när disken scannas hos tillverkaren som man ser om serienumret stämmer, tyvärr.

Skrivet av ConTigent:

En liten fråga inet.

Såg att det står 1 års garanti på detta XFX-kort: http://www.inet.se/artikel/5409161/xfx-radeon-hd6990-antilles...
De andra tillverkarna har två år, är det ett litet skrivfel på XFX-modellen eller är det 1 år som gäller?
Har fått för mig att XFX alltid har minst 2 år på alla sina kort.

Helt rätt, är ett skrivfel som vi uppdaterat nu!

Skrivet av Detektivbyrån:

Kommer ni börja sälja fler märken på SSD enheter? Har nämligen funderat på att skaffa en ocz vertex 3 och det skulle varit bra om jag kunde köpa det hos er samtidigt som jag köper datorn

Så fort det börjar bli tillgång på Vertex 3 kommer vi kolla om det är något vi ska plocka in!

Skrivet av Nogger123:

Skrivet av SeF.Typh00n:

Tydligen inte, har mailat om ärendet. Komplett använder norska inkpskanaler. Så dom verkar få det först.

I dagsläget har vi tyvärr inget bekräftat datum från Corsair. Kan dock nämna att det inte är någon större skillnad på leveranser till Norge eller Sverige, allt skickas från samma huvudlager.

Skrivet av heande:

Skrivet av xyllian:

Inet Ringön får inte försvinna, låt legenden leva kvar!

Olika åsiker.

En flytt är inget vi planerat som det ser ut nu.

Skrivet av heniv181:

Bra leverans av Inet efter mitt senaste datorköp där. Mycket bra alternativ att själv kunna välja vilka delar man vill ha i ett helt system och sedan få det monterat. Men man bör kanske ha lite förkunskaper om hårdvara eller kunna läsa sig till det.

Enkelt att göra ändringar i en order (ville ha en Intel 510 då de just släpptes istället för en Force120), och bra och snabb återkoppling när minnena inte passade (för hög kylfläns/för stor CPU kylare).

Enda missen var att mitt paket skickades som företagspaket av misstag (en dags extra sortering).

Som betyg skulle jag ge Inet.se 80%-90%, där de enda två saker jag har att anmärka på är:
- Kanske lite smalt utbud.
- Jag vet inte hur bra RMA är (då jag itne behövt testa).

Stort tack till Inet och speciellt till Mathias K för bra service.
MVH
/Henrik Ivarsson

Kul att du är nöjd med oss!

Vet inte om det är så i detta fallet, men rent generellt skickas en hel del byggdatorer som företagspaket då posten har en maxgräns på postpaket som många större chassin överskrider. Då är enda alternativet företagspaket, trots att det ska till en privatperson.

Skrivet av Dahle86:

Tänkte börja med att tacka för ni fixat en kampanj sida vilket gör att man slipper söka/leta för att hitta vad det är kampanj på.
Dock så är jag nyfiken på vad som är kravet på prissänkning för att ni ska kalla det kampanj?

Netbooken och inet prylarna tycker jag är bra sänkningar på, men förstår inte riktigt i5an och gtx460/560 då dessa har en prissänkning mellan 2,5-2,9 %. Vilket känns lite som lidls stora röda skyltar med prissänkt som visar sig vara 1-2 % när man tittar närmare vilket känns som ett försök att lura folk.

Får avsluta med att tacka för att ni är en bra butik med bra service, så ska jag återgå till att invänta ett paket från er idag.

Vi har inga generella krav på att en produkt ska vara prissänkt ett visst antal procent för att kallas kampanjprodukt. När det gäller exempelvis processorer är oftast marginalen väldigt låg och bara 1-2% rabatt kan innebära att vi går minus på kampanjpriset.

Vi håller just nu på och testar fram och tillbaka och tanken är att kampanjprodukter ska vara bra erbjudanden och bland de billigaste priserna i Sverige på produkten.

Skicka gärna ett mail till info@inet.se om du ser någon konstig prissättning på vår hemsida, oavsett om det är kampanj- eller vanlig produkt!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Normalt sett är det först när disken scannas hos tillverkaren som man ser om serienumret stämmer, tyvärr.

Mvh / Inet

Så vad rekommenderar ni vid sådana situationer?.

Visa signatur

Permalänk
Inet
Skrivet av RoleX:

Så vad rekommenderar ni vid sådana situationer?.

Slå oss en signal på 031-652700 eller skicka ett mail till service@inet.se så ska vi försöka hjälpa dig!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

När får ni in NZXT H2 (om den nu hamnar i ert sortiment.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!