Permalänk

Tjena, blev jääävligt sugen på att göra detta själv, så undrar lite, vad köpte du för plexi/vart/hurmycket/hurtjockt?
Vad använde du för ramar osv, vad använde du för att skära ut? mvh

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk

Tycker verkligen det blev skitsnyggt! Får stor lust att göra ett själv

Men undrar också hur du lyckades skära ut plexiglaset, har själv testat och det spricker ju för ingenting! Dessutom är det svårt att få det helt riktigt bra.

För de som undrar kan man beställa plexiglas från elfa på internet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guergelmajs:

Tycker verkligen det blev skitsnyggt! Får stor lust att göra ett själv

Men undrar också hur du lyckades skära ut plexiglaset, har själv testat och det spricker ju för ingenting! Dessutom är det svårt att få det helt riktigt bra.

För de som undrar kan man beställa plexiglas från elfa på internet också.

Skrivet av tyrenberg:

Tjena, blev jääävligt sugen på att göra detta själv, så undrar lite, vad köpte du för plexi/vart/hurmycket/hurtjockt?
Vad använde du för ramar osv, vad använde du för att skära ut? mvh

Man måste ha en speciell typ av plexiglas, den typen man kan borra och såga i
Jag sågade ur det med en enhandsbågfil och sen filade jag i ett antal timmar.
Plexiglas kan man väl köpa på Bauhaus. Mitt är 2 mm tjockt, därför jag behövde trälisterna, just för konstruktionens skull

Visa signatur

|Intel QuadCore i7 950@3.06 GHz | Gigabyte GeForce GTX 570| Gigabyte GA-X58A-USB3 | A-Data 6 GB Game-Series | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Corsair TX 850W 80+ | Fractal Design Define R3 | Windows 7 Home | Mac Mini 2,3 GHz (Mid 2011) ( Crucial 8 GB|OCZ Agility 3 240 GB) | Samsung 40" LED | Logitech Z-5500 | iPhone 4S 32GB | Nya iPad 32GB Wifi |

Permalänk
Skrivet av Nxz:

Jag sågade ur det med en enhandsbågfil och sen filade jag i ett antal timmar.
Plexiglas kan man väl köpa på Bauhaus. Mitt är 2 mm tjockt, därför jag behövde trälisterna, just för konstruktionens skull

Nice, tackar så mycket!

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Skrivet av Nxz:

Nån koll på vad det är för plexiglas?

Permalänk

Varför haru satt front fläktarna så dom drar ut luft?

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

H*lvete va snyggt! Som flera andra måste även jag påpeka att kablarna kunde varit lite bättre dragna men annars grymt nice!

Visa signatur

Dator: Knappt
Skärm: Monoprice Dark Matter 49",5120x1440p,120Hz (drivs av ett GTX 660Ti,
heh)
Mus: Steelseries Rival 700, Dickbutt GIF i skärmen naturligtvis
T-bord: Func kb-460