Copyswede vill ha kopieringsavgift för mobiltelefoner

Permalänk

vilka idioter! med andra ord. med alla dessa avgifter så är det fritt att piratkopiera då du har redan betalt för det. (då syftar jag på de enheterna som materialet lagras på som är lagligt)

Och om dom är så dåliga på att låsa/skydda sitt material så såklart, går det att få tag på gratis så går ju fler och fixar det genom det istället för att betala.

idioti i min mening att fixa massa straffavgifter för man "eventuellt" har piratkopierade filer.

Permalänk
Medlem

Vilket j***a kontrollbehov dom har? J***a F*tt*r dom är!

Permalänk
Inaktiv

Om skiv- och filmbolagen vill ha pengar pga piratkopiering är det alltså Copyswede dom ska vända sig till. Bra att veta

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas fler följer efter och skriver ett brev till Copyswede.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/Brev.png

Permalänk
Medlem

media verkar vara ganska inne på facebook pages, borde skapa en som heter typ vi som slutar handla allt som Copyswedes lägger avgift på! ffs...

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Om skiv- och filmbolagen vill ha pengar pga piratkopiering är det alltså Copyswede dom ska vända sig till. Bra att veta

Eller hur, varför stämma tpb osv. Copyswede måste ju ha pengar så att det räcker och blir över till alla.

Skrivet av facedark:

Bra gjort! Funderar på att skicka ett mejl med länkar till sajter där folk uttrycker sin ilska över CS.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Avgift

Kräv en förtäckning på hur avgifterna fördelas,så dom verkligen kommer till dom som ska ha och
inte till några på Copyswede som skor sig själva

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Skrivet av Stealthbomb:

Vad är det för ena kommunister som jobbar på Copyswede? Snart kommer väl extraskatt för bredband som redan sagts i tråden.

Kommunister? Detta är en PRIVAT intresseorganisation. Ligger på andra sidan spektrumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe_93:

Så de som inte laddar ner upphovsrättat materiel ska ändå tvingas att betala för det? Nog för att vi lever i ett land där man skall dela "solidariskt" på kostnader genom högt skattetryck m.m. så är ju detta absurt, de som laddar ner upphovsrättat material gör ju trots allt en olaglig handling.

Tvingas inte dom som inte använder västtrafik tex betala det ändå via skatt tex?

Ja säger inte att det är bra, ja är neutral här. Ja vet inte vad som är bäst eller hur detta ska lösas.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Hur många gram gräs har man nu rökat?

Citat:

Privatkopiering är till skillnad från piratkopiering tillåtet enligt svensk lagstiftning

Om nu rättighetsinnehavaren vill ha en avgift för just sitt material så måste det väll vara upp till de själva och inte någon flummig intresseorganisation?!

Visa signatur

| BitFenix Prodigy White | Asus P8Z77-I DELUXE | i5-2500K | Corsair Vengeance 2x4 Gb @ 1333 MHz | Asus GTX 580 | Intel 520 180GB | OCZ Vertex 2 60 Gb | Samsung Spinpoint F3 1 TB | Corsair TX750W | Philips 24' |

Permalänk

vilka nollor... *suck*

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Jag har väl inget imot det här igentligen men då ska det ju innebära att jag har betalat för musiken och kan då inte bli stämd eller krimminaliserad för att ja fildelar musik.

Permalänk
Medlem

Tror jag ska tipsa Copyswede att ta ut en avgift på folks månadslön också, eftersom de under varje månad kan ha ägnat sig åt piratkopiering.

Copyswede, om ni läser detta så: Suck my hairy b*lls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150287:

Men vad fan är detta för skit.
Det är ju ungefär som att begära en avgift på alla bilar för att dom kan användas för illegal aktivitet, ska vi inte bara ta o lägga på avgifter på att nu?

Asg, jag tror att du har väldigt rätt och precis hittat en ny grej som de kan ta betalt för. Hur många bilar har inte något sorts minne integrerat och kan spela upp musik?

Visst är det fantastiskt vad musikmaffian kan hitta på för jävulskaper!

/zonar

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Ok, men varför be dom ta upp nå som deras verksamhet inte har nå med att göra?

Permalänk
Medlem

Jag anser att om vi betalar en avgift för piratkopiering på hårddiskar minne och så vidare så har vi ju redan betalat för att piratkopiera.. ungefär som att alla som kör bil måste betala en fortkörningsavgift på sin bil.. för bilen kan användas till att köra för fort med vilket är olagligt...
Ska vi betala för att vi kan piratkopiera så bör kopieringen vara laglig.. eller vart har det gått fel?

Permalänk
Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Skrivet av Gathor:

media verkar vara ganska inne på facebook pages, borde skapa en som heter typ vi som slutar handla allt som Copyswedes lägger avgift på! ffs...

EDIT: gruppen är borttagen då det räcker med 1 grupp!

Permalänk
Medlem

Annars finns ju http://www.facebook.com/pages/Stoppa-Copyswede-ingen-skatt-p%...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av facedark:

Hur kommer det sig att du blandar in vatten i mailet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Tvingas inte dom som inte använder västtrafik tex betala det ändå via skatt tex?

Ja säger inte att det är bra, ja är neutral här. Ja vet inte vad som är bäst eller hur detta ska lösas.

Förstår hur du tänker, dock är det ju inte olagligt att åka med västtrafik.

Permalänk
Medlem

Äh, det är väl jättebra - nu har jag en rättighet som jag betalar för och kan slanga obehindrat - TACK!!!

Permalänk
Medlem

Usch. Det är bra att det iaf är stake i tre av de åtta riksdagspartierna.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Snart kommer väl avgiften på papper, penna och färg med. För du KAN ju faktiskt använda det till att rita/måla av något upphovsrättskyddat.

Permalänk
Medlem

Jag laddar inte ner olagligt materiel. Vägrar betala för något som jag inte bryter emot!!!

Börjar dom ta ut en avgift så ska jag ladda ner allt olagligt materiel på nätet. Dom tar betalt för saker som jag inte utnyttjar.

Permalänk
Musikälskare

Undrar hur Sverige kommer se ut om 10år, kommer dessa påfund fortfarande att finnas/vara i bruk?

Antagligen ja, mer än nu...

Sparvone: Jag laddar inte heller ner olagligt, jag fildelar istället

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Helt otroligt. Dom som inte fildelar ska ju inte behöva betala åt dom som gör det.
Sen kan dom ju alltid försöka få ihop den summan som musikbranschen kräver...

Visa signatur

Define C | ASUS PRIME B660-D4 PLUS | i5 12400F | Hyper 212 | RTX 3080 10 GB TUF OC | 980 Pro 1TB | Corsair Vengeance 32 GB 3600 MHz | Corsair RM750 | ASUS TUF VG27AQ | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av el_genius:

En mycket viktigare fråga som inte diskuteras särskilt ofta är om man ska förbjuda/ta ut en avgift på diväteoxid (dihydrogen monoxide).

Idag är användandet av diväteoxid inte förbjudet i något land, men i vissa länder är användandet begränsat på grund av dålig tillgång.

Förslag på ett förbud av diväteoxid har lagts fram i USA, men staten avböjde förslaget med motiveringen att ekonomin skulle kollapsa.

Haha, det var länge sen jag hörde nån propagera för förbud mot divätemonoxid

Skrivet av Laggboxx:

vi kan iaf börja med en upprorsgrupp på fb ?:)

Facebookgrupper: Det moderna samhällets svar på den knutna näven i byxfickan

Visa signatur

Asus X570-F | AMD Ryzen 7 5800X3D | 32 Gb DDR4 | Radeon RX7800XT 16 Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe_93:

Förstår hur du tänker, dock är det ju inte olagligt att åka med västtrafik.

Jo, om du inte betalar väll?

Men gött, då förstår du lite hur ja tänker ja.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James