Permalänk
Medlem

Tack för Asrock Fatal1ty kortet samt 2600k processor, men fick inget godis :'(

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi håller på och kollar runt lite mellan olika nätaggregatstillverkare och modeller. Tyvärr går det inte att bara byta till en annan modell med de volymer vi bygger datorer. Vi måste göra forecast månader i förväg så att leverantörerna kan beställa från tillverkaren och alla led är förberedda på volymökningen.

När det gäller bytet till OCZ var detta en snabb lösning för att få i en vassare nätdel i våra dyrare modeller (vi hade ett större antal på lager). Vi kommer att fortsätta jobba på och se till att det verkligen sitter kvalitetskomponenter i våra Taurusburkar. För varje dator som kommer in på service är i princip vinsten plus lite till borta i kostnader vilket gör det hela till en förlustaffär för oss. Därför är kvalité, både ur förtroende- och ekonomiskt perspektiv, en viktig fråga för oss.

Vi tackar för konstruktiv kritik och tar den till oss, även om vi inte alltid kan vidta åtgärder den minut vi får kritiken.

Mvh / Inet

Frågan är väll hur man ska få Svensson konsumenten som nyss börjat handla annat än alienware att förstå vad ett bra nätagg verkligen gör. Stabilare spänning ger längre livslängd och högre verkningsgrad ger mindre eld åt kråkorna m.m.

Sedan för står jag att 7999 säljer bättre än 8099 även om den där hundralappen gör underverk i kvalité

Permalänk
Skrivet av Kare:

Tack för Asrock Fatal1ty kortet samt 2600k processor, men fick inget godis :'(

Starta upp crysis 2 på din nya dator! Då ska du allt få se lite ögondis, förmodligen en torr pingvinstång med lakrits smak men ändå

Permalänk
Medlem

Känns som väldig bra service när man får som svar "MAKULERAD"! när man ber om att de ska ringa eller smsa. (vilket dem själva frågor om) Skickat 3 mail ringt och skickade nu från "Här kan du göra felanmälan/begära återköp." Men endast ,som sagt, "MAKULERAD" som svar.

Det borde finnas någon online support för dem som inte vill sitta i telefonkö hela dagarna eller vänta på mail som aldrig kommer.

Inet är för övrigt en helt underbar nätbutik, med snabba leveranser och trevlig personal.

Permalänk
Medlem

För att återknyta till mitt första inlägg i denna tråd:

Skrivet av Corbalin:

Tjoflöjt Inet!

Först o främst, helnöjd med allt vad ni gör i era butiker i götet!

Nu till mitt lilla dilemma,
var in på ringön idag och köpte ett nytt grafikkort, kommer hem skitnöjd och öppnar lådan.. och det är först då (typ 5 minuter sen)! jag
inser att jag har köpt fel kort, skulle ha samma kort fast dubbelt så mycket VRAM (2gb) egentligen.

Så.. finns det någon chans att få byta till det andra trots att kartongen är öppnad, själva kortet lyfte jag
aldrig ens ur platsen i kartongen, om det hjälper.. däremot kikade jag på den coola "stör ej"-skylten från XFX

hoppas hoppas..

Det var absolut inga problem att lämna tillbaka kortet och beställa det andra, som tyvärr inte fanns i lager
men med lite röta så har jag det imorrn-eftermiddag!

10 poäng till Inet!

Visa signatur

Phenom 9950BE@3.1 | Thermalright eXtreme 120+Noctua 120 | Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | Corsair TX650W | 2x WD 500GB RAID0 | 2x Corsair Dominator 2048 | XFX HD6950(shaders plusmeny) 2048MB@880/1375 | Fractal Define R2 | Samsung T260 25,5" | Logitech G15 och G9 Gamingset |

Permalänk
Inaktiv

Damn. Beställde ca kl 16:30 igår.
För ca en halvtimme sen fick jag sms om att jag har paketet på posten

Permalänk
Inet
Skrivet av lambdaN:

Inet, har ni haft PayPal som betalsätt i tanke? Inte för det är jätte nödvändigt, men ändå.

Nepps, det är inget vi tittat på då vi inte haft någon större efterfrågan detta.

Skrivet av GoldenG:

Är det någon som vet vilka olika affärssystem som leverantörerna typ Inet använder.
Jag har försökt kolla på siter för affärssystem typ www.affarssystem.net och www.dpu.se men det finns inget om elektronik leverantörerna. Anledningen till att jag vill vet är att jag tänkte försöka börja jobba hos någon av de stora leverantörerna och vill veta vad man ska läsa på om innan man träffar dem.

Vi kör med egenutvecklat av våra egna programmerare.

Skrivet av TwiceFire:

Tänkte bara säga underbar leverans på det jag beställde från er:
Moderkort:Asus Crosshair IV Formula], CPU: AMD Phenom II X6 1090T 3,2GHz BE, CPU Kylare: Corsair H50, Minnen:Corsair 8gb DDR3 1600MHz/CL8

Fick på 2dagar som alltid och allt fungera perfect och fick en pingvinstång såklart, keep up the good work ni är bäst!

Varför tar ni inte in NZXT nätdelar? Trodde dom var höll hög kvalite och så är dom ju sjukt snygga ;)?

Det är möjligt att NZXT nätdelar dyker upp i vårt sortiment inom kort. Inköpsavdelningen håller på och undersöker det.

Skrivet av exroz:

Har fläkten på länken nedan stöd för on/off-support på LED-ljuset? Fläkten är nämligen en likadan som den jag fick med i mitt CM Storm Sniper-chassi och är väldigt intresserad av att köpa en till likadan.
http://www.inet.se/artikel/5321563/cooler-master-megaflow-200...

Vad jag vet finns det nämligen två revisioner en med led-support och en utan, men det står inget om vilken det är på länken.

Vänligen, ta inga specifika produktfrågor i denna tråd, skicka ett mail till info@inet.se eller slå oss en signal på 031-652700.

Skrivet av ClockArt:

Känns som väldig bra service när man får som svar "MAKULERAD"! när man ber om att de ska ringa eller smsa. (vilket dem själva frågor om) Skickat 3 mail ringt och skickade nu från "Här kan du göra felanmälan/begära återköp." Men endast ,som sagt, "MAKULERAD" som svar.

Det borde finnas någon online support för dem som inte vill sitta i telefonkö hela dagarna eller vänta på mail som aldrig kommer.

Inet är för övrigt en helt underbar nätbutik, med snabba leveranser och trevlig personal.

Hm, låter konstigt. Vår mapp med servicemail är i princip tömd på mail och det är inget jättestort tryck på telefonerna.

Om du gör en felanmälan på hemsidan som inte är en felanmälan kan vi inte, som du säkert förstår, ändra denna till godkänd och den hamnar då som makulerad.

Då du inte kommer fram på varken telefon eller mail vore det toppen om du skickar kunduppgifter och vad ärendet handlar om i ett PM här på SweClockers så kontaktar vi dig.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Hej Inet! Kommer ni att ta in XFX Core 550W och 450W varianterna?

Tack på förhand.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Jag jämför inte dagliga priser, lär dig att läsa. Jag tog endast exemplet för öppningen.

Du vet om att "Media Markt Sverige" ligger back sådär 50-100 miljoner kronor va?
De har inte en enda butik som går med vinst än så länge, några har precis börjat gå +/- 0 och de hoppas att iaf ett par butiker ska visa svart i slutet på detta året.

Inet har inte riktigt dom resurserna eller den företagsmodellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Du vet om att "Media Markt Sverige" ligger back sådär 50-100 miljoner kronor va?
De har inte en enda butik som går med vinst än så länge, några har precis börjat gå +/- 0 och de hoppas att iaf ett par butiker ska visa svart i slutet på detta året.

Inet har inte riktigt dom resurserna eller den företagsmodellen.

Rättelse, 800 miljoner
Otroligt tycker jag faktiskt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Rättelse, 800 miljoner
Otroligt tycker jag faktiskt.

Det är deras strategi. In och ta alla marknadsandelar och slå ut de andra aktörerna.
Media Markt backas upp av så mycket pengar så röda siffror bryr de sig inte om.
Och att jämföra Media Markt med Inet är som att jämföra äpplen och päron

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

Woho, efter att jag tjatat lite så ser det ut som att ni lyckats ta in Externa Blu-Rays! Toppen!

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Det är deras strategi. In och ta alla marknadsandelar och slå ut de andra aktörerna.

Väl medveten om det. Öppnar med riktigt lockande priser för att få en trogen kundskara till sig, sedan ökar dom succesivt priserna. Framkom väl nu senast då dom gick ut med att dom hade 20% på hela sortimentet, visade sig att dom hade smyghöjt flera varor precis innan, så riktigt 20% vart det inte. Exakt hur mycket kommer jag inte ihåg, vet bara att det var en liten notis om det i lokala tidningen, Nerikes Allehanda (NA).

Vidare har jag tyvärr börjat upptäcka det som kanske är ganska uppenbart, dom (och flera andra stora) är i många fall inte direkt billiga som man kan tro. Är just nu på jakt efter ett prisvärt 2.1 högtalar-system till min PC i sign, och fastnade då för Sony SRS-DB500 då jag provlyssnade det på Mediamarkt - lät riktigt bra men priset var väl tilltaget tyckte jag. 2200:- ville dom ha för det, personligen kan jag tänka mig att lägga ungefär 13-1500:- om det verkligen är värt det.
Trodde i vilket fall att Mediamarkt hade satt ett så pass kraftigt prispressat pris som dom kunde, tills jag kollade hemma via prisjakt. Finns för nästan 1000:- billiagare (kanske 7-800 billigare inkl. fraktkost.), inte heller hos nån random skum firma som bara försöker locka kunder och som struntar i att leverera, dvs. inga skojföretag.

Säger inte att Mediamarkt och dess konkurrenter inte kan vara ett bra alternativ, bra erbjudanden - riktigt bra erbjudanden t.om - dyker upp titt som tätt.
Hoppas bara i och med deras webbsatsning att fokus läggs på att hålla priserna så låga som möjligt.
Hoppas hoppas.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Mitt "gamla" USB inhandlat i annan butik av märket "billigare" gick sönder efter ett par veckor. Jag beställde därför ett nytt på inet.se. Klockan var 15:40 när beställningen gick iväg och ca 20 minuter senare hade varan plockats. På morgonen nästa dag låg minnet och väntade i närbutiken. Snabbt och effektivt, precis som alltid från Inet tänkte jag glatt. Jag skuttade och hämtade varan för att rota igenom innehållet efter den obligatoriska godisstången som man kommit att älska, men då händer det. Till min fasa ser jag att den är med lakritssmak! Jag tvingar med gråten i halsen i mig kalorierna och får nu egentligen bara ur mig en sak. Skärpning Inet!

Permalänk

Riktigt trevligt initativ Inet! Vem vill inte kunna få en "dubbelmacka" bokstavligt talat med er nya matbutik! Kommer ni sälja äpplen?

Jag önskar er lycka till denna Underbara Dag!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

jaja nice try april april

Permalänk
Medlem

Nära 5000 inlägg i tråden nu blev det något av med erbjudande vid 5000?

Permalänk

Stort tack till Inet, fick just mitt ersättningsmoderkort Asus P8P67 Pro B3. Detta sköttes snyggt!
Ytterst tacksam!

Permalänk
Medlem

Status Be quiet darkrock pro c1... måttligt sugen

Edit: Nice 7st inne, beställt, 6st kvar

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stais:

Tycker det är rätt fina priser. Kombinationen 2500K för 1499, GTX 560Ti OC för 1799 och Spinpoint 1 TB för 349kr borde ju vara rätt lockande för alla som planerar på att bygga nytt!

Vad irriterande köpte precis dom 3 sakerna till min nya dator xD

Permalänk
Inet
Skrivet av Swedish Berserk:

Hej Inet! Kommer ni att ta in XFX Core 550W och 450W varianterna?

Tack på förhand.

Uppe nu!

https://www.inet.se/artikel/6900492/xfx-core-edition-450w
https://www.inet.se/artikel/6900491/xfx-core-edition-550w

Ser ut som om vi tappat ett t, fixat nu!

Skrivet av Kare:

Woho, efter att jag tjatat lite så ser det ut som att ni lyckats ta in Externa Blu-Rays! Toppen!

Vi försöker lyssna på kunderna så gott vi kan!

Vill även passa på och hälsa er alla en trevlig helg!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jacar:

Vad irriterande köpte precis dom 3 sakerna till min nya dator xD

Gäller/gällde ju dock bara i butiken i Stockholm

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Wow härligt! Trevlig helg!

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Skrivet av Blow:

Snarare som att jämföra köttbullar med oxfilé (inte en fulländad metafor visserligen då media markt är dyrare på många datortillbehör såg bland annat när jag var inne på butiken i bäckebol att de tog 2000 för Corsair HX750 medan inet tar under 1300) men Inet har ju lätt bättre service alltså ger mycket bättre "smak i munnen" mer för pengarna

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk
Medlem

Klarna

Jag undrar hur delbetalningen med Klarna funkar?
Jag har sökt förgäves på Inets hemsida men hittar ingenting! Hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ferrell:

Jag undrar hur delbetalningen med Klarna funkar?
Jag har sökt förgäves på Inets hemsida men hittar ingenting! Hjälp!

kolla på http://klarna.com/sv/ annars?
Det är dom som har hand om det.

Sen åter igen,tusen tack för en kalas bra leverans.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av inet.se:

Uppe nu!

https://www.inet.se/artikel/6900492/xfx-core-edition-450w
https://www.inet.se/artikel/6900491/xfx-core-edition-550w

Vi försöker lyssna på kunderna så gott vi kan!

Vill även passa på och hälsa er alla en trevlig helg!

Dubbla tummar upp!

Edit: Det står 550W även på 450-Wattaren. Även fel på antalet kablar. Gäller översikten.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Varför har Inet gubben bara 4 fingrar per hand? =D http://www.inet.se/kampanj/matkassen/?wh=00
Krigsskada?

Visa signatur

Citera!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kare:

Varför har Inet gubben bara 4 fingrar per hand? =D http://www.inet.se/kampanj/matkassen/?wh=00
Krigsskada?

Från tiden när de fortfarande sålde Ace nätaggregat.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro