datorn startar inte/fläktarna snurrar bara

Permalänk

datorn startar inte/fläktarna snurrar bara

Efter man tryckt på startknappen så snurrar alla fläktar igång men sedan händer inget, förslag på fel och hur man åtgärdar dom uppskattas eller ifall det finns en liknande tråd så länka gärna till den.

Visa signatur

|Intel C2D E6850 3,00 GHz | Gainward 8800GT 512MB | Antec 900 | Chieftech 560 W SLI | Asus P5N32-E SLI PLUS | 2024 MB 6400 cl5 (Med kylflänsar) | Samsung 500 GB 7200rpm 16 MB Cache | Optisk läsare SATA |

Permalänk
Medlem

Testa att plocka ur alla moduler en efter en (minnen, grafikkort, etc) och testa att starta efter varje modul som plockas ut. Kolla även värden i nätaggregatet.

Skulle ingenting hjälpa så är antagligen moderkortet eller processorn död tyvärr...
Om du inte har överklockat datorn och den har blivit så efter det, då kan du testa att resetta bios med hjälp av en jumper som sitter på moderkortet (Clear CMOS) tror jag det står.

Lycka till!

Visa signatur

Kan de där me data vet du Åke... "Ja jag förstår inte, mer eller mindre kinesiska för mig" -

Permalänk
Medlem

Har du kopplat in 12V till Processor?
Strömkabel till grafikkort?

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Lättare att hitta felet om du berättar mer om dator och vad du gjorde innan den gick sönder.
Tex
Hur gammal,
Har den någonsin funkat,
Vad du gjorde när datorn fortfarande funkade,
Är det datorn i din signatur mm