Permalänk
Medlem

Redigera avchd/h.264 filmer

Hej! Har problem med att redigera min Samsung HMX-t10 filmer.
Upplösning 1920 x 1080/50i

I Vegas 10 så laggar både film och ljud...

Något program som klarar av detta formatet egentligen???

Visa signatur

MB: AsRock extreme 4 Z77 Processor: Intel i5 3570k Minne: 8gb Corsair Vengeance 1600mhz Grafik: Gigabyte HD6850 1gb PSU: FD integra 650w 80+ HDD: 500gb

Permalänk
Medlem

Vad har du för dator?

Jag har inga som helst problem att redigera AVCHD i Vegas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moomin:

Vad har du för dator?

Jag har inga som helst problem att redigera AVCHD i Vegas.

Athlon x2 5600+, 2,7ghz tror jag.
2gb ram
Ati radeon HD4650 512mb

Visa signatur

MB: AsRock extreme 4 Z77 Processor: Intel i5 3570k Minne: 8gb Corsair Vengeance 1600mhz Grafik: Gigabyte HD6850 1gb PSU: FD integra 650w 80+ HDD: 500gb

Permalänk
Medlem

Din hårdvara är inte den bästa och det är nog där skon klämmer. Du kan försöka konvertera filmerna innan du redigerar med tex Format Factory (gratis) till ett mindre krävande format. Det bästa vore dock en uppgradering av hårdvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moomin:

Din hårdvara är inte den bästa och det är nog där skon klämmer. Du kan försöka konvertera filmerna innan du redigerar med tex Format Factory (gratis) till ett mindre krävande format. Det bästa vore dock en uppgradering av hårdvaran.

Ny dator köper jag inte..

Har prövat att konvertera med massa olika format osv, men blir inte riktigt bra, vilket format ska man egentligen köra med för att förlora minst kvalitet? Och vilket program föredrar du?

Visa signatur

MB: AsRock extreme 4 Z77 Processor: Intel i5 3570k Minne: 8gb Corsair Vengeance 1600mhz Grafik: Gigabyte HD6850 1gb PSU: FD integra 650w 80+ HDD: 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agg1:

Ny dator köper jag inte..

Har prövat att konvertera med massa olika format osv, men blir inte riktigt bra, vilket format ska man egentligen köra med för att förlora minst kvalitet? Och vilket program föredrar du?

Jag använde mpeg2, 15mbit i Format Factory, mer insällningar kommer jag tyvär inte ihåg.