Helgsnack: "Den ultimata datorlådan"

Permalänk
Medlem

HAF-X. All the way.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Använt Antec P182 i några år nu. Klart bästa lådan jag haft. Bra kylning, tyst, rymlig, lättanvänd.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Inaktiv

Fractal Design XL <33

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

fasen nu vart man ju sugen på ta ett Lian Li V2120.
tack för tipsen ni som nämnt det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

byggde i ett Fractal Design XL i veckan nu igen, för tredje gången så inser jag att jag tycker om allt utrymme det har och för att int tala om allt extra bra utrymme bakom moderkortsplåt osv, alla ställen att fästa kablarna i också..håller dock med om att gummitutarna runt hålen kan man lika gärna skippa faktiskt för de är ganska usla..i övrigt, mumslåda!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

ett halvt färdigt HAF 932 i vårsolen är ju aldrig fel

Permalänk
Medlem

silverstone fortress 2

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Jag gillar http://www.inet.se/artikel/6903508/lian-li-pcx2000f-svart skarpt. Saftig prislapp, men smakar så kostar det ^^

Permalänk
Medlem

Silverstone Raven 02-E helt klart. Optimalt upplägg för luftflöde nerifrån och upp och med air-penetrator fläktarna. Bra HDD bur från Fortress 2 också. Den enda bristen jag kan komma på är att jag har alltid gillat Cooler Master Storm Sniper's inbyggda fläktkontroller. En inbyggd fläktkontroller som ger justerbar volt mellan 0-12 och kanske även en knapp för LED av/på + Raven 02-E = ultimat enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

fasen nu vart man ju sugen på ta ett Lian Li V2120.
tack för tipsen ni som nämnt det.

Du är inte ensam i alla fall

Lian Li V1000b Plus II är ett chassi jag vill få tag på. Lite surt att dem har slutat tillverka det

Som andra har sagt ..

HAF X = Luftkylning

Corsair 800D = H20

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LarssoN:

Du är inte ensam i alla fall

Lian Li V1000b Plus II är ett chassi jag vill få tag på. Lite surt att dem har slutat tillverka det

Som andra har sagt ..

HAF X = Luftkylning

Corsair 800D = H20

Det var ett fint chassi att arbeta med.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Tror någon nämnt det tidigare, men ett Cooler Master ATCs 840 är nog ett bra alternativ oavsett om du ska köra vatten eller luft

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Det var ett fint chassi att arbeta med.

Kan tänka mig det

Vore kul om dem kunde starta tillverka dem igen , så jag kan skaffa mig ett sånt chassi

Permalänk

Ingen som tycker om Cooler master Cosmos ?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Skrivet av Blackwizard:

Ingen som tycker om Cooler master Cosmos ?

Jag har ett. ALLDELES för lite luft in i chassit, fastän jag kör med två insugsfläktar. Hårddiskarna är stekheta. Inte bra alls. Den stora fördelen är förstås att det är tyst, vilket jag verkligen gillar, men det ska ju både ATC 840 och 800D också vara, vilka verkar kyla betydligt bättre.

Visa signatur

Speldator: i7 4790K, 16 GB RAM@2133MHz, EVGA GTX 980 SC, SSD 1200 GB FD Define R6, Win 10 Pro
HTPC/NAS: AMD A10 6700@2,4 GHz (1.0 volt), 8 GB RAM, 60 GB SSD, 4 TB lagring, Blu-Ray-brännare, Chieftec HM-03B-OP, Win 10 Pro
Bärbart: Lenovo Yoga 3 Pro, Lenovoplatta x3, Xiaomi Mi Note 10 Pro

Permalänk
Medlem

Konstigt att ingen nämnt detta superchassi http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=849795

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Humpas:

Den ultimata drömlådan enligt mig skulle nog vara en blandning av dessa:

  • Moderkorts-tray funktionen av ATCS 840

  • Gummi-klädda hål för sladdar som NZXT H2/R3

  • Gummiupphängningen av hårddiskar i Lian Li K56

  • Ljudisolerade sidor som tex Define R3

  • Det ska inte ha onödigt många 5"25-platser, 1 eller 2 räcker gott och väl.

  • Inbyggd fläktkontroller som går att fälla in i chassit, lite som USB/ljud front-grejerna i ATCS 840

  • Löstagbar front som Antec 300, med samma/liknande lättanvända hållare för fläktar, gärna 140mm så man får mer luftflöde med mindre varvtal.

  • Sladdar för fronten(USB/Ljud) ska vara så långa att det går att dra dom under moderkoret, inte moderkortsplåten

  • Bra placerade Power/reset-knappar.

  • Väldigt diskreta Power-LED/HDD-Led, alternativt inga alls.

  • Inget pianolack eller finpolerat som lämnar fingeravtryck eller blir repigt bara man tittar på skiten
    Och inga jävla luckor i fronten som döljer 5.25" osv som alla chassin verkar ha idag!!
    Och måste det verkligen ha en lucka eller liknande ska denna kunnas skruvas loss lätt utan att chassit ser helt jävla skevt ut!

Jag har säkert missat nått som jag och många andra stör sig på, men just dom punkterna är det viktigaste.

Nu när man skriver allt blir man nästan sugen på att lära sig använda nå sorts CAD-program och göra ett eget som man sen magiskt skickar iväg till nån med CNC maskin som skär ut allt och skickar tillbaka delarna.

Be de göra två och skicka en till mig

Gillade dina punkter och håller med på vartenda ett

Permalänk
Medlem
Skrivet av paesha:

Men fläkthålen i sidan och toppen är ju igenpluggade som default? Älskar det chassit just eftersom man får välja så mycket själv vart man vill ha fläktar.
Men jag håller med om att det skulle vara 1-2 cm mera utrymme bakom moderkortsplåten samt bättre gummering.
Skulle inte ha något emot en hot-swap i toppen som nya NZXT H2 har, istället för dubbla hål för 14cm fläktar.
Möjlighet till fläkt i sidan är kakasbra för oss som kör crossfire/SLI med alternativa kylare som inte blåser ut luft ut chassit. Det övre kortet i riggen blir annars lätt SUPERVARMT eftersom det inte skulle ha tillgång till kall luft.

Japp dom är igenpluggade men i alla fall på den vita modellen så syns dom för mycket. Tycker det bästa vore om folk fick göra sina egna hål om dom vill ha sådana. Dock har NZXT på sin H2 löst pluggningen av topphålen på ett snyggare sätt än Fractal.

Permalänk
Proffsmoddare

Custom is the shiit!

Work in progress kan man säga

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=H1lizAhhtbQ
area-51 å aurora är coola. de med 2 580 vore nice

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackwizard:

Ingen som tycker om Cooler master Cosmos ?

Har ett Cosmos S som jag är riktigt nöjd med

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Ace Ecco 250 verkar vara hetast i dagsläget, förstår inte poängen med era onödiga monsterlådor.
Så fort jag får tag på ett s775 m-atx mobo ska jag köpa ett sånt tänkte jag och byta ut mitt värdelösa Antec 300.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Discokungen

Little Devil PC-V8 såklart! PC-V10 med kompressorkylning känns lite överdrivet...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Cosmos s! helt brutalt enkelt att modda och du får i hur mkt du vill med vad du vill, typ men klart att ett egenbyggt antagligen slår det på fingrarna om det är genomtänkt!

Permalänk
Medlem

* Kvalitet
* Pålitlighet
* Stilrent utseende
* Luftflöde
* Anpassningsbart
* H2O-vänligt
* Moddvänligt
* 100% aluminium
* Tillbehör
* Storlek
* Vikt

Lian Li

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickzor:

Cosmos s! helt brutalt enkelt att modda och du får i hur mkt du vill med vad du vill, typ men klart att ett egenbyggt antagligen slår det på fingrarna om det är genomtänkt!

Har ett Cosmos S liggandes på hyllan i förvånasvärt bra skick faktiskt, kanske ska hitta på och göra något kul med det?

hmm, blommlåda på balkongen..?

Visa signatur

~ Asus P8P67 Deluxe B3 - Intel i5 2500k 4,4Ghz - Gainward GeForce GTX 460 SLI - Corsair XMS3 4x4gb 1600Mhz - Corsair 1000w HX - Intel SSD 510 120gb - Rasurbo BC-10 Härligt moddat ;) ~
~ Sony Vaio VPCEB1M1E - Inte Core i3 2,13Ghz - ATI Mobility Radeon HD5650 1024mb - 2x2gb 1066Mhz - 500gb 5400rpm ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av x1zt:

Ace Ecco 250 verkar vara hetast i dagsläget, förstår inte poängen med era onödiga monsterlådor.
Så fort jag får tag på ett s775 m-atx mobo ska jag köpa ett sånt tänkte jag och byta ut mitt värdelösa Antec 300.

Du har verkligen en poäng i det du säger! Själv sitter på jag ett Rasurbo BC-10 som kostade 227kr nytt, utan någon rea kampanj eller liknande. Moddat in 2st 120mm i fronten bland annat för att få lite fart i luften cirkulationen.

+Billigt
+Stilrent
+Litet och smidigt
+Behöver inte vara specielt rädd för repor etc, bra för lanmiljöer.
+Kul med en dator som ser dålig ut men är riktigt kraftfull
+Moddvänligt ^^

Visa signatur

~ Asus P8P67 Deluxe B3 - Intel i5 2500k 4,4Ghz - Gainward GeForce GTX 460 SLI - Corsair XMS3 4x4gb 1600Mhz - Corsair 1000w HX - Intel SSD 510 120gb - Rasurbo BC-10 Härligt moddat ;) ~
~ Sony Vaio VPCEB1M1E - Inte Core i3 2,13Ghz - ATI Mobility Radeon HD5650 1024mb - 2x2gb 1066Mhz - 500gb 5400rpm ~

Permalänk
Skrivet av Johan12:

ett halvt färdigt HAF 932 i vårsolen är ju aldrig fel

http://i52.tinypic.com/30wnk7s.jpg

Alla HAF chassina är så *ävla fula. Funderar personligen på ett FT 2 då jag gillar kylningslösningen skarpt speciellt 90 graders vridningen av moderkortet, frågan är hur är de med kabeldragningsmöjligheterna i detta?
Skulle väl säga att en kombination av FT 2 och 800D känns som ultimat.

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD