Permalänk
Medlem

Eyefinity@120hz

Hej jag har ett 6970 kort, eftersom jag bara har 2st dvi portar så måste jag koppla genom displayport för att få en tredje skärm.
Grejen är bara det att jag inte hittar någon adapter som stödjer 120hz, om någon vet att det finns en som stödjer som vore det jättebra, annars antar jag att jag får köpa ett till och köra crossfire?
Eller finns det något annat man kan göra?

Finns det någon som har tips på skärmar annars? Tittade lite på http://www.inet.se/artikel/2233491/lg-23-tft-w2363d-pf-120hz fast pga den där avrundade grejen där nere så skulle jag tippa på att det kanske inte går att få sådär jättebra.

Visa signatur

OS: Windows 11 Pro | CPU: AYYMD 7800X3D | GPU: 3080 OC Strix MB: ROG Strix B650 E-F | RAM: G.Skill DDR5 2x32GB 6000MHz CL30 | PSU: Corsair RM850i Chassi: Lian Li OC-O11 Dynamic EVO | AIO: EK-AIO Elite 360mm

Permalänk
Medlem

Drar upp en gammal tråd ang. detta.

Jag undrar ifall man verkligen behöver en aktiv adapter för att köra 3st 120hz-skärmar sålänge skärmen har stöd för displayport.
T.ex skulle Samsung S23A750D fungera i eyefinity utan aktiv adapter?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Från första inlägget i samlingstråden:

"Anslutningarna på skärmarna till grafikortet/korten är lite knepigt, häng med. Du måste använda Displayporten på grafikkortet, antingen direkt till en displayport på skärmen eller med en adapter. Om du skall använda en adapter så MÅSTE du ha en AKTIV adapter inkopplad någonstans, det kvittar dock var den sitter."

Alltså kan du använda displayport så behövs enligt detta ingen adapter.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Poison:

Drar upp en gammal tråd ang. detta.

Jag undrar ifall man verkligen behöver en aktiv adapter för att köra 3st 120hz-skärmar sålänge skärmen har stöd för displayport.
T.ex skulle Samsung S23A750D fungera i eyefinity utan aktiv adapter?

Skrivet av Ixos:

Från första inlägget i samlingstråden:

"Anslutningarna på skärmarna till grafikortet/korten är lite knepigt, häng med. Du måste använda Displayporten på grafikkortet, antingen direkt till en displayport på skärmen eller med en adapter. Om du skall använda en adapter så MÅSTE du ha en AKTIV adapter inkopplad någonstans, det kvittar dock var den sitter."

Alltså kan du använda displayport så behövs enligt detta ingen adapter.

Kul att se någon citera min egen text som svar på en fråga.

ONT: Ja, kör du med displayport ut på grafikkortet och displayport in på skärmarna så ska det inte behövas någon adapter. Den anslutningsvarianten klarar bandbredden som krävs för uppdateringsfrekvenser i 120hz.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Kul att se någon citera min egen text som svar på en fråga.

Och det är inte första gången!

Nästan så det borde stå med fetstil med tanke på hur vanligt problemet verkar vara för de som försöker sätta sig in i Eyefinity.

Permalänk
Medlem

Jag ber om ursäkt att jag missade detta i samlingstråden. Hade mycket i tankarna när jag skrev det.
Jag tackar ändå samtliga för era svar!

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"