Permalänk
Medlem

Har en fråga ang retur av defekt Sandy Bridge-moderkort. Varför ska man skicka tillbaka det gamla moderkortet i det nya moderkortets förpackning? Den nya förpackningen är ju trots allt ett av några bevis att det är ett moderkort med den nya styrkretsen, och med en gammal förpackning så kan ju försäljning av moderkortet en dag bli försvårat. Jag personligen kommer nog inte att sälja moderkortet separat, så för mig är det egentligen strunt samma, men jag är mest bara nyfiken på varför, är det Intel som sagt att det ska gå till så här eller är det ni själva som valt att göra på det här viset?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheDaemon:

Begär återköp och beställ 6870 istället då?

Nja...vill nog veta vad inet säger om saken först

Permalänk
Medlem

Vad tror du dom säger? Dom blir knappast glada över att dom får tillbaka ett begagnat kort.

Permalänk
Medlem

Inet - När får man med pingvinstång? :P

Tja!
Min morbror beställde precis en Asus G73 Gaminglaptop från fantastiska Inet. Snackade precis med honom på Skype och frågade hur pingvinstången smakade. Då sa han att han ej fått med någon
Är det bara med vissa varor dom/ni skickar med dom?

Lite udda fråga, men what the hell

Mvh
William

Visa signatur

PC: Phanteks Enthoo Evolv X - Asus Z690 Prime - i9-12900K - Asus ROG Ryujin 360mm - 32GB Corsair Vengeance @5600Mhz - Intel Arc A770 LE 16GB - ROG Thor 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ace89:

Tja!
Min morbror beställde precis en Asus G73 Gaminglaptop från fantastiska Inet. Snackade precis med honom på Skype och frågade hur pingvinstången smakade. Då sa han att han ej fått med någon

Mvh
William

Antar att den skickades i originallådan. Tror inte Inet öppnar den för att lägga i en pingvinstång?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ace89:

Tja!

Mvh
William

Som tidigare besvarat ett flertal gånger i tråden: eventuell pingvinstång är en bonus och inget man ska räkna med att få med varje gång.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Nja...vill nog veta vad inet säger om saken först

Du får betala frakten tillbaks till göteborg för det, sen den från komplett. Du tjänar inte mycket på det

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fritjof92:

Du får betala frakten tillbaks till göteborg för det, sen den från komplett. Du tjänar inte mycket på det

Åfan, visste inte att komplett tog hand om Dustins fraktkostnader. ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Åfan, visste inte att komplett tog hand om Dustins fraktkostnader. ^^

... I vilket fall, returfrakt + ny vara + frakt på den

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Hej, beställde en dator av er och sjukt snabb leverans Tackar man tackar

Men dock ingen pingvinstång

Permalänk
Medlem

Kan ni inte ta in fler tillverkare av grafikkort, Asus, EVGA och Zotac

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Instämmer

Permalänk
Medlem

Ja utbudet på grafik tillverkare är konstigt, inga bra namn alls..plocka in evga vetja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ja utbudet på grafik tillverkare är konstigt, inga bra namn alls..plocka in evga vetja.

XFX och MSI då?

Permalänk

Hej inet.
Ett tips.
Då medlemmar på Sweclockers har tillgång till fri frakt från er så tycker jag att ni borde ha den länken i eran signatur här på forumet

Fraktfritt på Inet för SweClockers medlemmar!

Väl mött !

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Hej inet.
Ett tips.
Då medlemmar på Sweclockers har tillgång till fri frakt från er så tycker jag att ni borde ha den länken i eran signatur här på forumet

Väl mött !

//BG

Bra ide, det är alltid svårt att hitta den länken!

Sedan en fråga till er som reklamerat grafikkort mm hur har det fungerat
Hur har ni gjort?
Har inet skickat ett och ni skickat tillbaks det felande ?
Svar kan tas i pm

Permalänk
Skrivet av petherf:

Bra ide, det är alltid svårt att hitta den länken!

Sedan en fråga till er som reklamerat grafikkort mm hur har det fungerat
Hur har ni gjort?
Har inet skickat ett och ni skickat tillbaks det felande ?
Svar kan tas i pm

Många som frågar efter den ser jag å

Öppna ett supportärende för varan. (I ordern på ditt konto kan du välja att göra det)
När inet bekräftat ditt ärende så ombeds du skicka in varan och de testar den gissar jag.
Sen får du tillbaks nytt eller liknande om det utgått.

Så fungerade det vid min hårddiskreklamation iaf!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

skulle va nice om de gick å köpa lite hårddiskskruv osv !

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

jojo, men jag kände inte att de va värt å inhandla 100+ olika skruv när jag bara behöver 4 hhd skruvar :S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av woobiin:

jojo, men jag kände inte att de va värt å inhandla 100+ olika skruv när jag bara behöver 4 hhd skruvar :S

Skrivet av woobiin:

Osv brukar stå för "och så vidare". Du kanske menade att skriva osa, "om svar anhålles"?
Jag tror nog de flesta tolkar din fråga som om du vill ha lite olika skruvar relaterat till datorer och då tycker jag skruvsortimentet var ett utmärkt förslag.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Osv brukar stå för "och så vidare". Du kanske menade att skriva osa, "om svar anhålles"?
Jag tror nog de flesta tolkar din fråga som om du vill ha lite olika skruvar relaterat till datorer och då tycker jag skruvsortimentet var ett utmärkt förslag.

ungefär precis så

Permalänk
Skrivet av woobiin:

Själv brukar jag köpa sånna på tradera då frakten blir typ 6 spänn
http://www.tradera.com/Harddisk-skruvar-4-St-anvands-vid-mont...

Permalänk
Medlem

Grymt!

Vill bara säga tack för den grymma butiken ni har.

Bästa priserna på de flesta av komponenterna i den dator jag köpte, leveranstiden är fantastisk trots att man bor i norrland. Därtill grym support när man ringer in, samt väldigt lätt att ha att göra med då problem uppstår. Hade beställt 1 av de underdimensionerade 1155 moderkorten, och får det utbytt rakt av på smidigaste sätt möjligt.

Visa signatur

MSI P67A-C45 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB | Corsair 2x2GB 1600MHz | 90+120 SSD | Fractal Tesla 550W 80+ | Fractal Define R3 Titanium

Permalänk

Skruv till Noctua NH-D14

Vill bara tacka för den underbara servicen då Andreas H jagade fram en ny skruv till min backplate då jag drog av den. Och utbytet av p67 moderkortet gick även det smidigt.

Keep it up!

Permalänk
Inet
Skrivet av Rickard11:

Kanske bara är tillfälligt, men verkar som ert butikslagersaldo inte riktigt stämmer överens med vad som sägs finnas i butikerna då man håller musen över. På de flesta artiklar verkar det ju finnas en hel del fler artiklar i butikerna om man håller musen över, än vad "butikslager" säger.

Vi har valt att endast visa saldo för Göteborgsbutikerna i webbläge då det främst är från dessa vi plockar produkter om de är slut på centrallagret. Vid butiksläge ser man saldo för varje butik.

Skrivet av Rådström:

Det finns två kategorier för mini-itx när man filtrerar formfaktor under moderkort.

Ska fixas inom kort, tack för hjälpen!

Fixat, tack!

Skrivet av oscarh93:

Är det fri frakt på inet?:)
Gäller garantin även fast man monterar på komponenten själv?

Givetvis gäller garantin när du monterar komponenterna själv.

Skrivet av Uzor:

Hej Inet

Min kompis som bor i Norge vill köpa ett nytt grafikkort, troligen gtx 460 eller gtx 560 ti men han vill inte köpa det i norge av någon anledning p.g.a pris och mindre kunskap om de norksa butikerna. Han är även Svensk medborgare och därmed undrar han om ni kan skicka produkten ända till Oslo utan några stora prisförändringar, alltså så att det inte nu blir ca 600+ kronor dyrare.

Ifall ni inte kan det så hade vi tänkt att jag beställer det så köper han det av mig istället, men nu till den stora frågan hur gör han om grafikkortet går sönder och hur ska han ta kontakt med er när han är där uppe i norge, blir han tvungen att åka ner ända hit till sverige bara för att få sitt nya kort lagad?
Asså vi säger såhär, han tar med sig kortet hem och det visar sig vara defekt han kontaktar er och skickar grafikkortet till er och vad händer sen?
Kommer ni skicka den nya/lagade kortet tillbaka till honom i norge eller kommer ni va tvungna och skicka det till mig så att han får åka hit igen?

Vi har tyvärr ingen möjlighet att sälja utanför Sverige. I och med att vi endast säljer produkter till svenska kunder är det även inom Sverige garantin gäller.

Vissa tillverkare kan även hjälpa till i andra länder, men då brukar kunden få stå för frakten själv.

Skrivet av Gajros:

Hejsan, jag har tittat på ett av era uppgraderings paket men jag vill ha det monterat i butik, men när man läser om monteringen så står det följande

"Kravet för att vi skall kunna bygga är att du även köper ett kabinett som vi kan montera i".

Betyder att jag inte kan komma in med min nuvarande burk för att få dessa delar monterade?

Absolut, när det gäller monteringen för 799:- gäller den om man beställer en hel dator. Om du kommer in till butik med datorn och vill ha hjälp kan du få prisuppgifter på plats!

Skrivet av Pewtah:

M, L och XL är de vi har, kommer tyvärr inte att komma in i fler storlekar.

http://www.inet.se/sok/e4200

Skrivet av anon42512:

Doh.
Beställde ett HD6850 från er, det gick på 1599 inkl frakt (postförskott).
Blev lite tjurig när jag såg att dustin har HD6870 för 1499 + frakt typ dagarna efter

Tyvärr förändras priserna hela tiden.

Skrivet av ErDraug:

Tjoho!

Tackar för en fin butik, hittade dock en liten bugg som jag tänkte rapportera om

http://www.inet.se/artikel/v100018/mionix-saiph-3200-sargas-b...

Länken där till Saiph 3200 musen går till Saiph 1800 musen

Lite href miss

Tack o hej!

Fixat nu, tack!

Skrivet av Gender Bender:

Har en fråga ang retur av defekt Sandy Bridge-moderkort. Varför ska man skicka tillbaka det gamla moderkortet i det nya moderkortets förpackning? Den nya förpackningen är ju trots allt ett av några bevis att det är ett moderkort med den nya styrkretsen, och med en gammal förpackning så kan ju försäljning av moderkortet en dag bli försvårat. Jag personligen kommer nog inte att sälja moderkortet separat, så för mig är det egentligen strunt samma, men jag är mest bara nyfiken på varför, är det Intel som sagt att det ska gå till så här eller är det ni själva som valt att göra på det här viset?

Då många slänger kartonger och liknande när datorn är färdigbyggd valde vi att göra på detta sätt för att förenkla så mycket som möjligt för kunden.

Om ni har kvar den gamla kartongen får ni givetvis använda denna i stället. Glöm inte att originalpackmaterial måste användas!

Skrivet av Ace89:

Tja!

Mvh
William

Skrivet av Konichiwa:

Antar att den skickades i originallådan. Tror inte Inet öppnar den för att lägga i en pingvinstång?

Exakt, dumt att bryta förseglingar för att stoppa ner en pingvinstång.

Skrivet av skog1s:

Vi kollar på att ta in fler grafikkortstillverkare. MSI kom upp under förra veckan!

Skrivet av HazZarD:

Njae, några populära märken har vi allt. Exempelvis har Gigabyte som vi för fullsortiment av ett av Sveriges populäraste grafikkort.

Men som sagt, vi kollar på att ta in fler tillverkare!

Skrivet av Blackgoat:

Hej inet.
Ett tips.

Väl mött !

//BG

Lite får ni väl jobba själva?

Skrivet av woobiin:

Kommer upp på hemsidan till en vettig peng inom kort!

Skrivet av MammasNK:

Vill bara säga tack för den grymma butiken ni har.

Bästa priserna på de flesta av komponenterna i den dator jag köpte, leveranstiden är fantastisk trots att man bor i norrland. Därtill grym support när man ringer in, samt väldigt lätt att ha att göra med då problem uppstår. Hade beställt 1 av de underdimensionerade 1155 moderkorten, och får det utbytt rakt av på smidigaste sätt möjligt.

Tack själv!

Skrivet av C3H5O3NO23:

Vill bara tacka för den underbara servicen då Andreas H jagade fram en ny skruv till min backplate då jag drog av den. Och utbytet av p67 moderkortet gick även det smidigt.

Keep it up!

Tack för det goda omdömet! Vi försöker alltid hjälpa kunden så långt som det är möjligt.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in Silverstone Raven RV03?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tackar igen för ett bra köp via inet. Köpte en Samsung 2233 rz som jag fick dagen efter jag beställde den!

"Lite besviken på ett jag inte fått en ända av de kända pingvin stängerna dock efter 2 köp på över 16.000 kr sammanlagt ;)"

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Skrivet av isorill:

Tackar igen för ett bra köp via inet. Köpte en Samsung 2233 rz som jag fick dagen efter jag beställde den!

"Lite besviken på ett jag inte fått en ända av de kända pingvin stängerna dock efter 2 köp på över 16.000 kr sammanlagt ;)"

Nu vet jag inte om du har 10 kronor över efter att ha köpt grejjer för sammanlagt 16 000 men Ica har pingvin stänger 3 för 10 kr och man får till och med välja smak själv istället för lakrits!

Permalänk
Medlem

Jag har märkt att ni cache-lagrar nästan alla era sidor trots att vissa verkar vara inaktuella.
1:a aprilskämtet ligger fortfarande kvar som sida, men den finns inte länkad på hemsidan via nyheter eller liknande.

Likaså med vissa produkter. Hittade bl.a https://www.inet.se/artikel/8301156/cisco-t-shirt-m genom att läsa i denna forumtråden. Hittar inte den däremot om jag söker på hemsidan. Vet inte om detta är avsiktligt ifrån eran sida att ha "dolda" produkter (som den fraktfria Sweclockers-produkten) men vad händer om jag exempelvis lägger en beställning på en Cisco T-shirt? Kommer jag få den leverererad eller kommer jag bli besviken? (if you get the point )

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"