Permalänk
Avstängd

uppgradera?

Funderar på att uppgradera till hösten när bf3 kommer.
Har just nu
fractal design r2
corsair 650w
asus p7p55d 1156
intel i7 860
asus gtx 470
corsair ddr3 4*2gb 1600mhz
western digital black 640gb

ska jag köpa nytt modekort och processor?
ssd?

Permalänk
Medlem

nej skicka pengarna till mig

du har en väldigt bra dator som maxar alla dagens spel. det är rätt onödigt att uppgradera när man inte har något behov av det. dessutom så släpps bf3 om ett par månader och då kommer amd släppa nya grafikkort som kommer ersätta och vara bättre än dagens. innan dess kommer de också släppa nya intresanta processorer så det är bara att vänta ut stormen/köpsuget

Permalänk
Medlem

behöver inte upgradera förän bf3 kommer ut isåfall. vill du skicka pengar till folk hjälper jag gärna till att ta imot.

en ssd är ju alltid trevlig men behov skulle jag ju inte säga att du har

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Håller med dom som skrivit innan. Men för att ge dig lite mer kött på benen för deras uttalande så se prestanda index och jämför med vad du har och vad du får om du nu är sugen på att uppgradera..
CPU - http://www.sweclockers.com/recension/13224-intel-sandy-bridge...
Grafik - http://www.sweclockers.com/recension/13610-amd-radeon-hd-6990...

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Avstängd

hur länge tror ni min cpu håller innan den börjar flaska för spel?
grafikkort kommer att köpas när nvidia släpper sin nya serie. När kommer de göra det?