Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Medlem

Nu står det 23maj på dustin. Är releasen framflyttad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nadderf:

Nu står det 23maj på dustin. Är releasen framflyttad?

Tror ikke de skandinaviske nettbutikkene har fått en offisiell releasedato fra Asus - derfor kan disse 'release' datoene på f.eks. Dustin kjapt endre seg.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/1969895/asus-eee-pad-inkl-docka

Nu har den dykt upp på inet med! De listar att de ska ha den i central lager den 1:e maj, man får väl hoppas!

Sjukt sugen på att beställa en redan nu.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Så datumet i svenska butiker ligger alltså i maj? när kommer 3G varianten då?

Skrivet av djorgen:

I'm also eager to know when this tablet will hit the shelves in Scandinavia. Will it be as late as May?

Skrivet av ceogar:

Har ni Asus några klarar siffror på vilka dagar det är som gäller?

Hej! Lanseringsplanen är i dagsläget fortfarande inom Maj månad. Dock så tror vi i dagsläget att en tidig Maj-lansering i butik kan bli svårt - vi försöker få fram leveranser så fort som möjligt.

Lansering för en 3G-modell är i planering - förväntas någon gång under sommaren 2011. Tyvärr har vi inte mer specifika datum för 3G ännu.

Skrivet av djtomas:

Hej!
när kommer man kunna köpa dockan löst och vad kommer den ca ligga på?

Hej! Ja, dockan kommer kunna köpas löst - priset är inte satt ännu men en väldigt grov indikation är en bra bit under 2000 kr.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem

hej

går det och ringa med Transformer som en vanligt mobil telefon?

Permalänk
Skrivet av wuthi:

hej
går det och ringa med Transformer som en vanligt mobil telefon?

Hej! Nej tyvärr går det inte att ringa från Eee Pad Transformer, modellen med 3G fungerar bara med data

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag är dum som frågar men 4G erbjuds i min region (Borås). Är detta något som man skulle kunna tillämpa till Eee pad?

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Intel i5 2500 @ 3,3 | HIS 5770 1GB | Corsair H50 | A-Data 4GB @ 1333MHz | Corsair Force 120GB | WD Caviar Green 1TB | Asus Xonar DX | Cooler Master 690 II Advanced

Permalänk
Medlem
Skrivet av KURT1:

Vet inte om jag är dum som frågar men 4G erbjuds i min region (Borås). Är detta något som man skulle kunna tillämpa till Eee pad?

Nej, Transformern har inte något stöd för 4G och du kommer inte kunna dra nytta utav det så länge du inte skulle koppla in ett USB 4G mobilt bredband via dockan. Men jag har svårt att tro att det kommer finnas stöd för något sånt i Honeycomb.

Permalänk
Skrivet av A_Müller:

Fick chansen att kladda på plattan under Dustin Expot och vart positivt överraskad.
Mpeg4 kodad film i 720p flöt dessutom hästlängder bättre än filmen som sweclockers visade upp i sin resencion.

Blev helt klart mer intressantefter att få pillat lite på den själv.

Vad tyckte du om skärmen? Funderar på Acer A500 eller denna plattan. Eventuellt kan skärmen avgöra valet...

/Anders

Permalänk

Asus, vad säger ni själva om skärmen gämnför med t.ex Acer's A500?

/Anders

Permalänk
Skrivet av Rosentorp:

Asus, vad säger ni själva om skärmen gämnför med t.ex Acer's A500?

/Anders

Hej!

Skillnaderna är att vår LCD-panel är med s.k. IPS-teknik som ger bättre färgåtergivning och betraktningsvinklar. Dessutom är glaset vi använder av märket Gorilla Glass från Corning - som är extra reptåligt jämfört med enklare glastyper.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!

Skillnaderna är att vår LCD-panel är med s.k. IPS-teknik som ger bättre färgåtergivning och betraktningsvinklar. Dessutom är glaset vi använder av märket Gorilla Glass från Corning - som är extra reptåligt jämfört med enklare glastyper.

Mvh
Asus Sverige

OK, tack! Har förstått det efter en del kollande på nätet. Dock säger en del att IPS-panelen är långsammare. Hur är det med detta?

Och, som alla andra undrar, något nytt om leveranstiden?

/Anders

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Rosentorp:

Och, som alla andra undrar, något nytt om leveranstiden?

/Anders

Leveranstiden är nog vad som kommer avgöra, i alla fall för mig.. Är grundligt trött på alla framskjutna datum och uppvisning av "framtidsprodukter" när det gäller Android-plattor, så kommer troligen köpa första som kommer i lager.. Transformer eller A500 återstår att se.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av ASUS.Sverige:

Hej!

Mvh
Asus Sverige

Skrivet av Lezziter:

Leveranstiden är nog vad som kommer avgöra, i alla fall för mig.. Är grundligt trött på alla framskjutna datum och uppvisning av "framtidsprodukter" när det gäller Android-plattor, så kommer troligen köpa första som kommer i lager.. Transformer eller A500 återstår att se.

Har du sett skärmen på A500 "live"? Är den bra nog för normalt användande? Stor skillnad mot Transformer? Har sett t.ex. Notion Ink Adam som hade mindre bra skärm...

/Anders

Permalänk
Medlem

Spännande, Paul på Modaco jobbar snabbt http://twitpic.com/4jlhjn. Hoppas Transformern kommer få ett bra stöd hos moddarna. Detta verkar lovande i alla fall.

Permalänk
Medlem

Vill veta ett release datum, jobbigt att vänta utan o veta hur länge man måste vänta känns som att man måste gå o köpa en ipad bara för att denna verkar dröja..

Permalänk
Medlem
Skrivet av nadderf:

Vill veta ett release datum, jobbigt att vänta utan o veta hur länge man måste vänta känns som att man måste gå o köpa en ipad bara för att denna verkar dröja..

Yes, vet hur det känns, lite tråkigt att sverige alltid tar sådan tid på sig...

Permalänk
Medlem

Fråga till Asus, i "förtitten" av Transformer som Sweclockers gör så hackar det rejält när de provar 720p mkv, och uppenbarligen fick de det aldrig att fungera. Är slutprodukten likadan? Är detta något ni kommer att åtgärda mjukvarumässigt? Det finns ju trots allt hårdvara så det räcker att bli över att utan problem spela 720p.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

För den som missat det. Källkoden till Transformern finns att ladda ner hos Asus.
http://www.asus.com/Eee/Eee_Pad/Eee_Pad_Transformer_TF101/#do...

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem

Ang. release så verkar till exempel dustinhome ha beräknad leverans i slutet på maj, dock kan ju det ändras...
Dom har också listat Acer Iconia A/W500, där A kör Honeycomb + Tegra 2, 1GHz på CPU + 1GB RAM med ca 8h batteritid.
W kör Win7 + Amd C-50 prolle på 1ghz + 2GB RAM + HD6250 (256MB) men bara batteri för 4h :S

FUJITSU STYLISTIC Q550 har betydligt starkare batteri & klarar 8h med Win7, ganska imponerande, dock är det väll en enkärnig atom i?
Edit: den är tvåkärnig, intels nya dvs.

Permalänk
Medlem

Hos Inet är det 1 juni nu.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Relik 📜

De flesta verkar ha skjutit på datumet nu, inklusive Amazon. Tråkigt.
Enligt mig är det här typexemplet på felet med många lanseringar idag, speciellt för mobila produkter osm plattor och telefoner. Det sätts datum och pushas upp förväntningar, sedan faller allt på mållinjen. Tror många företag kan lära av Apple här, även om det svider att höra.

Kommer iaf avboka Transformer nu och avvakta. Även om det är en mkt trevlig platta pallar jag inte sitta med en utestående order och vänta, har hellre pengar i handen för att köpa något annat som ramlar in då.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Samma här, avbokar denna.. blir nog en ipad även fast man hellre vill ha en android, men dessa verkar dröja. ipaden kan man ju få idag

Permalänk
Medlem

Hmm, hade tänkt köpa en padda till frugan när hon fyller år i slutet av maj. Bara att hålla i slantarna fram tills dess och se vad som finns antar jag. Synd bara att jag har extremt dåligt tålamod med alla äpple-fasoner som iTunes osv, och hon har ännu sämre. Så android måste det bli.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Personligen vill jag få det konfirmerat att 720p fungerar som det ska innan jag lägger min beställning. Utöver detta skulle det även vara bra att veta om plattan kommer fram i början,mitten eller slutet på maj (eller kanske ännu senare?) innan man lägger en beställning då jag behöver den innan sommaren. Ipad är inte att tänka på då jag inte gillar konceptet och framför allt inte itunes. Transformer är (enligt mig iaf) den mest intressanta android plattan i nuläget.

Antar att det kommer dröja någon vecka till innan denna informationen finns tillgänglig dock. Den som väntar på något gott väntar dock aldrig för länge!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

woohooo! Detta verkar ju lovande!!! http://www.youtube.com/watch?v=Wdk0KDubJSs&feature=fvst

1080p videon verkar flyta på riktigt bra! Blir en beställning inom kort!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Majje roppa inte hej inte du vet vad hur 1080p filen är rippad allt under high profile ska funka på tegra 2 det har den hårdvarustöd för men kruxet är att nästan alla dina "semesterfilmer" är kodade med high profile.

Permalänk
Medlem

Såg en videorecension igår (hittar inte länken idag) som visade att det går bra att ansluta externa hårddiskar till dockan, då Android 3 skall ha stöd för detta. Hittade sedan en länk till en manual till paddan på http://transformer.modaco.com där det står "The USB (Universal Serial Bus) port is compatible with USB 2.0 or USB 1.1 devices such as keyboards, pointing devices, flash disk drive and hard disk drives". Så att koppla in USB-diskar verkar vara möjligt.

Behöver en liten dator med bra batteritid inför en resa i mitten av maj, och Eee Pad Transformer (med tangentbord) ser ut att vara bästa alternativet för mitt behov. Frågan är bara om den kommer vara möjlig att köpa senast under vecka 19, eller om jag kommer bli tvungen att välja en netbook från Samsung istället.

Så jag ställer mig också till skaran som önskar veta leveransdatum så att jag kan fatta ett beslut om vad jag skall göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubbb:

Majje roppa inte hej inte du vet vad hur 1080p filen är rippad allt under high profile ska funka på tegra 2 det har den hårdvarustöd för men kruxet är att nästan alla dina "semesterfilmer" är kodade med high profile.

Förvisso men jag fick känslan av att, om det inte är löst vid release, så kommer det att lösas inom kort! Ipad är inte ett alternativ (pga. itunes) så denna plattan är helt klart den mest intressanta på marknaden för mig. Detta oavsett hur filmuppspelningen fungerar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet något bra litet program för windows som kan identifiera om det är main eller high profile på 1080p-klipp?