Provlyssna hörlurar i sthlm

Permalänk
Medlem

Provlyssna hörlurar i sthlm

Har sökt runt men inte hittat något konkret svar. Var kan man provlyssna in ear lurar som ligger på en prisklass på 1000kr och uppåt i Stockholm? Butikens utbud får gärna vara lite större, så att man slipper åka till flera butiker för att testa olika modeller. Det vore också bra om det finns lite extra kunnig personal på just ljud och inte "någon 20-åring på expert" som enbart vill sälja

Permalänk
Medlem

Man kan ju glömma det i "vanliga" storbutiker som claes ohlsson, onoff, elgiganten osv. Har provat utan framgång.
Ev kanske det går hos "ljudbutiker" som bara säljer ljud relaterade produkter. Hifi klubben typ. Fast där har dom inte nåt stort utbud vad jag såg sist jag var där. Då hade de bara denon modeller ear plugs.

Permalänk
Medlem

Reference Audio på Götgatan. http://www.referenceaudio.se/. Jag har inte lyssnat på hörlurar där men lyssnade på andra grejer där häromdagen. Dom är trevliga, hlälpsamma och kunniga. Kolla på deras sida om det är några av lurarna som är intressanta så du inte åker i onödan.

Visa signatur

| Silverstone Fortress FT02B | MSI P6N Platinum | Q6600 | Scythe Mugen 2 | Gigabyte HD5770 Silent Cell | Seasonic X-750 |

Permalänk
Medlem

@robie76
Precis, de brukar inte vara så insatta. Jag har redan kollat på Hifiklubbens hemsida och som du säger så verkar dom vara en återförsäljare för Denon produkter, som jag inte riktigt är ute efter.

@csimonl
Tack för tipset, jag kollade deras hemsida och de hade dessvärre inte de modeller jag har kollat på.

---

Jag upptäckte att Apple store hade flera av de modeller jag är intresserade av. Har de någon butik i Stockholm där man kan få provlyssna hörlurarna? (så att det inte enbart är i webbshoppen de erbjuder modellerna)

Permalänk
Medlem

Har vart på Reference Audio och kan inget annat än rekomendera, man fick lyssna på lurarna och dom var trevliga och mkt hjälpsamma, dock så borde du försöka gå dit en vardag och inte en helg för då kan det vara smockat med kunder där

Permalänk
Medlem

är inte säker men mediamarkt brukar ju ha alla sina prylar framme + att de ofta har massor av allt. Det kanske kan vara ett alt. att åka till.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

+1 för Reference Audio. grabbarna vet vad dom snackar om, och har en hel del lurar som man får provlyssna i en liten hytt så man kan sitta ner i lugn och ro och bestämma mig.

rekomenderar att du går dit och pratar med dom och förklarar vad du är ute efter så kommer dom ha något att rekomendera ska du se

Permalänk
Medlem

Ok, det låter ändå som att jag ska dra iväg en sväng till Reference Audio, men är det någon som vet om de har fler modeller än de på deras hemsida?

Mediamarkt får ett plus av mig, eftersom jag förut har gått dit för att testa att hålla i gamingmöss vilket är ganska avgörande när det kommer till valet. Ska checka om de har de dyrare in ear modellerna där.

MEN är det någon som vet om just de hörlurar som finns i Apple store, finns i någon butik i Stockholm?

Permalänk
Medlem

macoteket verkar ha en del av de jag såg på apple store
http://www.macoteket.se/Categories/IPod/Horlurar.aspx

sen finns Inlife också, men de vart just uppköpta av digitalinn, så deras webshop är nere, kan inte se sortimentet.. men om du har vägarna förbi webbhallen sveavägen så ligger inlife precis brevid. jag var inne där nån gång och dom hade lite externa hårddiskar, hörlurar och annat i tillbehörsväg.. kanske kan ringa dom och fråga

Permalänk

Ljudmakarn på drottninggatan har bra möjligheter att provlyssna hörlurar

www.ljudmakarn.se

Permalänk
Medlem

Jag hittade också macoteket och drog iväg ett mail till dom och frågade om de hade lurarna i butik. Sedan såg jag också digitalinn i och med att de är typ "premium återförsäljare" av Apple. Dock var det svårt att se om de hade de lurar jag söker, så jag kan testa och kolla i deras butik.

Ljudmakarn visade en del av sitt sortiment på nätet, men det verkade också vara rätt reglerat till några få märken. Kanske tittar in i deras butik också.

Tack för tipsen! Jag avvaktar för svar på de mail jag skickat iväg, så får vi se om jag behöver någon vidare hjälp

Permalänk
Medlem

Ljudmakaren är väl dom som har störst utbud på hörlurar och hörlursförstärkare som man kan lyssna på, men osäker på hur det är med in ear.

Reference Audio jo såg också att dom har förbättrat utbudet med hörlursförstärkare.
Ett tag hade dom bara musical fidelity x-can v8 där att provlyssna med, vilket inte är någon höjdare precis, milt uttryckt...

EDIT: kom på att Bengt Larsson hade rätt mycket lurar till provlysning också, men förhållande var ju inte dom bästa, massor av lurar kopplade till en (1) första bästa förstärkare, huuu, nej tack

Visa signatur

Acer Predator Helios 300