Spotify begränsar gratiskonton

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merkill:

Finns lite rammstein på spotify under namnet Völkerball inte mycket dock men lite iaf

Det är ett coverband från Tyskland som endast spelar Rammstein.

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

Satt och lyssnade på Hymn To The Sea - Stereo på spotify samtidigt som jag läste den här nyheten. Tyckte jag var passande.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Tur att man gillar musik som Spotify inte har, man berörs inte av detta och alla andra missöden som deras abonnenter verkar beröras av.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

I nuläget går Spotify back med många miljoner kronor. Det fungerar inte med reklamfinansiering. Annonsörerna vill inte betala så mycket som behövs för att det ska gå runt. Bandbredd är svindyrt, speciellt när många användare spärrar spotify så att P2P-tekniken inte fungerar.

Herregud vad du ska hitta på skit.
http://www.sydsvenskan.se/digitalt-och-teknik/article1179257/...

Permalänk
Medlem

Helt klart värt det om man har de pengarna, vilket i stort sätt alla över 18 som antingen studerar eller har ett jobb kan ha tillgång till.

Men tänker på de ungdomar som går låg-gymnasiet, de lär ju inte vilja pröjsa 100kr/mån eller vad det är. Beroende på vilka föräldrar de har så kan de ju ha ett konto som de får låna...

Jag använder iaf inte spotify för de har inte ens 1/3 utav den musiken jag lyssnar på. Vilket är mycket klassiskt (mer än det som finns på spotify), spelmusik, C64 remixar (som finns att ladda ner gratis), samt mycket japanskt. Jag vet att det går att lyssna på låtar från hårddisken men jag gillar inte heller mediaspelaren från spotify, dels för att det inte finns till linux, plus att jag amarok är enligt mig mycket bättre. Men jag gillar spotify, det är bara ingenting för mig med alldeles för bred musiksmak...

Visa signatur

Ursäktar min wall-of-text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Men när du ändå håller på så kan du lägga ner med att åka bil, du får ta bort all asfalt, och när du ändå håller på, varför inte ta bort högskolan också, sist jag kollade så var efter-gymnasial utbildning ingen rättighet.

Va? Allt det där betalar folk för genom skatter, till skillnad från musik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Är du på riktigt?

Men när du ändå håller på så kan du lägga ner med att åka bil, du får ta bort all asfalt, och när du ändå håller på, varför inte ta bort högskolan också, sist jag kollade så var efter-gymnasial utbildning ingen rättighet.

Skärp dig för fan, generationen som gäller nu, det finns inte en kotte som inte lyssnar på musik, går du en generation framåt ~1960 -> 1975 så var det mindre som lyssnade, ännu en bakåt ~1935 -> 1945 så var det ännu mindre.
Musik är mer för folk nu för tiden än bara underhållning

Jag säger samma sak: Skärp dig

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

Tror nog alla har råd med 100:- / månad och tänker man efter så får man grymt mycket för det, inget att snacka om.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Är du på riktigt?

Det är därför (din mamma) betalar skatt och TV-avgift, för att vi ska kunna köra bil och lyssna på musik och annat på radio.

(Och nej, man ska inte tvinga in skoltrötta tölpar på eftergymnasial utbildning heller, det tjänar vare sig de eller samhället på. Bättre med lärlingsjobb eller nåt dylikt.)

Har man inte 49kr/mån till Spotify har man det jävligt surt. Det är ju en cola och en påse chips ffs.

Se'n, att Spotify saknar hela genres i princip är värre. Eurobeat, jpop, kpop, hkpop, massa go synth, ännu mer synth, ..., ..., ...

Visa signatur

[Atari 400|600XL|800XL|XEGS|ST|STe|Mega ST|Mega STe|Portfolio][Commodore VIC20|64|116|128|+/4|8032|Amiga 500|Amiga 1200][BBC Micro][Sinclair QL|ZX81][TI 99/4A][Sord M5][Spectravideo 328|728][Cambridge Z88][ABC80][MFP-II][IBM RS/6000 59H][Apple LCII][Zaurus SL5000D][PDP 11/34][...massor av bråte...]

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

nej, 100 spänn av en medellön på 25000 i månaden är inte mycket, det är bara att prioritera.
men 100kr av 1000 på barnbidraget..

Man behöver inte handla upp hela barnbidraget varje mån, skippa besöken på pizzeriorna och spara istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merkill:

Kvaliten är väldigt märkbart bättre men skulle kunna vara ännu bättre .
Kanske dags att du köper nya högtalare eller headset eller en hörselkontroll.

Du borde tänka mer på vad du säger ....
Jag håller på en hel del med musik och använder just nu ett par AKG lurar med bra ljud.....och jag har premium.
Hade lite tråkigt så jag tog en närmare titt på låtarna som jag har valt att ha i "offline mode" och de tar ca 1,5 mb/låt. Det är lika mycket som WMA och det säger en hel del om kvaliteten eftersom att en WAW tar ca 10 mb/minut

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Uzor:

Kan inte säga att de är dumma i huvudet även ifall man vill det ;P
Men aja, Jag tänker INTE BETALA 100 kronor i månaden ifall de inte fixar fler musik!!!
Det enda som finns på spotify är kända rock låtar (Gillar starkt) och som vanligt Pop musik och andra låtar som har varit hits genom tiden.
Men jag lyssnar också på dubstep,trance och allt sådan elektriskt skit också, jag har importerat ca 100 låtar p.g.a inte spotify har det.

Men men, man kan faktiskt aldrig få något gratis, jag skulle gärna betala 50 kronor i månaden ifall de hade den musik som de faktiskt har.
Jag håller mig till Itunes och http://listen.grooveshark.com (nya spotify)

Tur att du inte behöver betala mer än 49 kr/månad då

Skrivet av Szkar:

Enligt det där ligger dom väl med ~17 miljoner i förlust? (Eller har jag läst helt fel nu? o_O)

Permalänk
Skrivet av oyegie:

Man behöver inte handla upp hela barnbidraget varje mån, skippa besöken på pizzeriorna och spara istället.

senaste gången jag åt pizza var för 3 månader sedan
det jag menar är att det är klart att jag har råd, skillnaden om jag köpte premiun skulle vara att jag sparar 100kr mindre varje månad. 1/10 av alla mina pengar till spotify.... nja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xface:

1. Dem artisterna jag lyssnar på finns inte där
2. Om dem finns är det säkert bar några stycken av deras låtar ute!
3. Du kan inte få över din musik till en bärbar enhet som min Ipod classic

Dom tre argumenten kan jag hålla med om!

Skrivet av Xface:

4. Har aldrig betalat ett öre för att lyssna på musik varför börja?
5. Tog dyrbar tid att skapa ett jävla konto, kunde laddat ner istället
6. Du måste ha internet, vilket kan vara ett helvete om man har dålig eller det lägger av...(Då man vill spela ett roligt offline spel och lyssna på musik)
7. Palla ladda ner Spotify från allra första början! SUGER DASSE!

Sen börjar man ju undra vad sjutton du har rökt på!

4: har aldrig betalat och tänker aldrig göra!? WTF! VÄX UPP FÖR FAN! Inget är gratis här i världen och artisterna förtjänar definitivt betalt.

5: Det tar ingen tid alls att skapa konto, däremot tar det en himla tid att hitta den musik man vill lyssna på olika illegala sidor och sedan ladda ner dom.

6: Hela grejen med premium och unlimited är ju just att du kan ladda ner musiken och lyssna på den offline!

7: Spotify är inte stort, tar högst ett par minuter att ladda ner och installationen är skit enkel.

Permalänk
Medlem

[QUOTE=Arius;10955029
Och till alla som blir sura/arga över detta, väx upp! Det enda som är gratis här i livet är luften ni andas[/QUOTE]

du kan va lugn. inom en snar framtid så kommer vi säkert få betala för luften också

Permalänk
Medlem

Soptify tar bort all bra musik, ena gången finns det sedan nästa gång är det borta, finns andra alternativ som grooveshark(amerikanskt och gratis, två studneter om jag inte mins fel som skapade programmet, körs direkt i webbläsaren), lastfm med mera, funderar på att gå tillbaka till grooveshark, den tyckte jag om, som vissa andra säger finns inte all musik på spotify. Och nej jag är inte någon fjortis om ni nu tror det, jag är en som gillar gammal musik, och den varan finns det inte så värst mycket av på spotify så varför skall jag betala, när jag kan använda youtube eller något annat alternativ för att lyssna på musik. Den som säger att man får bättre kvalitet bara för man kör med 320, vi kan börja snacka när spotify använder FLAC eller ALAC vilket kommer dröja ljusår innan det kommer, förlustfritt okomprimerat material ö r den som inte vet vad det betyder.

Permalänk
Medlem

Jag är 16 år, hur sjutton ska ja betala detta?
För det första så har jag inget kort och mina föräldrar ska du inte nämna, så hur ska man betala detta då?
Jag är så himla lat och pallar inte kö 1 mil till posten bara för att betala spotify, finns det inte något annat sätt än att betala med kort....

EDIT: det är inte ekonomin som stör mig utan det är att man måste "Betala" med kreditkort eller skicka med posten (om det är möjligt) och jag har det inte så himla nära till närmsta Brevlåda...

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig riktigt gillat spotify då dom inte riktigt har den musik jag gillar eller tagit bort ca 20% av låtarna i min favorit lista!? Men musiken är ganska lättillgängligt. Men jag kommer nog säga hejdå spotify och hej Wimp eller Grooveshark. Och istället för att köpa premium så köper jag hellre CD skivor och ripar dom och får dom i bra mycket bättre kvalite än spotify premium.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Skrivet av Uzor:

Jag är 16 år, hur sjutton ska ja betala detta?
För det första så har jag inget kort och mina föräldrar ska du inte nämna, så hur ska man betala detta då?
Jag är så himla lat och pallar inte kö 1 mil till posten bara för att betala spotify, finns det inte något annat sätt än att betala med kort....

Du kan köpa "pre paid kort" på typ 7/11 vet jag. Har dock inget sånt här uppe så kan inte svara säkert. Har väl varit på reklam har jag för mig.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleKulspruta:

gränsning för de flesta. Jag har nog inte lyssnat på spotify totalt ens 10h från mitt egna konto sedan jag skaffade det nån gång då jag fulreggade ett franskt konto för att testa. Jag lider inte utav det. Jag lyssnar liksom nästan aldrig på musik längre. Lyssnade jämt när jag var yngre då jag också utövade musik.

Att du INTE lider är ju dåligt för spotify, då du nöjer dig med free och skippar att betala. De VILL att du ska känna dig begränsad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _MmattiasS_:

det jag menar är att det är klart att jag har råd, skillnaden om jag köpte premiun skulle vara att jag sparar 100kr mindre varje månad. 1/10 av alla mina pengar till spotify.... nja

49 kr, för unlimited

Permalänk
Skrivet av Xface:

Asså, jag är bred för detta kan man säga!
Har alltid laddat ner music även om jag använder spotify...klart dem inte kan leva på bara reklamen!

Enligt mej suger spotify!

1. Dem artisterna jag lyssnar på finns inte där
2. Om dem finns är det säkert bar några stycken av derras låtar ute!
3. Du kan inte få över din music till en bärbar enhet som min Ipod classic
4. Har aldrig betalat ett öre för att lyssna på music varför börja?
5. Tog dyrbar tid att skapa ett jävla konto, kunde laddat ner istället
6. Du måste ha internet, vilket kan vara ett helvete om man har dålig eller det lägger av...(Då man vill spela ett roligt offline spel och lyssna på musik)
7. Palla ladda ner spotify från alra första början! SUGER DASSE!

1. Problemet ligger då snarare hos artisterna än Spotify. Jag är 100% på att Spotify inte väljer att strunta i vissa artister. Isf är det artisten/musikbolaget som satt sig på tvären eller så är artisten helt enkelt inte tillräckligt känd. Inget Spotify kan lastas för.
2. Samma svar som ettan. Dessutom finns det en HEL del musik på spotify.
3. Korrekt. Köper du en android/iPhone nästa gång får du ju dock tillgång till all musik via premium.
4. Haha, därför att saker kostar pengar? Seriöst det sämsta argumentet någonsin. Va inte så jävla bortskämd att du ska ha allting gratis för trots att du kanske tror det så snurrar inte universum runt dig och du får helt enkelt ställa dig i leden som alla andra. Ingenting är både gratis och lagligt.
5. Mhm, fast där är ju skillnaden mellan lagligt och olagligt. Du kan ju sen jämföra tiden det tar för att registrera sig på spotify och sedan direkt kunna söka och få fram musik skitsnabbt och det faktum att om du vill lyssna på EN låt av en speciell artist gå in på någon illegal nedladdningssida, leta upp den och sedan ladda ner den? Spotify vinner med HÄSTLÄNGDER när det kommer till att gå snabbt.
6. Betala 100 kr/mån och det är löst.
7. Höhö. Lär dig stava.

Att inte vilja betala 49 kr/mån för obegränsat med musik är jääävligt snålt och ni kanske borde se över om det andra ni gör med pengarna är så extremt viktigt.

KA-PAOW!

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Inaktiv

grooveshark blir!

Permalänk
Medlem

Detta kommer säkerligen ge det norska spotifyliknande programmet "Wimp" fler användare!

Tycker annars det är synd att de begränsar att man endast får lyssna på samma låt 5 gånger.. Okej, en maxgräns på 10timmar per månad - men att bestämma att man inte får lyssna på sin favoritmusik mer än 5 gånger? Tråkig begränsning - men ja samtidigt är det ju precis det dem vill man ska tycka, så man betalar för tjänsten istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiPERnx:

Jag håller på en hel del med musik och använder just nu ett par AKG lurar med bra ljud.....och jag har premium.
Hade lite tråkigt så jag tog en närmare titt på låtarna som jag har valt att ha i "offline mode" och de tar ca 1,5 mb/låt. Det är lika mycket som WMA och det säger en hel del om kvaliteten eftersom att en WAW tar ca 10 mb/minut

Jo det säger en hel del om kvaliten om dom är så små , det verkar variera mycket på kvaliten dom har.
320k på en låt är betydligt mer än 1.5mb.

Nice AKG är bra lurar jag sitter bara på audiotechnicas ad700 men har dom bara till spel kör mina MA RX8 till musik.

Tänka på vad jag säger pytts humbug aldrig gud så tråkigt livet blir om man ska vara rädd att stöta sig med folk.

Såg ditt join date och tänkte att du var ugn och satt på nått gaming bajs men men så fel en hadde hahaha alskar att stereotypa folk blir så irri på det.

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Ja det är jättemycket pengar,tänkt på att mitt bredband kostar ca 344kr/mån de hade du knappast velat betala med ditt barnbidrag.
Så betala nu för en bra tjänst.

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg raderat*

Jag tog bort ett inlägg som bröt mot reglerna.

Permalänk
Medlem

Spotify har inte ens majoriteten av de låtar jag lyssnar på dagligen så free är ju perfekt, tur att man skaffa kontot vid release då med =). Ni som säger att det är värt att betala 99:- i månaden för spotify använder ju säkert spotify varje dag med, för andra används det ca 2-3 gånger i månaden. Så sitt inte och säg att man är snål om man inte vill betala för nåt man ändå inte utnyttjar till fullt

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiPERnx:

Vilka AKG lurar? AKG har ett ganska brett sortiment, själv sitter jag med ett par Denon AH-1100 lurar och min egen personliga åsikt är att skillnaden mellan dom och ett par skullcandy för typ 600kr så gör hörlurarna mer skillnad än kvalitén på musiken.

Sen kan jag hålla med om att Kvalitén inte är bäst, men har man ett sådant dyrt ljudsystem att spotify spelar i för dålig kvalité så har man råd med att köpa riktigt musik istället.

Tveksamt att någon kör spotify med B&W Diamond högtalare

Permalänk

Wimp kostar?! Det är ju fan samma summa
De har väl bara gratis nu i början för att locka till sig folk.

Visa signatur

Live now! Die later!