Vad gäller chassina så är define r3 uppskattat av många och recensionen av nzxt h2 får man väl lita på så jag tror du blir nöjd med båda Om du har bra luftgenomströmning/plats i datorn kan du köra på luft eftersom att bra luftkylning tar sin plats och dumpar värmen i datorn men om du vill komma åt bättre i datorn så kan du köpa vatten... Det har inte med att vatten kyler bättre att göra utan för bekvämligheten med att flytta radiatorn dit man vill ha den.
Jag köpte precis denna kylaren och du får vad du betalar för (man får tänka på att man får med 2 fläktar som går på en del också). Den är bland de bästa om man ska överklocka och den är tyst. Dock så är den gigantisk och jag fick nätt och jämnt in den i mitt antec 902 och dessutom var det en skruv i moderkortet som jag inte kunde skruva i så det fick gå utan Jag tycker nästan att du ska kolla runt lite på andra kylare som inte tar så stor plats. Gå in på forum --> kylning och överklockning av processorer och kolla runt där på trådar som redan finns så ska du nog hitta något som faller dig i smaken
Edit: Såg precis att du kör på höga minnen så du får dubbelkolla alla kylare så att minnena inte slår i kylaren och t.ex där kan vattenkylning vara bra för den är inte i vägen för minnena överhuvudtaget.