Permalänk
Medlem

Gaming Setup

Detta är min datorhörna för närvarande. Kikade på Zpnks eyefinityrigg och fick denna iden.

Hörnan består av:

- Möblerna är från Ikea. Moddat lite efter vad som behövdes. Hyllan är en dvd-hylla som jag helt enkelt lagt ner. Används som utrymme för kabeldragning.
- 3st Benq 24" G2420DHBL
- Alesis M1 Active 520 Studiomonitorer
- Yamaha YST-SW315 Subwoffer
- Razor Lycosa keyboard
- Mionix Naos 5000
- Qpad Heaton XL
- Roccat USB-hub
- Edirol UA-25 Studioljudkort
- Scetchy´s Corsair Dream PC med följande spec:
Corsair Obsidian 800D (Lite custom med målning och ljus)
AMD PII X6 1090T
ASUS Crosshair IV Extreme
Sapphire Radeon HD 6950 2GB CF
Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 8GB
Corsair Obsidian 800D
Corsair H70
Corsair SSD Force 120GB
Corsair AX 850W

Gaming Setup

Permalänk
Medlem

nogrannare setup på datorn? 3/5 nu för lite lite information, bilder på datorn. det är ju i första hand ett datorforum. rätt nice rigg iallafall;)

Visa signatur

2600k @3,8 med stockkylare, msi p67-gd55, sparkle gtx580, FD newton r2 650w, nzxt phantom, seagate baracuda 7200rpm 500gig, xms3 1600mhz 4gig, episk doftgran!
Kringutrustning: Packard-Bell Viseo 240DX, Razer Deathadder, Sidewinder X6, SteelSeries QcK Iron.lady(budget..),SteelSeries Siberia V.2 blå, Kenwood KRF-V6100D, Proson Libra 653(x2), MDS FSB300(x2), sunkiga fronthögtalare(x2), sunkig center. kolla gärna här

Permalänk

ooh blir ju förfan nästan lite kåt :$

Permalänk
Medlem
Skrivet av divadl96:

nogrannare setup på datorn? 3/5 nu för lite lite information, bilder på datorn. det är ju i första hand ett datorforum. rätt nice rigg iallafall;)

Will do.. Thx

Permalänk
Avstängd

Synd att du förstör sånt fint chassi med klistermärken :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scetchy:

Will do.. Thx

klar 4:a nu då:D

Visa signatur

2600k @3,8 med stockkylare, msi p67-gd55, sparkle gtx580, FD newton r2 650w, nzxt phantom, seagate baracuda 7200rpm 500gig, xms3 1600mhz 4gig, episk doftgran!
Kringutrustning: Packard-Bell Viseo 240DX, Razer Deathadder, Sidewinder X6, SteelSeries QcK Iron.lady(budget..),SteelSeries Siberia V.2 blå, Kenwood KRF-V6100D, Proson Libra 653(x2), MDS FSB300(x2), sunkiga fronthögtalare(x2), sunkig center. kolla gärna här

Permalänk
Entusiast

Skönt och stiligt, helt i min smak

Permalänk
Medlem

Riktigt najs, är själv inne på att köpa nytt skrivbord.. då mitt jerker är för litet nu med allt där finns på...

Vad är det för bord och ben från ikea?

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Synd att du förstör sånt fint chassi med klistermärken :/

Dom enda klistemärkena som sitter på är två små längst upp på fronten.. allt annat är spraymålat av moa

Permalänk
Avstängd

gillar inte corsairs chassin men ditt vart snyggt!! är det inte jobbigt och ha skärmarna så högt upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

gillar inte corsairs chassin men ditt vart snyggt!! är det inte jobbigt och ha skärmarna så högt upp?

Man tackar..
Högt säger du? Tycker inte dom är så högt upp. Sen är man ju 1.92 lång så det kanske ligger lite i det också..
Skärmarna lyfter ca 10-15cm från bordet.

Permalänk
Avstängd

Snyggt. En 5a.

Men tycker du inte det är skönare att vinkla in höger & vänster skärmen lite mer?
Jag prova ställde mina skärmar nästan rakt och det är ju inte skönt överhuvudtaget.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D - Intel i7 920 + NH-D14 @ 4.0 GHz - Asus P6T deluxe V2 - OCZ XTC Platinum 6 GB 1600Mhz - Radeon HD5870 2GB - 2st 74GB Western Digital VelociRaptor (Raid0) - 3 stycken Samsung 2233rz (Eyefinity)

Permalänk

Du vet att du kan skada din nacke om du sitter framför skärmarna som är så högt placerade!! (skärmens överkant ska inte vara över ögonen, så att du kan kolla på den/dem på ett sätt som inte är påfrestande för nacken) Annars, snygg hörna, väldigt cleant! Men som sagt, överväg att flytta ner skärmarna.

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dima.g:

Du vet att du kan skada din nacke om du sitter framför skärmarna som är så högt placerade!! (skärmens överkant ska inte vara över ögonen, så att du kan kolla på den/dem på ett sätt som inte är påfrestande för nacken) Annars, snygg hörna, väldigt cleant! Men som sagt, överväg att flytta ner skärmarna.

Som du säger.. skärmens överkant ska inte vara över ögonen. För mig är dom inte det..
Funderade först på att helt enkelt sätta hylla på bordet men det hade blivit allt för högt.. Dom sitter i perfekt höjd för mig nu. Och om man nu får ont i nacken så löser la man det med en whiskey eller två

Permalänk
Medlem

Trevlig setup men varför värmeljus :S ?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Trevlig setup men varför värmeljus :S ?

Mycket bra fråga.. Anledningen är att datorn är så väl kyld att jag får ha på mig vinterjacka och tända värmeljus när jag ska sitta vid datorn

Permalänk

oj va jobbigt o ha skärmarna så högt upp

Visa signatur

jag ÄLSKAR motocross!!

Permalänk
Medlem

AMD, massa blått ljus och värmeljus Fyfan vad fint det är ^^ Ge mig en bild rakt in i datorn utan sida, och jag ger dig en 5a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

AMD, massa blått ljus och värmeljus Fyfan vad fint det är ^^ Ge mig en bild rakt in i datorn utan sida, och jag ger dig en 5a

Du kan få en invändig bild på ett vilkor.. Att du inte klagar på mina AP fläcktar jag har som utblås

Permalänk
Skrivet av Scetchy:

Som du säger.. skärmens överkant ska inte vara över ögonen. För mig är dom inte det..
Funderade först på att helt enkelt sätta hylla på bordet men det hade blivit allt för högt.. Dom sitter i perfekt höjd för mig nu. Och om man nu får ont i nacken så löser la man det med en whiskey eller två

Jamen vad bra nu slipper jag oroa mig för det ;)Jag trodde liksom inte att så många här var 1.90 eller mer som jag är, så tänkte bara att du kanske har skärmarna lite högt. Men tydligen som jag sen läste, så var du 1.92 lång så det är ju självklart inga problem! haha jadå riktigt fint botemedel

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scetchy:

Du kan få en invändig bild på ett vilkor.. Att du inte klagar på mina AP fläcktar jag har som utblås

Haha, det har jag redan gjort en gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Haha, det har jag redan gjort en gång

Ohh, dont I know it

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scetchy:

Ohh, dont I know it

Haha. Varför har du det föresten? är det inte bättre att dom blåser luft på komponenterna? (KLAGAR INTE, bara undrar )

Permalänk

Helt insane, grymt nice(Y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Haha. Varför har du det föresten? är det inte bättre att dom blåser luft på komponenterna? (KLAGAR INTE, bara undrar )

Bara blev så när jag köpte och monterade hela systemet.. Funderar nu på 3-way CF och då gör hål i min fina målade sidpanel för att sätta dom så dom flåsar på gfxkorten.. får se. Dom är ju klart grymma iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scetchy:

Bara blev så när jag köpte och monterade hela systemet.. Funderar nu på 3-way CF och då gör hål i min fina målade sidpanel för att sätta dom så dom flåsar på gfxkorten.. får se. Dom är ju klart grymma iaf.

Gör hål över nätagget ist, i den plåten, så att dom blåser uppåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Gör hål över nätagget ist, i den plåten, så att dom blåser uppåt?

Tror inte det kyler lika bra..

Exempel bild:

Funderar på att sätt ett Sapphire 6950 2gb Flex i mitten för att få lite luft mellan korten och en eller två AP-fläktar som blåser rakt på alla tre korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scetchy:

Tror inte det kyler lika bra..

Exempel bild:
http://www.pcpcgames.com/wp-content/uploads/2011/02/IMG_0353....

Funderar på att sätt ett Sapphire 6950 2gb Flex i mitten för att få lite luft mellan korten och en eller två AP-fläktar som blåser rakt på alla tre korten.

Hm. Jag tror dock det är snyggare att INTE såga i sidan. Vet fan inte hur du ska göra, för det ser verkligen inte ut som att det får plats 3 AP fläktar längst ner iaf

Permalänk
Medlem

Varför dubbla CF bryggor vid 2 kort? som på första bilderna?

Visa signatur

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Permalänk
Medlem

Snyggt! Men undrar också vart du har köpt skrivbordet?