Hack (Fps-drop)
Tjenare allesammans! Byggde en dator för någon vecka sedan och har haft problem från början med fpsdropp. De spelen jag har testat är Cod 4, MW2, grid, Crysis 2, GTA IV och jag får i stort sett fps dropp i alla dem (i Grid händer det sällan). Om man exempelvis tar Cod 4 och MW2 så har jag en Fps på mellan 90 och 300 på maxad grafik, 4x AA och en med en upplösning av 1600x1200 75 hz. När det är som värst så händer det ungefär var 8onde sekund att fpsen droppar och då fryser bilden till någon millisekund. Hinner oftast inte se hur mkt fpsen faller på mätaren (kör fraps mätaren dock utan inspelning osv) men hann se engång att den gick ned till runt 50. Om jag låser fpsen till 75 (Vsync) så går den oftast ner från 75 till 69 på mätaren när det fryser till (har dock gått ner till runt 50 här med). Jag har nyaste drivrutinen till graffet, inga temperaturer verkar vara knasiga. Inget är klockat förutom grafikkortet som är överklockat från fabrik.
MSI 870A G54 (Max 50 grader vid spel)
X4 955 3.2 GHz (max 50 c vid spel
Gigabyte GTX 560 Ti oc (max 62 c vid spel)
Corsair 4 gb 1600 mhz xms3 (@ 1333 mhz)
F3 1 TB (tror den brukar ligga på runt 30 grader)
Cm 430 elite med en extra chassiefläkt
XFX 550 W 80 plus
Har börjat funderar på om någon del är defekt i datorn, första tanken föll ju på grafikkortet. Vet att några haft problem med samma model som jag har men främst med ostabil stockklock som medför krash, dock verkar vissa även haft problem med microstruttering samt fpsdrop (då ändå ner till 10-15 fps).
Har själv endast haft 2 kracher men jag tror de berodde på nått annat.
Så vad säger ni här på sweclockers ?