Permalänk
Medlem

Thomann

Flytta om fel!

Jag har hittat många som har klagat på Thomann.

Detta gör att jag inte är så sugen på att lägga ca 2,7 på deras shop. Någon som har synpunkter på detta?

Permalänk
Medlem

finns rätt många som är nöjda också, ett exempel http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=109112. Dock så finns det alltid folk som inte borde jobba i vissa butiker eller har en dålig dag och då kan det bli krångel för kunden.

och trådskaparnas sista ord i tråden du länkade "Jag kommer fortfarande beställa därifrån om jag hittar varor dom kan erbjuda billigare än konkurrenterna."

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinned89:

finns rätt många som är nöjda också, ett exempel http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=109112. Dock så finns det alltid folk som inte borde jobba i vissa butiker eller har en dålig dag och då kan det bli krångel för kunden.

och trådskaparnas sista ord i tråden du länkade "Jag kommer fortfarande beställa därifrån om jag hittar varor dom kan erbjuda billigare än konkurrenterna."

Mhm, och priset är ju bra Men skickar de med någon sådan där lapp som en del nämner, där de står för frakten o.s.v.?

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med min beställning av lurarna i signaturen från Thomann. Gick smidigt och bra.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Rekordmedlem

De är ok att handla med, jag tror att det oftast är kunderna det beror på när det blir bråk, många kunder köper nått de inte behärskar/vet vad det är och skäller sedan på butiken o allt är deras fel, för att de levererat det som kunden beställt i stället för det kunden vill ha, har själv sett exempel på det, dock inte på thomann eftersom jag inte känner till deras interna rutiner.
Sedan finns det ju alltid rötägg som köper saker för att testa och ska returnera, det funkar ju inte på samma sätt vid köp från utlandet.
Vi har bra konsumentskydd i Sverige, men tyvärr har företag inte nått skydd mot dåliga kunder på samma sätt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag känner en som beställt för flera 100 tusen där och han har varit nöjd.
Dom har missat småsaker som t.ex. vaddering i case ar som man betalat för men då är det bara att skicka tillbaka kanske lite segt men det har löst sig iaf. :=

Permalänk
Medlem

Okej, det låter ju positivt! Men hur är det om man tråkigt nog behöver returnera? Skickar de med en sådan där "gul" lapp, där de står för frakten?

Permalänk
Medlem

Jag har beställt därifrån 2 ggr. inte haft några problem alls. En kompis köper gitarrer och tillbehör därifrån med jämna mellanrum och säger att dom har riktigt bra service och han är nöjd. Skulle känna mig mer trygg att handla från dom än någon annan nätshop när det kommer till musikprylar.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

Okej, det låter ju positivt! Men hur är det om man tråkigt nog behöver returnera? Skickar de med en sådan där "gul" lapp, där de står för frakten?

Ja, dom står för frakten. Iaf vad jag har varit med om

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Ja, dom står för frakten. Iaf vad jag har varit med om

Alltså du har fått en vara som du har returnerat? Och då var det redan från början en lapp medskickad där de stod för frakten?

Permalänk
Medlem

Jag fick med en gul lapp, men tror inte det var att dom stod för frakten. När jag kommer hem på måndag (troligen) så skulle jag kunna knäppa kort på den.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jag fick med en gul lapp, men tror inte det var att dom stod för frakten. När jag kommer hem på måndag (troligen) så skulle jag kunna knäppa kort på den.

Gör gärna det!

Permalänk
Medlem

Har du fixat någon bild?

Permalänk
Medlem

Tyvärr inte. Hade inte mycket tid hemma innan jag for iväg på LAN, så det hanns inte med. Men kommer hem någon gång imorrn kväll, påminn mig!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Thoomann är otroligt bra! Fantastiskt service och deras priser är ju förstås inte sämre.

Jag har köpte både gitarrer, förstärkare, stativ, synthar och massor av random stuff.

Köpte en synth en gång som var defekt från fabrik, jag skrev ett mail fick en förbetald retur sedel, skickade synthen, dem kollade på dem, bekräftade felet, skicka mig en helt ny!

Allt tog 2-3 veckor. Mycket bra, då det skickas till Tyskland ju.

10/10 får Thomann utav mig, så du kan säkert och lungt handla där

Permalänk
Medlem

Har en kompis som beställer gitarrer, pedaler, förstärkare och en massa annat skit jag inte förstår mig på
Han verkar nöjd med dom osv.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Tyvärr inte. Hade inte mycket tid hemma innan jag for iväg på LAN, så det hanns inte med. Men kommer hem någon gång imorrn kväll, påminn mig!

Påminn?

Skrivet av Lindgren92:

Thoomann är otroligt bra! Fantastiskt service och deras priser är ju förstås inte sämre.

Jag har köpte både gitarrer, förstärkare, stativ, synthar och massor av random stuff.

Köpte en synth en gång som var defekt från fabrik, jag skrev ett mail fick en förbetald retur sedel, skickade synthen, dem kollade på dem, bekräftade felet, skicka mig en helt ny!

Allt tog 2-3 veckor. Mycket bra, då det skickas till Tyskland ju.

10/10 får Thomann utav mig, så du kan säkert och lungt handla där

Får ha detta i åtanke

Skrivet av upl8447:

Har en kompis som beställer gitarrer, pedaler, förstärkare och en massa annat skit jag inte förstår mig på
Han verkar nöjd med dom osv.

Okej

Permalänk
Medlem

Köpte saker för drygt 8,5k där ifrån. Beställde på måndagen. Fick hem första paketet på torsdagen och andra på fredagen. Riktigt bra. Packeterat bra och frakten var väldigt billig. Thomann får 5/5 av mig.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av amius:

Köpte saker för drygt 8,5k där ifrån. Beställde på måndagen. Fick hem första paketet på torsdagen och andra på fredagen. Riktigt bra. Packeterat bra och frakten var väldigt billig. Thomann får 5/5 av mig.

Låter bra

Okej, tack så väldigt mycket ^^ Får dock som du säger inte riktigt ihop det med hur de står för frakten

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

Okej, tack så väldigt mycket ^^ Får dock som du säger inte riktigt ihop det med hur de står för frakten

Jo. Jag hittar inte någonstans där det står att dom står för frakten. Vore ju bra att veta ifall man skulle behöva skicka tillbaka något

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jo. Jag hittar inte någonstans där det står att dom står för frakten. Vore ju bra att veta ifall man skulle behöva skicka tillbaka något