Vinn nätagg från Seasonic

Intrång i Playstation Network – miljontals användaruppgifter på vift

Permalänk
Medlem
Skrivet av dougremer:

Äh! Bara flytta över alla pengar till e-sparkontot. Så för man över lite i taget när man behöver. Slipper man åka på en käftsmäll

är ju bara att ha kortet låst för köp tills man ska köpa nått så låser man upp det köper det man ska och låser det igen.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Visst är det dåligt av Sony att inte har mer säkerhet. Men det är ändå hackarna som är de stora bovarna här och ingen annan. De går in och utdelar en kollektiv bestraffning mot 70 miljoner användare och i vilket syfte? Dom är "arga" på Sony. Och då bestämmer dom sig för att stjäla kontouppgifter från användarna?

Som tur är har jag aldrig handlat på PSN. Blir mest förbannad på hackarna och lite besviken på Sony.

detta är inte Anonymous om du nu tror det (dom avslutade ju sina attacker på psn för att dom lite sent kom på att det skadade användarna, plus att dom hade sagt att det va dom om så var fallet) detta är troligare en hackergrupp som inte direkt bryr sig om vad sony har gjort men hittade en lucka i deras system. Snarare endast ute efter uppgifter att sälja än revenge på sony

Permalänk
Medlem

Nån som tror att dom går på xbox efter detta? lika stor marknad att ta där.

Självklart är det tråkigt med sånthära. Jag har inget emot hackers dom gör ju nytta men när dom använder sina kunskaper på det här viset så är det absolut inte ok längre.

Permalänk

Tur att man sålde skiten innan man skaffade ett Visakort, men jag använde morsans någon gång kommer jag ihåg... Också tur att hon skaffade ett nytt för 2 veckor sen..

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

hitta den här kommentaren på sidan vad tror ni om den?

"This is probably some troll trying to scare PSN users.
First of all hackers wouldn’t have enough information to be able to transfer funds from the bank account.
secondly if they could, who is stupid enough to actually withdraw money from an account when they could oh so easily be caught?"

Permalänk
Medlem

Aff, köpt ett par spel via PSN, så antar att mina kortuppgifter inte sitter säkert.
Inga cash har dragits ännu.
Ifall det är så att cash dras, får man tillbaka dem senare?
Bör man spärra sitt bankkort (fick nytt för 3 veckor sen då mitt andra var lagom misshandlat)

Permalänk
Medlem

Jag har inte varit inne och köpt något på ett halvår. Ganska nyligen bytt kort men samma kortnummer. Får man en ny sercuritycode och good thru-datum (gilltighetstid) vid enklare kortbyte?

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem

Hmmm, väldigt tråkigt detta, men dom flesta bankerna har väl skydd och garanti för sånt här, så man inte blir av med pengarna? Tycker det är lite fel att skylla på Sony och kalla dem fail osv, det är väl ändå dom som hackat som är bovarna här? Det spelar ingen roll hur bra säkerhet dom hade, det finns alltid folk som kan knäcka det.. Men mitt konto som är kopplat är mitt gamla och där har jag 4kr just nu så där har dom inte mycket att ta

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

Yes!

Skrivet av Total_Cu:

Jag har inte varit inne och köpt något på ett halvår. Ganska nyligen bytt kort men samma kortnummer. Får man en ny sercuritycode och good thru-datum (gilltighetstid) vid enklare kortbyte?

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Skrivet av weawer:

detta är inte Anonymous om du nu tror det (dom avslutade ju sina attacker på psn för att dom lite sent kom på att det skadade användarna, plus att dom hade sagt att det va dom om så var fallet) detta är troligare en hackergrupp som inte direkt bryr sig om vad sony har gjort men hittade en lucka i deras system. Snarare endast ute efter uppgifter att sälja än revenge på sony

Det har du rätt i. Kan dock vara en utbrytargrupp som kommer därifrån.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Tur man inte har varit subscriber men tråkigt för alla om nu ligister har all infon.. jävla svin

Permalänk
Medlem

Nice. Tur att man inte hade kortet kopplat lite PSN.

Dock så skulle jag vilja ha en lista på alla hackade konton, behöver nämligen mitt lösenord till mitt konto och eftersom det är reggat på en mail som inte längre finns så kan jag inte få ett nytt lösenord då Sony är riktigt hårda på sånt
Dock så loggar PSN automatiskt in på kontot så jag använder det fortf

Permalänk
Medlem

För en gångs skull var jag lat och stoppade in kortuppgifter på PSN-kontot (skyller på inget tangentbord på konsollen), men av ett annat skäl det dags för ett nytt kort ändå. Dock så var jag i alla fall såpass clever att jag hade ett helt unikt rätt start lösenord för PSN (som jag har för de flesta tjänster som involverar pengar, alla har olika).

Men nu lägger vi på ett lager till för nätköp, lite mer mek men kvalitén verkar variera på att säkra kunduppgifter.

PS. Det lät inte vara politik bakom detta grabbar utan snarare gammal hederlig stöld&bedrägeribrottslighet. Sno betalinfo och sälj vidare helt enkelt.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Var och letade sommarjobb, och gick in på Gamestop. Hörde när en kille berättade till dom som jobbade att han kände en som blev av med 4000 kr.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Tur man kör e-kort! Kan även vara smart att byta lösenord på sin mail och andra sidor om man har samma lösenord där.

Har själv följt det här i flera dagar och såklart hela (custom firmware, geohot historian) har man följt i kanske ett år nu. Att Sony sätter kunden på sidan och begår överdrift mot alla hot är ju helt sjukt. Nu kan vissa inte ens spela Portal 2 offline på grund av mandatory updates, större delen av kundkretsen vet nog inte hur man uppdaterar manuellt! Allt för att sätta ditt hackers. Sen hjälper inte Sony's kaxiga attityd mot hacker scenen och grupper som anonymous.

Helt ärligt kan jag bara säga, rätt åt er Sony. Hade älskat att spela Motal Kombat online men det kan vänta.

*Nej förfan! Det måste göras en hitler parodi över det här! Såklart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Var och letade sommarjobb, och gick in på Gamestop. Hörde när en kille berättade till dom som jobbade att han kände en som blev av med 4000 kr.

Exakt, men fick han tillbaka pengarna eller inte? Det är frågan.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Total_Cu:

Det stämmer, du får ett nytt utgångsdatum och nya säkerhetssiffror "dem 3sista på baksidan" om du har visa eller mastercard.

Visa signatur

Phanteks AMP 1000W || Gigabyte B760 Gaming || Intel Core i5 13600K || Artic Liquid Freezer II || G.Skill 32GB DDR5 6000Mhz || MSI GeForce GTX 4070 12GB Gaming X Trio || Kingston Fury Renegade M.2 NVMe 1TB + 1TB & 500GB M.2 SSD || 4TB WD ||

Citera för garanterat svar!

Permalänk
Medlem

Vad kan jag göra för att förhindra att jag blir bestulen på pengar?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vad kan jag göra för att förhindra att jag blir bestulen på pengar?

Be!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Eller spärra kort och fixa ett nytt. Sen be om att ingen länsar dig innan du hunnit göra det ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Man kan ju bli ganska trött på dessa typer...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Nu kan jag vara så skönt mallig eftersom jag aldrig registrerade något kreditkort på mitt konto just precis pga att jag tyckte det verkade osäkert...

Hoppas ingen hackar sig in på iTunes bara... där är det ju verkligen svårt att hålla koll. Jag menar tar dom ut 7kr åt gången så kommer man ju inte skilja dem från andra småköp på iPhonen liksom =P

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110427/pachter-psn-hackar...
Klen tröst och spekulationer.
Tänkte det kunde vara bra läsning i vilket fall som.
Dock bör man ju självklart ställa in sig på att man är i riskzonen oavsett vad.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Så jäkla tråkigt att det finns sånna människor som håller på med sånt här. Det är ju inte Sony det är synd om, det är alla människor som använder deras PSN som det är synd om, och det är dom som drabbas i slutändan. In med alla hackers i finkan!

Visa signatur

i7-4790K | Noctua NH-D14 | ASUS Z97-A | Geforce 780 GTX | Samsung 850 PRO 512GB | Plextor M3PRO 128 GB | Fractial Design XL | MacBook Pro Retina 13"

Permalänk
Medlem

Frågan är om man ska spärra kortet eller ej.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

inaktiverade för internetköp och utlandsuttag. Samt bytt lite lösenord o sådär. Känner mig hyfsat lugn ändå. Skulle man mot förmodan bli bestulen så får man tillbaka pengarna av banken.

Tycker man får räkna med att sån här skit händer nån gång ibland.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Wow... trodde dom skulle få mer skit än så, här ifrån dvs, hade det vart MS och Live som hade åkt på skiten så hade det inte vart roligt för någon relaterat till det att läsa

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

inaktiverade för internetköp och utlandsuttag. Samt bytt lite lösenord o sådär. Känner mig hyfsat lugn ändå. Skulle man mot förmodan bli bestulen så får man tillbaka pengarna av banken.

Tycker man får räkna med att sån här skit händer nån gång ibland.

Fetstilta torde vara "good enough" för de flesta - när kreditkort blir stulna används de nästan aldrig i samma land. Har en bekant som fick sitt kort skimmat, banken ringde honom några dagar senare då någon försökt göra uttag med kortet i Brasilien.

Hur som haver, vi får väl se om kortnummer verkligen blivit stulna eller om det är folk som trollar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Jag har SEB. Skadan må redan vara skedd men vet du om SEB har någon liknande tjänst?

Verkar tyvärr inte som om dem har det :(.

Permalänk
Medlem

Hmm, blir att ändra lösen på sin gmail då.