Som alla andra då. Val av Chassi.

Permalänk

Som alla andra då. Val av Chassi.

Har för tillfället ett Corsair 600T tycker dock det är lite väl stort. Inge vidare luftflöde då jag har en separat kylare till mitt 6970 men det blir ändå på tok för varmt, orginal fläktarna var värdelösa så bytt ut dessa mot Noctua. Men nu söker jag istället ett litet mindre chassi med bra luftflöde som dessutom är trevligt att bygga i, kikat på R3an CM HAF varianter + NZXT H2. Problemet är. jag vill ha chassit på en gång, tänkte inhandla det imorgon i en Stockholmsbutik. Så det blir antingen Webhallen eller Inets nya butik. och vad man kan se så har ju Inet inte R3an i Vit hemma och varken webhallen eller Inet NZXT H2 som verkar vara ett riktigt trevligt Chassi. vit vore en fördel då jag alltid kört Svarta chassin tidigare. Så några tips? andra bra butiker i Stockholm?

Ps. vill inte ha massa neonljus och skit utan bara ett stilrent chassi. helst i någon lite annorlunda färg.
och litet men ändå rymligt. ska få plats med 6970n och min DH-14

Permalänk
Medlem

"Har för tillfället ett Corsair 600T tycker dock det är lite väl stort"

nu har jag inte kollat upp någonting men... är inte 600T ett miditower chassi som både R3 och H2 också är... med andra ord ingen större skillnad i mått? Rätta mig om jag har fel

Permalänk
Skrivet av kenny88g:

nu har jag inte kollat upp någonting men... är inte 600T ett miditower chassi som både R3 och H2 också är... med andra ord ingen större skillnad i mått? Rätta mig om jag har fel

Det stämmer men ett av dem största miditower chassit.
Det var inte mycket som skiljde mot en kollegas full tower så gjorde en liten miss där, speciellt när jag möblerade om och insåg att den inte fick plats

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk

Slår ett slag för valfritt Lian Li (som förövrigt är kungar på absurda, färgglada chassin om nu detta var av intresse ) större delen av sortimenter är just stilrent och byggkvaliten är mycket bra.

Annars är Silverstone fortress en favorit.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Skrivet av Fragdeath:

Slår ett slag för valfritt Lian Li (som förövrigt är kungar på absurda, färgglada chassin om nu detta var av intresse ) större delen av sortimenter är just stilrent och byggkvaliten är mycket bra.

Annars är Silverstone fortress en favorit.

Lian Li har en del trevliga chassin, Dock har Webhallen inget i sortimentet, Inet har men inga hemma :/

Permalänk
Skrivet av Dougielol:

Lian Li har en del trevliga chassin, Dock har Webhallen inget i sortimentet, Inet har men inga hemma :/

Komplett har väl butik i stockholm om jag inte missminner mig?
Rekommenderar Indomo, bra sortiment av chassin i allmänhet och ska tydligen vara riktigt bra att ha att göra med, men då måste du beställa.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Kolla igenom chassimarknaden och ta det som passar dig bäst. Jag valde CM Storm Scout pga handtagen och utseendet, det har dock inte bäst möjligheter för kabeldragning.

Köp det som passar dig bäst, du kan alltid modifiera lite som du vill.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Skrivet av mini-ryttge:

Kolla igenom chassimarknaden och ta det som passar dig bäst. Jag valde CM Storm Scout pga handtagen och utseendet, det har dock inte bäst möjligheter för kabeldragning.

Köp det som passar dig bäst, du kan alltid modifiera lite som du vill.

Mjo men är inte helt hemma på Chassimarknaden och åker jag till Webhallen och säger vad jag vill ha för typ av chassi får jag väl samma svar som sist, vänder på skärmen och visar dem chassin man kan se på hemsidan och säger att det inte är någon större skillnader. så tänkte mer om nån hade någon egen erfarenhet om något chassi som passar till mina ändamål.

Permalänk
Medlem

Han ville ju ha ett litet chassi.
212*643*503 B*D*H

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

Han ville ju ha ett litet chassi.
212*643*503 B*D*H

Bredd 265 mm
Djup 592 mm
Höjd 507 mm

är specen på den jag har. det är väldigt luftigt må jag säga. säkert perfekt för vattenkylning. men när hälften av utrymmet står tomt och man har taskigt luftflöde så blir det ganska varmt och får dessutom inte plats mellan Skrivbordet och bokhyllan ^^

Permalänk
Skrivet av Fragdeath:

Komplett har väl butik i stockholm om jag inte missminner mig?
Rekommenderar Indomo, bra sortiment av chassin i allmänhet och ska tydligen vara riktigt bra att ha att göra med, men då måste du beställa.

Komplett har inga fysiska butiker, bara uthämtning i Stockholm, dock säljer dem inget över disk.
Mjo vore visserligen smutt att få det imorrn då jag är ledig så man har något att göra men antar att jag får vara utan, eller gå till Inet / Webhallen och försöka hitta en för en gångs skull vetitg säljare som inte säger åt mig att köpa ett chassi för 3k för att det har blå belysning or something.

tack för svaren iaf