Permalänk

G27 Egen playseat

Tja!

Ni får ursäkta så mycket att det bara är resultatsbilder som jag kommer visa i denna galleri, systemkamera införskaffades för någon vecka sedan och dokumentation bilder med mobilkamera är inget att hurra över

Ska försöka svara om ni har några frågor alls om hur det hela gick till.

Material:

Stol köptes för 500 kr

Resten kommer från förrådet.

G27 Egen playseat

Permalänk

Bra och redigt bygge. Ser proffsigt ut.
4p. ^^

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Fanken vilket fint bygge, man får gissa att du är en riktig racingspel-fantast!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Borde det inte bli fina repor i golvet? Och hur är ljudet i den där stolen? Känns inte som om det kan vara bra..

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk

Tjena!
Skulle du kunna skicka mig måtten på den där och bilder utan stolen, är riktigt intreserad i att bygga en sådan eller liknande! Har redan stolen behöver bara ställningen nu.

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Borde det inte bli fina repor i golvet? Och hur är ljudet i den där stolen? Känns inte som om det kan vara bra..

Ser ut som det är tassar under ramen

En fråga bara.. vart har du den när du inte spelar? och om du flyttar den är det värt släpandet?

Riktigt fint för övrigt , 4p

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd

Grymt nice! 5p

Permalänk
Skrivet av HerrKanin:

Ser ut som det är tassar under ramen

En fråga bara.. vart har du den när du inte spelar? och om du flyttar den är det värt släpandet?

Riktigt fint för övrigt , 4p

Tackar för det:) Precis som du säger så vilar det hela på 4 st aluminium chassifötter. Sedan när jag inte använder det så går själva delen i metall med ratten att bara dra ut och Stolen likaså sen är det bara att putta den under sängen

Stolen är alltid framme då jag använder den när jag kollar på tv eller film:) Är själv imponerad av ljudet i stolen! Inget HI-Fi anläggning direkt men för 500 är det.

Permalänk
Medlem

fint bygge har stolen hörlursutgång? såg nån liknande pryl på jysk, kan det vara en sån? blev lite sugen...

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Skrivet av Kel:

fint bygge har stolen hörlursutgång? såg nån liknande pryl på jysk, kan det vara en sån? blev lite sugen...

Jo precis den på jysk:D de brukar sänka priset på den till 500 men jämna mellanrum så jag passade på

Permalänk
Medlem

mmmm... har sett deras regelbundna "reor" på samma saker... =D

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Jo precis den på jysk:D de brukar sänka priset på den till 500 men jämna mellanrum så jag passade på

hade den hörlursutg förresten? har inte kollat det =P

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Skrivet av Kel:

hade den hörlursutg förresten? har inte kollat det =P

Den har två Rca Input och Två Rca Output, så med en sån här kan du ansluta hörlurar till stolen också
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Permalänk

En såndär stol köpte jag en gång i tiden hyffsat ljud faktiskt!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

neat !

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk

Har också ett sån stol! grymt sköna.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

varifrån köpte du stolen?? vill också ha en med bas

Ja här

http://www.jysk.se/359/361/3624640/a/catalog

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Sorry, inte artikulerad stol i 3D/4D, bilspelsratt, växelspak och TRE pedaler?!
Näääädu! Gör om, gör rätt!
Yoke, gasreglage (PÅ VÄNSTER SIDA!) och två pedaler ska det vara med tå-vipp...gärna några radiostackar och paneler från SAITEK...mumma!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Sorry, inte artikulerad stol i 3D/4D, bilspelsratt, växelspak och TRE pedaler?!
Näääädu! Gör om, gör rätt!
Yoke, gasreglage (PÅ VÄNSTER SIDA!) och två pedaler ska det vara med tå-vipp...gärna några radiostackar och paneler från SAITEK...mumma!

ehh? de flesta bilar med manuell växel har 3 pedaler... gasreglage? du menar att man ska gasa med handen? för det verkar ju realistiskt. Not

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av pecill:

ehh? de flesta bilar med manuell växel har 3 pedaler... gasreglage? du menar att man ska gasa med handen? för det verkar ju realistiskt. Not

Han beskriver nog en flygsimulator.

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem

ZAIZAI: Haha!! Är du snurrig nu eller? Coolt bygge.

Permalänk
Medlem

Härligt något liknande borde jag haft, Tillbringar alldeles för mycket tid i bilen på dem riktiga vägarna...(för nöjes skull (A)!, Kanske detta är min lösning, haha. Riktigt fint iaf! Vad blir det för trevliga spel med detdära då?

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Skrivet av +_+:

Härligt något liknande borde jag haft, Tillbringar alldeles för mycket tid i bilen på dem riktiga vägarna...(för nöjes skull (A)!, Kanske detta är min lösning, haha. Riktigt fint iaf! Vad blir det för trevliga spel med detdära då?

Köptes och byggdes för Gran Turismo 5 Men kanske blir andra spel också

Permalänk
Medlem

fixa gummihjul på den så slipper du släpa ^^

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

fixa gummihjul på den så slipper du släpa ^^

*edit

och så blir det lite gungning då du rör dig, så blir det lite mera realistiskt

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

snyggt bygge men man skulle ha haft en sån här

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorrzoor:

snyggt bygge men man skulle ha haft en sån här

fan vad nice. vad händer om man voltar flera varav?
bara 3-d som fattas

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av zorrzoor:

snyggt bygge men man skulle ha haft en sån här

Fy fan va grym.

Gillar inte rally-spel men det där så sjukt kul ut.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Sorry, inte artikulerad stol i 3D/4D, bilspelsratt, växelspak och TRE pedaler?!
Näääädu! Gör om, gör rätt!
Yoke, gasreglage (PÅ VÄNSTER SIDA!) och två pedaler ska det vara med tå-vipp...gärna några radiostackar och paneler från SAITEK...mumma!

Har du någonsin sätt en vanlig bil? Isåfall skulle du veta att man har 3 pedaler! Men ett riktigt snyggt galleri!

Visa signatur

Citera så svarar jag!