Permalänk

Ipod (mobil)

Jag kan ha gjort bort mig lite med topicen men den får vara som den är.

Tiden går snabbt och har helt plötsligt börjat lira A-lag i fotboll samt blivit tränare, plugget börjar nu bli mer krävande med mera.

Min mobil har gått sönder så har farsans gamla. Abonnemanget går ut i november därför köper jag ingen ny.

Eftersom jag blivit tränare, spelar A-lag samt mera i skolan behöver jag ett bra verktyg för att behandla detta. Jag behöver något med kalender, något där jag kan anteckna, något som inte är allt för otympligt. Tanken slog mig direkt att jag kanske skulle köpa en Ipod.

Anledningen till att jag inte köper en ny telefon som har alla dessa funktioner är ju just för det med abonnemanget. Jag skulle få betala 1800kr nu direkt sen en ny telefon på det.

En del kan tänka att detta inte låter som det är värt de för de aktiviteter jag har. Men låt säga att jag har minst en match i A-laget och 2 träningar samt 1cup/match och 2 träningar som tränare, och som smör på mackan 2-3läxor möjligtvis ett prov. Detta får en att behöva planera in lite mera för att lyckas få till plugg, träningar, matcher i en smet.

Även en vanlig kalender hade funkat men anser att jag vill ha något tekniskt. Så låter det bra med en Ipod eller vad rekommenderar ni? Länka gärna var och vad jag ska köpa den/det!

MVH

Permalänk
Medlem

Du behöver ju inte köpa en iPhone 4. ZTE Blade har varit ganska hyllad för sin prisvärdhet. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=770449

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

jag tycker att du ska köpa dig en ZTE Blade, jag har en själv och är väldigt nöjd med den

Permalänk
Medlem

En stor nackdel med iOS är att det inte finns någon kalenderwidget som masserar in din todo-lista i hjärnan varje gång du passerar homescreen påväg in i nåt program. Det är den funktion jag saknar överlägset mest från mina gamla Nokior. Jag får använda kalenderlarm hela tiden eftersom jag har för dålig disciplin för att titta in i kalendern med jämna mellanrum.

Permalänk

Jag skulle ha tagit en ZTE blade, mycket billiga och bra prestanda

Visa signatur

CPU:Intel i7 4790k @ 4GHz | Cooler:NZXT Kraken X60 | RAM:Corsair Vengeance 16gb @ 1333MHz | Motherboard:Asus Z97-Deluxe + NFC & WLC | Graphics:Asus STRIX GTX 970 DC2 OC | Screen: Samsung TV LE32B658T5WXXE | Storage:SSD: Samsung 840 EVO Basic 120GB + WD Red 3TB X3 | Case:NZXT H630 | PSU:EVGA Supernova G2 850w Gold+ | Keyboard:Corsair Vengeance K70 Non-RGB Cherry MX Blue | Mouse:CM Storm Reaper Aluminum Gaming

Permalänk

Eller varför inte en HTC Wildfire S? Ungefär samma pris som en Ipod Touch, men är en komponent telefon också!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=829385