Permalänk
Avstängd

Platinum agg i sverige?

Jag är ute efter ett nätaggregat med platinum cert till min kommande uppgradering (Bulldozer)
Någon som vet när det kommer gå att köpa platinum certade agg i Sverige? alt. beställa från utlandet och få det skeppat till Sverige?

Permalänk
Medlem

är finns en review på ett platinum agg, vet dock inte om den finns i sverige men du kan ju alltid leta runt lite http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 Arctic White | Corsair AX 850W PSU | Gainward GeForce GTX 970 | Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K | Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 | Western Digital Caviar® Black 500GB | ASUS P8P67 PRO, Socket-1155 | Corsair k90 l | BenQ 23,6" LED XL2410T | Mionix Naos 5000 | SteelSeries Musmatta 9HD | Corsair SSD Performance Pro Series 128GB | Sennheiser HD598 | Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Vill också veta detta, har bara hittat HP server-nätaggregat: http://www.prisjakt.nu/search.php?query=platinum+n%E4taggrega...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Ähh finns Gold certifierade nätdelar som är riktigt bra, skillnaden är bara någon enstaka % i effektivitet och dom lär vara jävla dyra när dom väl kommer.

Permalänk
Medlem

Det är flera tillverkare som snackar om Platinum men än så länge har jag bara sett ett, byggt av Superflower. Säljs också i OEM genom King Win. Det är lätt det häftigaste agg jag sett recension på hittills! Ja, nån länkade till jonnygurus recension ovan.. läs!
Det finns några butiker på prisjakt som börjat lista Super Flower agg, men inget har kommit in på lager och jag hittar inte matchande produktnummer för Platunim-modellen.. tyvärr. Enda "butiken" jag hittat den på är hos newegg, och dom levererar inte till Sverige (har frågat).
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168171210...

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fesen:

Ähh finns Gold certifierade nätdelar som är riktigt bra, skillnaden är bara någon enstaka % i effektivitet och dom lär vara jävla dyra när dom väl kommer.

Jo det blir nog ett guld agg för min del (HALE90), dom är ju också riktigt bra. Men helst vill man ju ha ett platinum
Skulle lätt kunna lägga lite mer slantar på ett platinum, men får väl se vad som händer nu under sommaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1kolli:

Jo det blir nog ett guld agg för min del (HALE90), dom är ju också riktigt bra. Men helst vill man ju ha ett platinum
Skulle lätt kunna lägga lite mer slantar på ett platinum, men får väl se vad som händer nu under sommaren.

Jag har inte läst så mycket, Seasonic, Enermax osv lär slå till på Platinum lite senare i år men i övrigt så håller dom andra på att släppa gold modeller som kommer vara mer eller mindre standard när året är över skulle jag tro, sen släpps det lite nya märken också tror jag bla Thortech som har en del spännande Gold på g dom har även visat upp ett Plantinum med LCD display som passar i en 5.25" plats.