Projekt: Snowy Winter created by MulleEng

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har det blivit dags för lite bilder även om jag har ont om tid.
Tack till Stefan (SteFFoo) för ett litet paket av den nya fabric sleeven och en rulle sata eftersom den var slut.

Så här kommer lite sleeve bilder, tyvärr så har jag inte hunnit sleeva så mycket utan det fick bli en liten testsleeve på en fläkt. Jag kan ju säga att den nya är riktigt najs, väldigt mjuk och medgörlig. Den rekommenderas före den gamla

och en i solljus

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Nu har det blivit dags för lite bilder även om jag har ont om tid.
Tack till Stefan (SteFFoo) för ett litet paket av den nya fabric sleeven och en rulle sata eftersom den var slut.

Så här kommer lite sleeve bilder, tyvärr så har jag inte hunnit sleeva så mycket utan det fick bli en liten testsleeve på en fläkt. Jag kan ju säga att den nya är riktigt najs, väldigt mjuk och medgörlig. Den rekommenderas före den gamla

http://farm4.static.flickr.com/3358/5704388890_dd520b9871_z.j...

Vilken är ny och vilken är gammal?
Den högra verkar lysa igenom lite mer.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av el_genius:

Vilken är ny och vilken är gammal?
Den högra verkar lysa igenom lite mer.

Det är den högra som är den nya, men bilderna kanske är lite fel, egentligen så tycker jag nog att den nya är mindre genomskinlig.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag håller med dig MulleEng, den högra verkar mer tätvävd och bättre/snyggare, men kanske inte riktigt lika vit. Ser nästan ut att vara olika plasttyper.
Edit: Jag ändrar mig, den vänstra som inte är lika tätvävd och vitare ser mer påkostad ut. Påminner om den mycket starka plasten man har i armerade slangar, medan den högra är mer porös budgetplast, typ den i billiga rep och snören. Pratar om solljusbilden nu.

För övrigt är bilderna farligt nära sleeve-porr. Kittlar lite i de limbiska strukturerna!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Jävligt fint bygge, blir riktigt sugen på att starta mitt nästa bygge. Måste först bara slutföra en del projekt innan jag har tid att sätta igång. Jag har svårt för att bestämma mig om jag ska köra fabricsleeve eller klassisk då jag inte sätt dem i verkligheten. Vilken tycker du är bäst MulleEng? På bilderna tycker jag fortfarande att klassisk ser bäst ut, framförallt i den näst sista bilden där väven ser betydligt tätare ut.

Du får ta många bilder sen, jag börjar bli riktigt avundsjuk, går knappt att hålla mig själv bort från nästa bygge.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MultiMan:

Jag håller med dig MulleEng, den högra verkar mer tätvävd och bättre/snyggare, men kanske inte riktigt lika vit. Ser nästan ut att vara olika plasttyper.

För övrigt är bilderna farligt nära sleeve-porr. Kittlar lite i de limbiska strukturerna!

Ajdå, alltså jag riskerar verkligen avstängning för spridning av porr
SteFFoo har sagt att det ska vara samma material i sin tråd. Bara det att den nya består av massor av små linor.

Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Jävligt fint bygge, blir riktigt sugen på att starta mitt nästa bygge. Måste först bara slutföra en del projekt innan jag har tid att sätta igång. Jag har svårt för att bestämma mig om jag ska köra fabricsleeve eller klassisk då jag inte sätt dem i verkligheten. Vilken tycker du är bäst MulleEng? På bilderna tycker jag fortfarande att klassisk ser bäst ut, framförallt i den näst sista bilden där väven ser betydligt tätare ut.

Du får ta många bilder sen, jag börjar bli riktigt avundsjuk, går knappt att hålla mig själv bort från nästa bygge.

Jag tycker med stor marginal bäst om den nya, den är mkt tätare fast lider fortfarande lite av att den är genomskinlig.
Då blir det väl byggblogg?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Jag tycker med stor marginal bäst om den nya, den är mkt tätare fast lider fortfarande lite av att den är genomskinlig.
Då blir det väl byggblogg?

Hmm jag får tänka på det, på bilderna ser de gamla snyggare ut men jag antar att det är annorlunda i verkligheten.

Ja förhoppningsvis blir det bygglogg. För det mesta när jag bygger så börjar jag ta fotton när jag bygger men sedan när man bygger på så glömmer man bort det och helt plötsligt har man några foton i början och det färdiga resultatet och då känns bygglogg inte lönt. Men det är på tiden att jag dokumenterar ett bygge ordentligt. Min tanke med nästa bygge är att använda ett gammalt G5 chassi och behålla det helt i original utförande utifrån men sätta in P8P67, 2600k, 16GB ram, HD 6870.

Tänkte försöka köra exklusivt Scythe Slip Stream 120mm 800rpm fläktar då jag läst en del recensioner och de verkar skyffla luft i stort sätt bäst i förhållande till ljudnivå, har kört Noctua, Nexus och Revoltec i tidigare byggen så det ska bli kul att testa ett annat märke denna gången.

Självklart så ska kablarna sleevas (förhoppningsvis blir det snyggt). Har knappt sleevat innan så det blir en ny erfarenhet där, därimot blir det mindre moddning på andra sätt som jag har mer erfarenhet så som omlackering, toning, nya fläkthål, plexi(så himla trött på plexi) osv så det blir nog kul och man får lite ny erfarenhet. Jag hoppas att det blir bra samt att det inte blir allt för svårt att använda original kontakterna på G5:an idag. Jag är så trött på alla som bara skär ut baksidan och allt innehåll för att sedan sätta in en Lian-li plåt även om det säkert är mycket enklare. Fast just att det inte ska vara för enkelt är ju det roliga.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Hmm jag får tänka på det, på bilderna ser de gamla snyggare ut men jag antar att det är annorlunda i verkligheten.

Ja förhoppningsvis blir det bygglogg. För det mesta när jag bygger så börjar jag ta fotton när jag bygger men sedan när man bygger på så glömmer man bort det och helt plötsligt har man några foton i början och det färdiga resultatet och då känns bygglogg inte lönt. Men det är på tiden att jag dokumenterar ett bygge ordentligt. Min tanke med nästa bygge är att använda ett gammalt G5 chassi och behålla det helt i original utförande utifrån men sätta in P8P67, 2600k, 16GB ram, HD 6870.

Tänkte försöka köra exklusivt Scythe Slip Stream 120mm 800rpm fläktar då jag läst en del recensioner och de verkar skyffla luft i stort sätt bäst i förhållande till ljudnivå, har kört Noctua, Nexus och Revoltec i tidigare byggen så det ska bli kul att testa ett annat märke denna gången.

Självklart så ska kablarna sleevas (förhoppningsvis blir det snyggt). Har knappt sleevat innan så det blir en ny erfarenhet där, därimot blir det mindre moddning på andra sätt som jag har mer erfarenhet så som omlackering, toning, nya fläkthål, plexi(så himla trött på plexi) osv så det blir nog kul och man får lite ny erfarenhet. Jag hoppas att det blir bra samt att det inte blir allt för svårt att använda original kontakterna på G5:an idag. Jag är så trött på alla som bara skär ut baksidan och allt innehåll för att sedan sätta in en Lian-li plåt även om det säkert är mycket enklare. Fast just att det inte ska vara för enkelt är ju det roliga.

Låter trevligt

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Enligt mig tycker jag att den klasiska sleven är enklare att arbeta med och snyggare men det är vad man själv tycker ju:)

Visa signatur

||Intel core i5-760 @4,2ghz || Asus p7p55d le || 2x2 gb 1333mhz || 1x1tb 1x500gb || Gtx 570 || Haf 912+ || CM silent pro 700w||
Kylning EK Supreme HF Acetal Ek 240mm radiator+120mm EK dcp 2,2 combo. EK Gtx 580 Acetal-Nickel.
http://www.sweclockers.com/galleri/7238-h2o-my-white-love

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Toobe-x:

Enligt mig tycker jag att den klasiska sleven är enklare att arbeta med och snyggare men det är vad man själv tycker ju:)

Precis Men för mig var det lite "love at first sight" när jag kände och såg på den.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Precis Men för mig var det lite "love at first sight" när jag kände och såg på den.

Kände samma sak när jag kände på den nya första gången, tycker den nya vita ser mer genomskinlig ut än röd och svart(har dem båda). Har till och med kört med vit kabel inuti den svarta fabric-sleeve och kan inte se ett spår av det.

Ska bli kul att se hur det ser ut när du sleevat allt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Normano:

Kände samma sak när jag kände på den nya första gången, tycker den nya vita ser mer genomskinlig ut än röd och svart(har dem båda). Har till och med kört med vit kabel inuti den svarta fabric-sleeve och kan inte se ett spår av det.

Ska bli kul att se hur det ser ut när du sleevat allt.

Om tar en titt på det här #10990402 inlägget så kan du se hur det ungefär ser ut med allt sleevat fast med den gamla sleeven, tyvärr så kommer jag inte byta ut all sleeve mot ny då det skulle ta för lång tid och bygget måste vara klart innan den 15/5, alltså innan söndag. Men i framtida byggen kommer jag använda mig av fabric sleeve

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Om tar en titt på det här #10990402 inlägget så kan du se hur det ungefär ser ut med allt sleevat fast med den gamla sleeven, tyvärr så kommer jag inte byta ut all sleeve mot ny då det skulle ta för lång tid och bygget måste vara klart innan den 15/5, alltså innan söndag. Men i framtida byggen kommer jag använda mig av fabric sleeve

Aha, trodde du skulle sleeva om allt men då vet jag
Sett bilden förut och det var riktigt häftigt att nästan allt var vitt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Normano:

Aha, trodde du skulle sleeva om allt men då vet jag
Sett bilden förut och det var riktigt häftigt att nästan allt var vitt.

Hehe, och vitare ska det bli

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

ska man sleeva kablar med vit sleeve BÖR man ha vit eltejp på kablarna först så slipper man det där som lyser igenom. det blir mycket finare då enligt mig

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Andyah:

ska man sleeva kablar med vit sleeve BÖR man ha vit eltejp på kablarna först så slipper man det där som lyser igenom. det blir mycket finare då enligt mig

Jo visst är det fint om det inte lyser igenom något, men jag kan säga att det syns mindre i verkligheten. Man får gå riktigt nära (som på bilderna) för att se det tydligt.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Såg ju kalas trevligt ut när man "singel-sleevade" fläktkablarna! Känns som den nya är lite mindre diameter?
Bara jag som tycker fabric sleevingen ser lite mera silverfärgad ut? Eller är det att den är tätare och ljuset gör så att den ser mörkare ut? Eller är jag bara trött och allmänt färgblind? Sen hur kändes den överlag? Vilken skulle du rekomendera om man får välja mellan mdpc, djungelapa's vanliga, eller fabric sleevingen? Samt för och nackdelar?

Permalänk
Medlem

Fabric sleeve är väldigt mycket tätare i väven än vanlig sleeve, just på grund av det mjuka materialet och fler trådar.
Dock är den vita färgen mer transparent.

Som vanligt är vit färg ett problembarn, och jag hoppas kunna utöka sortimentet ytterligare inom en snar framtid

Kanske får prova gå lös med en vit sprayburk på kablarna?

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Fabric sleeve är väldigt mycket tätare i väven än vanlig sleeve, just på grund av det mjuka materialet och fler trådar.
Dock är den vita färgen mer transparent.

Som vanligt är vit färg ett problembarn, och jag hoppas kunna utöka sortimentet ytterligare inom en snar framtid

Kanske får prova gå lös med en vit sprayburk på kablarna?

En fråga till, vad är det för innerdiameter på fabric sleevingen? 2-3mm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

En fråga till, vad är det för innerdiameter på fabric sleevingen? 2-3mm?

Ja den är omkring 2-3mm. Kan utökas till ca 5mm
Så den passar bäst till datorkablar (18AWG) eller andra kablar med liknande tjocklek.

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Ja den är omkring 2-3mm. Kan utökas till ca 5mm
Så den passar bäst till datorkablar (18AWG) eller andra kablar med liknande tjocklek.

Okej, sweet Blir att prov beställa lite och sleeva mitt headset
btw sorry Mulle för jag skräpar ner din tråd med off-topic inlägg (A)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LightBlizz:

Såg ju kalas trevligt ut när man "singel-sleevade" fläktkablarna! Känns som den nya är lite mindre diameter?
Bara jag som tycker fabric sleevingen ser lite mera silverfärgad ut? Eller är det att den är tätare och ljuset gör så att den ser mörkare ut? Eller är jag bara trött och allmänt färgblind? Sen hur kändes den överlag? Vilken skulle du rekomendera om man får välja mellan mdpc, djungelapa's vanliga, eller fabric sleevingen? Samt för och nackdelar?

Tyvärr så har jag inte använt MDPC-x's sleeve så jag kan ej uttala mig om den. Men den nya är riktigt trevlig, hellre den än den gamla. Jo skulle nog säga att den är lite silver i färgen, eller i alla fall ser den lite silvrig ut. Fördel med den nya (förutom färgen) så är den mycket mjukare och dessutom lättare att få rätt längd på.

Skrivet av SteFFoo:

Fabric sleeve är väldigt mycket tätare i väven än vanlig sleeve, just på grund av det mjuka materialet och fler trådar.
Dock är den vita färgen mer transparent.

Som vanligt är vit färg ett problembarn, och jag hoppas kunna utöka sortimentet ytterligare inom en snar framtid

Kanske får prova gå lös med en vit sprayburk på kablarna?

Hehe, spraya kablarna kanske hade varit något. Men jag tycket nästan den är bra som den är. Om jag hade haft mer tid så skulle jag sleevat om en del kablar och sett hur det hade blivit med mycket ny sleeve.

Skrivet av LightBlizz:

Okej, sweet Blir att prov beställa lite och sleeva mitt headset
btw sorry Mulle för jag skräpar ner din tråd med off-topic inlägg (A)

Nja OffT vet jag inte då det ändå handlar om mitt bygge

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Tyvärr så har jag inte använt MDPC-x's sleeve så jag kan ej uttala mig om den. Men den nya är riktigt trevlig, hellre den än den gamla. Jo skulle nog säga att den är lite silver i färgen, eller i alla fall ser den lite silvrig ut. Fördel med den nya (förutom färgen) så är den mycket mjukare och dessutom lättare att få rätt längd på.

Okej, blir nog att införskaffa sig lite fabric sleeving, dem flesta verkar ju gilla den

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Okej, blir nog att införskaffa sig lite fabric sleeving, dem flesta verkar ju gilla den

Do it! Do it nao!

Vet att det är några som provat vanlig sleeve till hörlurar etc men den har helt enkelt varit för stel.
Problemet är nu löst

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ni något annorlunda med moderkortet?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Tjuusigt
Takeing white all the way !
Så det ska vara!

Kanske detta kan vara nåt också ?

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blackgoat:

Tjuusigt
Takeing white all the way !
Så det ska vara!

Kanske detta kan vara nåt också ?

//BG

Hmm kanske, får se till nästa bygge. Detta är klart Jag håller på med sista bilderna nu.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Hmm kanske, får se till nästa bygge. Detta är klart Jag håller på med sista bilderna nu.

Riktigt nice! Galleri ikväll då?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NiklasN:

Riktigt nice! Galleri ikväll då?

Jadå

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Fan vad nice