Projekt: Snowy Winter created by MulleEng

Permalänk
Skrivet av Blackgoat:

Jo uppenbarligen så har de bara 85c kondingar vilket ger kortare livslängd på agget.
De funkar säkerligen men nog finns det bättre!

//BG

Även om det sitter 85°C kondensatorer så innebär det automatiskt inte att det är dålig kvalite på kondensatorer.
Och varför skulle det få en kortare livslängd? Kanske om dem inte kyls ordentligt, men om det gör det ska det inte vara någon fara.
Sen tycker jag att FD 1kW aggregat är väldigt bra, med tanke på priset och vad man får.

Permalänk
Hedersmedlem

Då var det dags för litta bilder igen.

Oroa er inte för att det är ett svart linje på nätagget, den ska fixas till.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt! Vill se mer

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk

Gött!

Inte vågat dig på att löda om sladdarna till 230v kontakten å lacka om hela agget ?

Skrivet av LightBlizz:

Även om det sitter 85°C kondensatorer så innebär det automatiskt inte att det är dålig kvalite på kondensatorer.
Och varför skulle det få en kortare livslängd? Kanske om dem inte kyls ordentligt, men om det gör det ska det inte vara någon fara.

85c är ju sämre än 105c, alltså har de snålat på den fronten, då kan man ju undra var de snålat mer?
Jag klankar inte ner på agget som sådant, jag menar bara att det finns bättre agg på "säkrare" plattformar.
Självklart har ju belastningen av agget stor inverkan på livslängden.
Finns ju noname agg med skitkomponenter som rullat 10tals år.
Med dagens "strömtörstiga" komponenter så kräver det mer av aggen.
Nog om detta nu, förlåt MulleEng för Offtopic

Keep the snow coming !

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blackgoat:

Gött!
Inte vågat dig på att löda om sladdarna till 230v kontakten å lacka om hela agget ?

85c är ju sämre än 105c, alltså har de snålat på den fronten, då kan man ju undra var de snålat mer?
Jag klankar inte ner på agget som sådant, jag menar bara att det finns bättre agg på "säkrare" plattformar.
Självklart har ju belastningen av agget stor inverkan på livslängden.
Finns ju noname agg med skitkomponenter som rullat 10tals år.
Med dagens "strömtörstiga" komponenter så kräver det mer av aggen.
Nog om detta nu, förlåt MulleEng för Offtopic

Keep the snow coming !
//BG

Nej det vågar jag mig inte riktigt på, men får se om jag inte kan måla baksidan och sladdsidan för hand.
Angående kondensatoerna så är det i alla fall Nippon Chemi Con;) Jag är själv ganska intresserad av nätagg i allmänhet, så det var roligt att se insidan

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfmimd:

Smilysar!?

Varför inte

Men On topic

Kommer mer bilder snart?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Broken-arrow:

Varför inte

Men On topic

Kommer mer bilder snart?

Var de senaste inte tillräckligt?
Nej men ska nog försöka att fixa till lite mer grejer idag.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Var de senaste inte tillräckligt?
Nej men ska nog försöka att fixa till lite mer grejer idag.

jo, men hungrar ju efter mer

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Detta gillar jag skarpt!! Kan inte vänta på att se allt klart Riktigt fint av dig , MulleEng

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt med vitt, speciellt sleevningen.

Har ett vitt Antec P180 mini som jag fyndade för ett tag sedan på Misco (runt 500 om jag minns rätt). Detta bygge inspirerar att byta ut min gamla gråmetallic sonatalåda till HTPCn.

85C innebär inte att det är dåliga kondensatorer (NCC är bra), men är det samma sort så har 85C en fjärdedel av livslängden, vid samma temperatur, som 105C. En enorm skillnad. Man brukar räkna med att 10C skillnad gör halva livslängden på elektrolyter.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HerrKanin:

Detta gillar jag skarpt!! Kan inte vänta på att se allt klart Riktigt fint av dig , MulleEng

Tackar så mycket, men tyvärr så jag jag inte gjort något idag eftersom det var ett alldeles för fint väder för att sitta inne i, gjorde en massa utomhusjobb istället.:)
Men sukta inte, det kommer bli en del i veckan eftersom jag tänkt att bygget ska vara någorlunda klart till påsk. (Då är det LAN)

Skrivet av MultiMan:

Snyggt med vitt, speciellt sleevningen.

Har ett vitt Antec P180 mini som jag fyndade för ett tag sedan på Misco (runt 500 om jag minns rätt). Detta bygge inspirerar att byta ut min gamla gråmetallic sonatalåda till HTPCn.

85C innebär inte att det är dåliga kondensatorer (NCC är bra), men är det samma sort så har 85C en fjärdedel av livslängden, vid samma temperatur, som 105C. En enorm skillnad. Man brukar räkna med att 10C skillnad gör halva livslängden på elektrolyter.

Trevligt att man kan inspirera andra personer till att börja modda:)
Nej nej, men i jämförelse med 105C så håller ju 85C inte lika länge som du säger.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

MulleEng! Du har inte tid att sitta här och vara trevlig! ;D Ut och modda!

We want more!

Btw, alltid velat ha vit sleev med. detta fick mig att lägga en beställning!

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem

Grymt shysst bygge MulleEng!! Måste bara säga att du kan konsten att få fina bilder också! Jag vill också bygga datorer... varför är sommarjobb på sommaren? Jobbit va?

Visa signatur

"Jag har sex ärliga tjänare som lärt mig allt jag vet: Deras namn är Vad och Varför, och När och Hur och Var och Vem”
~ Rudyard Kipling

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _oZZar_:

Grymt shysst bygge MulleEng!! Måste bara säga att du kan konsten att få fina bilder också! Jag vill också bygga datorer... varför är sommarjobb på sommaren? Jobbit va?

+1 dock är det mer ekonomin som inte riktigt håller med för en annan... Helsurt!

Men riktigt finfint hittills mulle! Håller tummarna för en snar update!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av am0berg:

MulleEng! Du har inte tid att sitta här och vara trevlig! ;D Ut och modda!

We want more!

Btw, alltid velat ha vit sleev med. detta fick mig att lägga en beställning!

Jo visst är vit sleeve najs, om man inte ser igenom. Det gör man lite på den här. Man får hoppas att SteFFoo's nya sleeve är "ogenomskinlig".

Skrivet av _oZZar_:

Grymt shysst bygge MulleEng!! Måste bara säga att du kan konsten att få fina bilder också! Jag vill också bygga datorer... varför är sommarjobb på sommaren? Jobbit va?

Aha, tog ett tag innan jag fattade din mening (tror jag). Man måste ju inte sommarjobba just på sommaren eller för den delen heller inte ha mycket pengar för att modda. Man kan ta några "halv"gamla grejer och modda. Färg kostar inte så mkt och verktyg har man ju sen innan

Skrivet av ORanje:

+1 dock är det mer ekonomin som inte riktigt håller med för en annan... Helsurt!

Men riktigt finfint hittills mulle! Håller tummarna för en snar update!

Tyvärr så har jag haft en hel del att göra senaste tiden, därför det inte blivit någon update. Jag har inte heller haft datorn inkopplad sedan påsklovets fredag.
Men ni ska i alla få en bild på hur datorn ser ut just nu, innan jag plockar ner den och moddar vidare.
Häng inte upp er för mkt på de dåliga detaljerna eftersom det enbart var en snabb montering av datorn innan lanet.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Jo visst är vit sleeve najs, om man inte ser igenom. Det gör man lite på den här. Man får hoppas att SteFFoo's nya sleeve är "ogenomskinlig".

Aha, tog ett tag innan jag fattade din mening (tror jag). Man måste ju inte sommarjobba just på sommaren eller för den delen heller inte ha mycket pengar för att modda. Man kan ta några "halv"gamla grejer och modda. Färg kostar inte så mkt och verktyg har man ju sen innan

Tyvärr så har jag haft en hel del att göra senaste tiden, därför det inte blivit någon update. Jag har inte heller haft datorn inkopplad sedan påsklovets fredag.
Men ni ska i alla få en bild på hur datorn ser ut just nu, innan jag plockar ner den och moddar vidare.
Häng inte upp er för mkt på de dåliga detaljerna eftersom det enbart var en snabb montering av datorn innan lanet.

http://farm6.static.flickr.com/5228/5669892610_297df6db68_z.j...

Det kommer nog onekligen bli skitsnyggt i slutändan.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mögel:

Det kommer nog onekligen bli skitsnyggt i slutändan.

Det får jag verkligen hoppas, annars har jag ju gjort något fel

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Permalänk

Totalt, kontrollerat kaos är det bästa vet du la Mulle

Tejpa kablar med vit eltejp innan du sleevar för bästa resultat, å då spelar det inte så stor roll om sleeven är ogenomskinlig

Snyggt hursom !

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blackgoat:

Totalt, kontrollerat kaos är det bästa vet du la Mulle

Tejpa kablar med vit eltejp innan du sleevar för bästa resultat, å då spelar det inte så stor roll om sleeven är ogenomskinlig

Snyggt hursom !

//BG

Då blir det ju dubbelt jobb om man ska tejpa varje kabel, det orkar jag inte riktigt Dessutom så har klistret på eltejpen en tendens att förlora sin klistrighet efter ett tag.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Då blir det ju dubbelt jobb om man ska tejpa varje kabel, det orkar jag inte riktigt Dessutom så har klistret på eltejpen en tendens att förlora sin klistrighet efter ett tag.

Tejpade hela agget när jag sleevade mitt VX550 för Nuclear winter bygget
Tid tog det ja, men mycket snyggare blev det !
Det är värt det, särskilt om du kör helvitt.
Just saying

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt Mulle!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blackgoat:

Tejpade hela agget när jag sleevade mitt VX550 för Nuclear winter bygget
Tid tog det ja, men mycket snyggare blev det !
Det är värt det, särskilt om du kör helvitt.
Just saying

//BG

Hmm, jag kommer inte skära upp sleeven och dra ny på detta bygget i alla fall. Får se hur bra den nya blir från SteFFoo så kanske man slipper tejpa på nästa bygge

Skrivet av Nembo:

Riktigt snyggt Mulle!

Tackar.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Hmm, jag kommer inte skära upp sleeven och dra ny på detta bygget i alla fall. Får se hur bra den nya blir från SteFFoo så kanske man slipper tejpa på nästa bygge

Förstår det! Som det ser ut nu så ser det ju jävligt bra ut iaf !

Ja hoppas den blir najs den nya tygsleeven, den blå på testbilden var ju rätt schmexig iaf!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Ja jävlar vad rörigt det var xD Hoppas det blir bättre döh

Permalänk

Jag tror jag är kär.
Är detta en privat rigg eller är det ett sponsrat bygge?

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blackgoat:

Förstår det! Som det ser ut nu så ser det ju jävligt bra ut iaf !

Ja hoppas den blir najs den nya tygsleeven, den blå på testbilden var ju rätt schmexig iaf!

//BG

Hehe, man får fota så det blir bättre på bilderna
Jodå, annars kanske det blir Nils nästa gång.

Skrivet av Goo5e:

Ja jävlar vad rörigt det var xD Hoppas det blir bättre döh

Som sagt så var det en snabbmontering inför LAN. Det ska bli bättre och dessutom så ska det målas mer.

Skrivet av Markthegreat:

Jag tror jag är kär.
Är detta en privat rigg eller är det ett sponsrat bygge?

Detta är helt privat finansierat, får om jag senare skaffar sponsorer till andra byggen. Men jag bygger mest för att det är roligt, även om detta bygget är till Cooler Master's tävling.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

en ide kanske kan vara att lacka översidan av översta plattan på cpu-kylaren vit?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av durutti:

en ide kanske kan vara att lacka översidan av översta plattan på cpu-kylaren vit?

Hehe, jo det har jag tänkt göra, eller så gör jag ett skydd/tält till kylaren. Denna frågan har diskuterats tidigare i tråden

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag nog att du får snabba på lite! Man blir ju inte lite nyfiken på slutresultatet

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.