Permalänk
Medlem

Brink

Vågar man köpa det till PC eller blir det en konsollport tro?

Visa signatur

Asus X570-F, Ryzen 5800X3D, ROG Strix 3090 OC, G.Skill 32GB 3600MHz CL14, 980Pro 2x1TB, Dark Power Pro 12 1200W, ROG Strix XG27AQM

Permalänk
Medlem

Kan du inte vänta med den frågan tills spelet släppts? Digital Foundry på Eurogamer brukar göra utförliga analyser av sånt, håll utkik där ett par dar efter spelets release så har du ditt svar. (ett svar som folk på ett forum som aldrig spelat spelet i fråga inte kan ge dig, särskilt innan spelets release...)

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem

Jag förbeställde det på d2d under påsken för £22.46, kändes som ett rätt hett kap.

Permalänk

Jag tror att Brink på PC ska vara bättre än konsoll

Jag har bestämt Brink på PC hos Dustin.se som det kostade 299 kr bara

Permalänk
Medlem

Blev lite sugen och kollade på den. Tyvärr så är den ju ett windows live spel, så det är inget för mig...
Steam vill ju ha svindlande 50 € för det så det finns inget rimligt alternativ till windows live versionen.

För de som inte har något emot det kan jag ju tipsa om Amazon.
De säljer den för £24.91, vilket ju inte är helt fel, hälften av vad steam vill ha, då får man ju dessutom med skivan och fodralet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Blev lite sugen och kollade på den. Tyvärr så är den ju ett windows live spel, så det är inget för mig...
Steam vill ju ha svindlande 50 € för det så det finns inget rimligt alternativ till windows live versionen.

För de som inte har något emot det kan jag ju tipsa om Amazon.
De säljer den för £24.91, vilket ju inte är helt fel, hälften av vad steam vill ha, då får man ju dessutom med skivan och fodralet...

Brink är inget Windows Live spel.

Bara för att det står Games for Windows så är det inte Live.
Måste stå Games for windows live för att vara live spel.

Permalänk
Medlem

Brink är ett steam spel, det kommer att använda VAC osv och man kommer att kunna skriva in sin CD key från retail copy genom steam. Iaf vad jag läst.

Permalänk
Skrivet av Muss3:

Brink är ett steam spel, det kommer att använda VAC osv och man kommer att kunna skriva in sin CD key från retail copy genom steam. Iaf vad jag läst.

Fast det står inte med på listan:
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7480-WUSF...

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Jag tror Brink kommer bli större till PC. Det liknar ju TF2 väldigt mycket med dom olika sköna karaktärerna, och TF2 blev ju betydligt större till PC.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Najsman:

No shit sherlock. Spelet har inte släppts ännu så kanske därför den inte finns med på listan. Den visar spelen som du KAN. Skulle inte tro dom listar alla spel releaser för 2011-2012 som går..

Jag kommer nog köpa spelet. Det ser jävligt skönt ut.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Tror att prestandan kommer bli okej i alla fall, med tanke på hur snabb doom3-motorn är på PC, och hur lång tid utvecklaren haft på sig att koda om maskinkod från 360 till PC, ordentligt. (Med strategiska uppskjutningar etc.)

Det jag är orolig över är hur kontroll och inställningsmöjligheter anpassas av utvecklarna.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Nu börjar det närma sig release! Vissa har fått tag i 360 versionen via butik tidigare så finns en del klipp ute..

http://www.youtube.com/watch?v=slS-K3mXCZo&feature=player_embedded

Efter detta blir man ju helt övertygad att det kommer bli najs,älskade ETQW i början men tappade sen intresset för det..

Hoppas detta håller längre,lite sugen på klanlir blir man ju.

Permalänk
Medlem

Tror också på detta spel, inte för höga förhoppningar men känns lovande Gillar SMART

Visa signatur
Permalänk

Hejsan!

Såg precis ditt första inlägg om man skulle köpa det via PC eller via Xbox/PS3.
Tänk såhär. Vilken konsol spel trivs du bäst i? Som jag, jag har både PC och en PS3 som jag brukar sitta och lira på ibland och skifta emellan. När du kommer köpa det i vilket format som helst så tänk inte på i vilken konsoll den kommer bli mest känd för. Utan du köper i det formatet du trivs bäst i helt enkelt

Som jag, Jag har kollat på Brink trailers och tutorials ett tag nu, och jag tycker det ser ganska ballt ut. Så vi får se framöver för mig om jag kommer köpa det via PS3 eller PC

Lycka till!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HedebyJunior:

Hejsan!

Såg precis ditt första inlägg om man skulle köpa det via PC eller via Xbox/PS3.
Tänk såhär. Vilken konsol spel trivs du bäst i? Som jag, jag har både PC och en PS3 som jag brukar sitta och lira på ibland och skifta emellan. När du kommer köpa det i vilket format som helst så tänk inte på i vilken konsoll den kommer bli mest känd för. Utan du köper i det formatet du trivs bäst i helt enkelt

Som jag, Jag har kollat på Brink trailers och tutorials ett tag nu, och jag tycker det ser ganska ballt ut. Så vi får se framöver för mig om jag kommer köpa det via PS3 eller PC

Lycka till!

Själv får jag bättre känsla när jag kör fps spel på pc t.ex. som cod cs osv, man använder tangentbord och mus vilket händer att man får grepp och kontroll. Man kan ju även pressa grafiken så att man får en bättre känsla där med.

Permalänk
Skrivet av Alle22:

Själv får jag bättre känsla när jag kör fps spel på pc t.ex. som cod cs osv, man använder tangentbord och mus vilket händer att man får grepp och kontroll. Man kan ju även pressa grafiken så att man får en bättre känsla där med.

Absolut kan man det! Jag håller faktiskt med i den biten du sa precis, att man får bättre känsla vid Cs, CoD när man använder tangentbordet och musen när man sätter igång med fps spelen. Wise words from a wise man Faktum med att när jag kör PS3 då brukar jag köra med en kompis hemma hos mig kanske eller så spelar jag ju Single-mode. Men det funkar att köra via nätet också fast det händer sällan för mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HedebyJunior:

Absolut kan man det! Jag håller faktiskt med i den biten du sa precis, att man får bättre känsla vid Cs, CoD när man använder tangentbordet och musen när man sätter igång med fps spelen. Wise words from a wise man Faktum med att när jag kör PS3 då brukar jag köra med en kompis hemma hos mig kanske eller så spelar jag ju Single-mode. Men det funkar att köra via nätet också fast det händer sällan för mig

Själv har jag också ps3, köper de spelen som inte kommer till pc t.ex. resistance, haze, killzone och mer, resten köper jag till pc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arthas:

Nu börjar det närma sig release! Vissa har fått tag i 360 versionen via butik tidigare så finns en del klipp ute..

http://www.youtube.com/watch?v=slS-K3mXCZo&feature=player_embedded

Efter detta blir man ju helt övertygad att det kommer bli najs,älskade ETQW i början men tappade sen intresset för det..

Hoppas detta håller längre,lite sugen på klanlir blir man ju.

Det klippet blev snabbt deletat :s

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=NrqhykRsKVI

Launch trailer! Man blir ju helt klart sugen..

Permalänk

FZ har recenserat Brink, fast de har dock inte satt ett betyg ännu då de inte har fått chans att testa PC versionen samt online läget. http://www.fz.se/artiklar/spel/20110510/brink

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheRavensNest:

FZ har recenserat Brink, fast de har dock inte satt ett betyg ännu då de inte har fått chans att testa PC versionen samt online läget. http://www.fz.se/artiklar/spel/20110510/brink

Kommer säkert få skit dåligt betyg. ALLA cod och bf lovers trackar ner på det som fan. enligt mig ser det sjukt kul ut. Suttit och kollat på en snubbe som streamar i säkert 3 timmar nu.
Kul och läsa va folk skriver för alla vill se ett spel som är exakt som cod/bf annars är det ett skit spel.
Hoppas själv på att det kommer bli en skapligt stor intresse runt spelet så det blir mycket matcher osv.
Saknat clan lir länge nu och hoppas detta spel kan ge mig lite av det roliga.
Skiter i om spelet får 1/5 , 1/10 sålänge det blir ett match spel! PUB spel nothx.

Länk till stream om någon är sugen på att titta ...

Permalänk
Medlem

ArsTechnika har också skrivit om spelet, varför de inte recensierar det:

Citat:

The copy of the game that went out to reviewers came on a disc, in retail packaging. We were sent the same code that you will buy in the store, but it became obvious that the game wasn't finished. Textures were ugly messes and texture pop-in was a common problem. The visual fidelity of the game world fluctuated madly while playing. Sometimes I had a glimpse of what Splash Damage was aiming for with the game's aesthetics, but more often the technical issues led to a frustratingly uneven experience.

Läs mer på http://arstechnica.com/gaming/news/2011/05/why-were-not-review-brink-and-why-you-shouldnt-buy-it-yet.ars

(Detta gäller x-box versionen, pc versionen skickade ej ut till recensierarna)

Permalänk
Medlem

Börjar bli dags nu, 2 dagar kvar och jag har tittat på varje film/trailer som finns. Det verkar som att det blir en TF2-klon i det stora hela. Ingen har dock recenserat PC-versionen än så jag avvaktar..

Visa signatur

Asus X570-F, Ryzen 5800X3D, ROG Strix 3090 OC, G.Skill 32GB 3600MHz CL14, 980Pro 2x1TB, Dark Power Pro 12 1200W, ROG Strix XG27AQM

Permalänk
Medlem

De har fått ruggigt varierande reviews. Men jag står fast vid att jag är hypad för det
Har bara i ett tillfälle följt reviews, och de sluta med att jag 6 månader senare fick spela sett spel jag faktiskt gilla men de sågade.

Mitt är betalt och beställt från webhallen, så nu är de bara dags att vänta på att de ramlar ner i brevlådan! Det blev till 360
På det så får man sin nya 47" tv imorgon också, helgen ... är RÄDDAD!

Om nån planerar att lira på 360, adda MuffiN WizarD ... hade varit skoj att snabbt i början dra igång ett gäng

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Hört attd et ska va asnajs

Visa signatur

Unbeknownst to the most the world is controlled by a single pipe smoking rabbit.

Permalänk

Jag hör om en del buggar från USA, där det är släppt, främst är det visst laggigt som f-n på krysslådan trots bra connection. Inte hört nåt konkret om PC-versionen men det hintas om problem där också...å det på ett spel som redan är sex månader försenat. Mitt ex borde dimpa ner imorrn, om Webhallen håller formen, så det ska bli intressant och se om man har gått på hypen en gång till...

Visa signatur

Asus X570-F | AMD Ryzen 7 5800X3D | 32 Gb DDR4 | Radeon RX7800XT 16 Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stormrwlr:

Jag hör om en del buggar från USA, där det är släppt, främst är det visst laggigt som f-n på krysslådan trots bra connection. Inte hört nåt konkret om PC-versionen men det hintas om problem där också...å det på ett spel som redan är sex månader försenat. Mitt ex borde dimpa ner imorrn, om Webhallen håller formen, så det ska bli intressant och se om man har gått på hypen en gång till...

Faktiskt framförallt 360 versionen som får ta skit just nu.
PC versionen säger många funkar utan nåra som helst problem i visa kommentarer på olika sidor

När de gäller 360'n så skriver Ars att de kommer släppas en Patch.

Jag ska spela iaf, jag ahr sett fram emot det och gillar fortfarande vad jag ser

Visa signatur

Permalänk

Körde precis. Spelet är rent fucking skit. Fattar inte att Bethseda kunde göra sånt skitspel. Inte ens värd din tid, och verkligen inte 400-600 spänn vad det kostar i affären. Köp EJ!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kislotnij:

Körde precis. Spelet är rent fucking skit. Fattar inte att Bethseda kunde göra sånt skitspel. Inte ens värd din tid, och verkligen inte 400-600 spänn vad det kostar i affären. Köp EJ!

För de första har inte Bethesda gjort spelet.
De är Splash damage.

För att jag ska kunna ta nåt på allvar så krävs de att man är konstruktiv inte spyr ur sig en massa skit.
Med det skrivet, skriv bättre om vad du upplevde.

Sen släpps spelet i Europa om 2 dagar, vilket säger mig två saker, antingen jobbar du i Butik/Journalist(fast då hade du aldrig skrivit så). Eller de jag tror mest på, du har tankat de och lirar de på xboxen med amerikanare(som är de enda som kan köpa de just nu).

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av RedFLip:

PC versionen säger många funkar utan nåra som helst problem i visa kommentarer på olika sidor

Vissa kommentarer, ja. Och varannan kastar skit på det som vår vän här ovanför. Vem ska jag tro på, tro på, tro på när...
Jaja, är väl bara att vänta till fredag och se om man gått på en nit igen.

...största frågan är bara vilket spel man ska kasta ut för att få plats på disken

Visa signatur

Asus X570-F | AMD Ryzen 7 5800X3D | 32 Gb DDR4 | Radeon RX7800XT 16 Gb