allvarliga problem med dator?
-ANDRA GÅNGEN JAG SKRIVER DENNA TRÅD FRÅN BÖRJAN DÅ CHROME INTE VERKAR FUNGERA KORREKT-
har en massa problem med datorn nu, börjar bli ENORMT frustrerande. igår natt fungerade datorn bra. satte den i viloläge och nu på morgonen verkar den knappt fungera överhuvudtaget. När jag startade den såg jag direkt att något var skumt. Datorn var igång utan att att jag avaktiverat viloläget och jag var tvungen att logga in som användare i windows för att komma in. Ingen big deal iofs eftersom datorn med jämna mellanrum drar ner updates och rebootar sig själv. Men väl inne såg det riktigt skumt ut. Taskbaren (eller vad i helvete man kallar verktygsraden nere i windows brevid start-knappen) hade bytt färg till en ful grå istället för den vanliga genomskinliga, även samma med chrome webbläsaren. Alltså verkade datorn ha bytt till ett simpelt tema (typ windows aero eller vad den kallas. )
Bytte till mitt vanliga tema med inget ändrades, det såg fortfarande förjävligt ut. Rebootade, samma sak. Nu börjar man bli orolig. Fick upp en textruta 'åtgärda problem i windows(...)' men när jag klickar där står det endast
"DET GICK INTE ATT STARTA TJÄNSTEN WINDOWS SECURITY CENTER"
Tjänsten wsc är avstängd.'
Vad i helvete. Har antivirusprogram. Norton 360 legit. Håller på och scannar nu men det kommer antagligen att ta hela dagen, då den inte är snabb och jag har över 3TB data. Men jag är försiktig med vilka sidor jag besöker samt tankar inte torrents etc. Hur kan detta ha uppstått automatiskt? Är det virus vi talar om?
Svar uppskattas!