Tips på prisvärda smartphones?

Permalänk

Tips på prisvärda smartphones?

Jahapp, nu har man då börjat funderat på om man inte ska skaffa sig en smartphone med touchscreen å hela balleten.

Tänkte mig någon budgetvariant då jag inte har någon större lust att slänga ut allt för många tusenlappar (max 2000kr).
Det ska vara androidoperativ. Mobilen ska mest användas till att surfa, fippla med appar, spel och emulatorer. Tanken är ju att fippla i nyare version av operativsystemet, överklocka lite grann, installera någon app som förlänger batteritiden lite grann genom att stänga av appar som körs i bakgrunden.

Ska inte heller vara operatörslåst, så tips på bra kontantkort som har bra surferbjudande skulle sitta fint.

Så, är det ZTE Blade som gäller eller har det dykt upp någon annan mobil som är lika prisvärd som ZTE Blade?

Nackdelen med ZTE Blade är ju att den har urkass kamera, samt att den inte har den snabbaste processorn precis, men finns det några andra nackdelar med den? Hur funkar det att surfa med den, kolla videoklipp m.m.?

Permalänk

Såvitt jag vet är det nog ZTE Blade som gäller för dig. Har en själv och den är riktigt trevlig, den är visserligen min första smartphone så jag har inget att jämföra med.
Men en sak jag hört är att om du vill ha nånting bätte än den måste du upp i 2500-300kr-klassen. Blade är inte bäst men den är nog prisvärdast. Om Comviqs erbjudande om Blade för en tusenlapp fortfarande gäller är den rent otroligt prisvärd.

Operatörslås spelar mindre roll då den går att låsa upp gratis på fem minuter. Jag vet inget om surfning med kontantkort så jag hoppas någon kunnig person kan upplysa dig om det.

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk
Medlem

Jo blade är nog det som gäller för dom pengarna, hade en sån några månader och för vad den kostar är det extremt prisvärd, saker som är mindre bra eller rent dåliga är kameran och lyssna på musik via hörlurar, samt den är inte så snabb samt intern minne är ganska begränsat, men med android 2.2 är det inga problem att flytta appar till SD kortet. bra saker är skärmen och yttre högtalaren.
Tyvärr tröttnar man lite fort på telefonen, och man vill ganska snart ha snabbare lur, bättre kamera bättre ljud via hörlurar kanske ett snäpp större också osv, men då är man uppe på minst 3500:- eller mer

EDIT: surfa på den är en plåga, för seg och skärmen är i minsta laget, men främst för seg

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Förstod nästan att ZTE Blade skulle rekommenderas. Det kommer ju också bli min första smartphone.

Har läst att ljudvolym samt segheten går att förbättra lite grann med rätt appar, nyare operativsystem (2.2, 2.3) och kanske en liten överklockning.

Det där med den urkassa kameran visste jag om, och jag är ändå inte så mycket för att fota iallafall.

Lite orolig blev man ju över det där med att surfningen kanske inte är det mest angenäma på just ZTE Blade, för det är ju surfning som kommer pysslas med mest på mobilen.

Hoppas någon annan har info om hur det är att surfa m.m. med kontantkort.

Permalänk
Medlem

Visserliggen lite över din budget men kanske värt det?
Samsung Galaxy Ace
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=807130

Visa signatur

Win10 | i7 6700k 4.5 ghz | Msi krait gaming x3 | 16GB 3200 mhz| Asus 1080 strix oc | Ocz 480GB / Samsung F1 1T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad_Ghost:

Förstod nästan att ZTE Blade skulle rekommenderas. Det kommer ju också bli min första smartphone.

Har läst att ljudvolym samt segheten går att förbättra lite grann med rätt appar, nyare operativsystem (2.2, 2.3) och kanske en liten överklockning.

Det där med den urkassa kameran visste jag om, och jag är ändå inte så mycket för att fota iallafall.

Lite orolig blev man ju över det där med att surfningen kanske inte är det mest angenäma på just ZTE Blade, för det är ju surfning som kommer pysslas med mest på mobilen.

Hoppas någon annan har info om hur det är att surfa m.m. med kontantkort.

Själv sitter jag på en HTC Wildfire, är min första Smartphone och den har ju 2.2 officielt och gillar den starkt! Dock ingen spel telefon, men den kostar 2000kr ny på All-teknik med 2.2 installerat och klart. Telefonen är ju inte världens snabbaste på surfning, men jag sitter på kontantkort och har ett erbjudande från halebop att jag betalar ALLTID 3 kr om dagen, även om jag inte surfar den dagen. Men en smartphone är ju i stortsett alltid uppkopplad. Du får även en hastighet på 6mb/s istället för 1mb/s men sen slöheten beror antagligen på hur snabbt telefonens "nätverkskort" eller vad man ska kalla det är.

Annars kostar ju halebop ingenting för surf förän du använder det, dock stannar det på 9kr dagen. Men som sagt, den är ju nästan alltid uppkopplad så 90kr i månaden för surf på 6mbit/s (dock max 500mb nedladdning per månad sen stryper dom hastigheten den månaden) istället för 270kr (om du använder de 9kr varje dag) och 1mbit internet. all info här Surfbas heter erbjudandet!

Det var allt för mej! hoppas du kommer på hur du vill ha det!

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Medlem

Jag skulle helt klart välja Huawei Ideos X5. Lite bättre hårdvara än Bladen och en duglig kamera.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=812341

Citerar Swedroid.
"Avslutningsvis, rekommenderar vi på Swedroid den här telefonen? Låt oss säga så här: har man max 2500 kronor att spendera så finns det ingen telefon som idag kommer ens i närheten av X5. Ett givet köp, och det här kan mycket väl ta ZTE Blades plats och bli vår nya lektelefon"

Permalänk

Det blev en ZTE Blade tillslut! Ska bli spännande att börja fippla med ROM:ar, appar m.m.

Nu sitter jag bara och funderar på vilket surf-kontantkort jag ska ha till luren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad_Ghost:

Det blev en ZTE Blade tillslut! Ska bli spännande att börja fippla med ROM:ar, appar m.m.

Nu sitter jag bara och funderar på vilket surf-kontantkort jag ska ha till luren.

Tråkigt att du inte tog Huawei Ideos X5, ganska mycket mer kräm i den men samtidigt inte så mycket dyrare. Hoppas du blir nöjd med ZTEn iallafall.

Permalänk

Än så länge så känns Blade:en helt okej. Är ganska så kul att fippla med en massa olika appar osv.
Dom nackdelarna ZTE:en har visste jag ju redan om och har faktiskt inte tänkt så mycket på dom hittills, nu när jag har luren hemma.

Har redan hunnit slänga in Swedish Spring RLS5 ROM:en och överklockat luren lite grann.