ska jag skaffa bc2 eller medal of honor?

Permalänk
Medlem

ska jag skaffa bc2 eller medal of honor?

Tänkte skaffa ett nytt spel till min pc bara för att jag har tröttnat på alla andra fps jag har just nu.
Ska så klart köpa bf3 på releasen, men det är sjukt långt kvar dit. Så vad tycker ni är roligast och framför allt bäst optimerat för PC? Battlefield Bad Company 2 eller Medal of honor? Om något av spelen är som black ops dvs. sjukt dåligt optimerat för pc så säg gärna till!

Tack för alla råd jag kan få.

Permalänk

Inte testat MoH, men Bad company 2 är nog det bästa FPS-spelet jag lirat någonsin!

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem

Jag har båda, och eftersom det är imo 2 helt olika spel så... köp båda + vietnam till bc2

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

BFBC2.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

BFBC2 har också båda. Gillar båda men BC2 är bättre

Visa signatur

4790k 32GB 2200MHz 512GB 850PRO Palit GTX 1080

Permalänk
Medlem

Bc2 Spelade moh betan gillade det inte.
Lite som cod, :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Bc2 Spelade moh betan gillade det inte.
Lite som cod, :S

Mjo, är lite som CoD Men ändå bättre

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av Konichiwa:

Mjo, är lite som CoD Men ändå bättre

säg gärna en sak som är som cod?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

MoH är inte ett dugg likt CoD, köp båda om du kan, om inte köp BfBC2(lite större banor ::)

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

BC2, snyggare grafik, större banor, fordon, förstörbara miljöer.

Permalänk
Medlem

har bägge (ps3 :s)
tycker att moh är lite mer cod springa skjuta döda... (tråkigt) sen är det totalt kaos enligt mig.
sp är riktigt rolig och bra gjord i moh. men mp är skit alla bra funktioner fån spn är borta ligga titta runt hörn osv

bc2 får man tänka lite innan man handlar och bygger mycket mer på teamwork
+ att det går att köra fordom
+förstöra byggnader
+större banor

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiSmidig:

säg gärna en sak som är som cod?

"killstreaks"

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

BC2, snyggare grafik, större banor, fordon, förstörbara miljöer.

Samma grafik...

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

ok, lutar åt BC2.

Inget av spelen är i alla fall sjukt dåligt optimerat för PC som Black Ops är? I Black Ops så hackar musen i menyerna och om man går ut ur spelet (fast det forfarande är på) så börjar det hacka något fruktansvärt i typ 30 sekunder när man går in i spelet igen. Något sådant är inte dessa spel i närheten av va?

Permalänk
Skrivet av edsbyn:

ok, lutar åt BC2.

Inget av spelen är i alla fall sjukt dåligt optimerat för PC som Black Ops är? I Black Ops så hackar musen i menyerna och om man går ut ur spelet (fast det forfarande är på) så börjar det hacka något fruktansvärt i typ 30 sekunder när man går in i spelet igen. Något sådant är inte dessa spel i närheten av va?

Black ops var inte nära en färdig produkt... Vi fick leka betatestare för 300-500kr

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Medlem

Säger också BC2.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Avstängd

BFBC2 utan snack. Har MoH pc-versionen. Det var kul några timmar, men det slår absolut inte BFBC2. Ska du ha lite mer realism så är det BFBC2 du ska ha, vill du ha en blandning av CoD och BFBC2 så tar du MoH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Samma grafik...

Nej men samma grafikmotor i multiplayer iaf. I singleplayer använder de UE3 motorn. Bara för att det är samma motor så behöver inte grafiken vara lika bra -.-

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Har MoH på PC, och BC2 på både PC och PS3.
Inget snack om saken, BC2 är så sjukt mycket bättre. MoH ligger och dammar på en hylla, ångrar att jag köpte det skräpet!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

BC2 såklart! Mycket roligare!

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Jag har spelat mycket bf2, jag blev riktigt besviken på bc2.
Spelet är väl inte dåligt men det är absolut inget alternativ till bf2.

(Tänkte eftersom du verkar vänta "ivrigt" på bf3)

Permalänk
Skrivet av Konichiwa:

Samma grafik...

Ajuste, glömde att det var DICE som gjorde multiplayern med sin frostbite. Det övriga stämmer dock ganska bra.

Permalänk
Medlem

Har både MoH och BC2 imo är BC2 bättre men moh är som tidigare nämnt en en blandning av bc2 och cod.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

Jag köpte MOH bara för att få tillgång till BF3 betan när den väl kommer. Jag har bara provat MOH i ca 20 minuter en gång Ca 240kr för en beta, ja tack!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Jag köpte MOH bara för att få tillgång till BF3 betan när den väl kommer. Jag har bara provat MOH i ca 20 minuter en gång Ca 240kr för en beta, ja tack!

det var därför jag köpte det också

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av Konichiwa:

"killstreaks"

Killstreaks på bad company 2? Killstreaksen är inte som i tex black ops och mw2 då du får tex "napalm strike".

Ser inte en ända likhet i cod och bc2 själv, då cod går bra mycket snabbare. Och bc2 kan verka mer realistiskt i jämförelse!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Då lägger jag en beställning på BC2
Ser fram emot några härliga speltimmar med detta spel i väntan på BF3!

Permalänk

Cod är för alla solo spelare. Springa runt och vinna mappen själv pga killstreaks osv. Battlefield Bad Company 2 = Totalt Lagspel. Utan resten av laget så förlorar man. Så det beror ju helt på dig. Om du gillar solo eller teamplay.

Permalänk
Medlem

Bad Company 2 är grymt roligt tillsammans med vänner. Att köra i en liten grupp och göra skillnad för hela laget är fan kung. Grafiken och upplevelsen i BC2 är också skönare då spelet går mer på teamplay och hur man nyttjar terrängen medans CoD är mer åt rutiner och individuella egenskaper. Tex. om man kollar på youtube på slyfoxhound när han spelar så springer han alltid i ett mönster och täcker ett område och farmar kills. Då hamnar han i toppen av listan och vinnare i dom flesta matcher. Om han skulle försöka på det i BC2 skulle han vara sist på listan och mest troligt vara orsaken att hans lag förlorar matchen.

EDIT: Sitter du på en tvåtrådad dator så skulle jag skaffa MW2. BFBC2 kräver mer eller mindre 4 cores för att flyta bra på högsta.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Oroa dig inte för att det ska bli trögt om du vill spela utan folk du känner online. Det är en svår uppförsbacke att lära sig, ja, MEN, det går mycket väl att lära sig att lagarbeta med "random people" online! Se till att spana in dom servrar som du tycker har vettigt folk i dom så ska det nog gå bra!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841