Permalänk
Medlem

Internet dör random!!

Tjena,
De är så att mitt internet dör random hela tiden :S typ var 15-20 minut dör den och kommer sen tillbaka efter 15-30 sekunder, länge nog för att disconnecta mig från spel, skype osv...:( Vanligtvis brukar man få en triangel med ett "!" på , men inte nu, går så snabbt så de lokala internet ikonen inte ens hinner komma upp med ett meddelande att man förlorat internet. När internet dör så brukar ja ändå felsöka och får ibland fram att DNS server inte svarar...:/

Jag är direkt ansluten till fiberboxen, statsnätet.
Inga router eller liknande. Vet inte om ja kan räkna Fiberboxen som en router, har 2 datorer och 1 ps3 kopplad till de, men alla är direktkopplade.
Är kund hos Bredband 2, och problemet börja i onsdags, inte haft problem tidigare.
Testat med att byta sladd, stänga av virusskyddet, virussökt, startat om boxen osv...:/

Ringde bredband 2 och állt dem bad mig är att checka sladden eller liknade , inga driftfel fanns hos dem:(

Några bra internet personer här? Skulle vara grymt tacksam:)
Mvh
Puma25

EDIT: Har windows 7 home,

Permalänk

Upplever exakt samma sak på min skol/arbetsdator. Mitt problem är dock lite annorlunda från ditt.

Allt som har med hemsidor slutar att fungera. Dock fortsätter t.ex Spotify att spela musik, uTorrent att ladda ner, spel att fortsätta spela... Ja, ni förstår vad jag menar.

Allt som har med hemsidor att göra funkar dock inte. Spelar ingen roll vilken hemsida jag försöker connecta till, så funkar de inte.
Använder Google Chrome som webläsare. Har testat firefox, problemet kvarstår.

EDIT: Använder bredbandsbolaget som internet leverantör. Vad använder du?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X Advanced Big Tower | PSU: Corsair HX 750w
CPU: Intel Core i7 2600k @ Stock (3,4) | GPU: XFX Radeon 6950 'Dual Fan' 2GB
Moderkoret: MSI P67A-GD65 | RAM: Corsair Vengeance 8 GB CL9 1600 Mhz

VILL DU HAR SVAR FRÅN MIG SÅ CITERA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av InhaleMyFart:

Upplever exakt samma sak på min skol/arbetsdator. Mitt problem är dock lite annorlunda från ditt.

Allt som har med hemsidor slutar att fungera. Dock fortsätter t.ex Spotify att spela musik, uTorrent att ladda ner, spel att fortsätta spela... Ja, ni förstår vad jag menar.

Allt som har med hemsidor att göra funkar dock inte. Spelar ingen roll vilken hemsida jag försöker connecta till, så funkar de inte.
Använder Google Chrome som webläsare. Har testat firefox, problemet kvarstår.

EDIT: Använder bredbandsbolaget som internet leverantör. Vad använder du?

Jag har exakt samma problem och jag tror att det är DNS-servern som ballar ur. Det går alltså inte att starta nya anslutningar men de befintliga kör på (spotify).

Permalänk

Prova kör på en annan DNS o se om det funkar,
OpenDNS eller Googles alternativ http://code.google.com/intl/sv-SE/speed/public-dns/

Visa signatur

CPU: 12900K (H150i Elite LCD) | GPU: ASUS ROG STRIX 3080 ti OC | MB: ASUS PRIME Z690-A
PSU: ASUS ROG Thor 1200 | DDR5: G.SKILL Trident Z5 6000Mhz | CHASSI: Lian Li 011 EVO
SSDs: 2x Samsung 970 Pro (2+1TB) | LJUD: GoXLR + Beyerdynamic DT 770 PRO + Shure SM7B
SKÄRM: Asus ROG Swift PG278Q / AW3423DW OLED | OS: Windows 11