Vilken 11"-12" med AMD E-series E-350?

Permalänk
Medlem

Vilken 11"-12" med AMD E-series E-350?

AMD E-series E-350 Verkar riktigt smutt och finns nu i ett flertal datorer som verkar ha samma spec och samma pris.

Jag har knytit med några från prisjkat och tycker vi borde komma fram till vilken som är bäst.
Har en tid kollat på en värdig ersättare till min HP/Compaq 311c och AMD E-series E-350 kombon verkar lovande.

Vad säger ni?

Komplett lista från prisjakt> http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s70226491&cols=1584,17,...

Permalänk
Medlem

Hade kört på Asus Eee PC 1215B och kasta i en SSD

Just för att den har 8h batteritid jämfört med de andra 11,6". Samt 4GB ram.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Hade kört på Asus Eee PC 1215B och kasta i en SSD

Just för att den har 8h batteritid jämfört med de andra 11,6". Samt 4GB ram.

Jo den har onekligen best spec av de alla dock har ingen den i lager och det är just nu dess största nackdel.

Någon som har någon erfarenhet av någon modell och av just denna soc?

/R

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziim0n:

Hade kört på Asus Eee PC 1215B och kasta i en SSD

Just för att den har 8h batteritid jämfört med de andra 11,6". Samt 4GB ram.

Mer ram, större HD lockar ju för samma pris, dock ska man se upp lite med batterritiden och hellre kolla till tester då vissa tillverkade gärna tenderar att nämna glädjesiffror, dvs 8h batteritid kan vara 8h med absolut allt avstängt och ljusstyrka dragen till minimum, sen låter man datorn stå och ser hur länge batteriet räcker.

Visa signatur

Mjo

Permalänk

Jag la ner flera veckor på att läsa recensioner och omdömen för att bena ut alla för och nackdelar med de olika Fusiondatorerna som finns. Jag funderade mycket på en Asus 1215B men det som gjorde att jag avstod från att köpa den var det svampiga tangentbordet och att den är på tok för tjock.

Efter en massa beslutsångest blev det tillslut en HP DM1z. Jag köpte den som säljs för 4000 kr med 3gb ram och 320 GB HDD. Nackdelen med denna är enligt mig att den har 32-bitars Windows. En del har skrivit att ljudnivån på fläktarna skulle vara ett problem men det är ärligt talat bara skitsnack. Skrivits har det också gjorts om dess touchpad. Den är helt ok, det är inte som på en äppeldator men den är inte så hemsk som en del hävdar.

Iom att Fusion inte klarar dubbla kanaler stoppade jag in en 4bg sticka för 350 kr istället för den på 1Gb (har nu 6GB totalt) o installerade 64-bitars Windows, det är allt och jag är riktigt nöjd med mitt köp. Ett tag hade jag faktiskt storhetsvansinne och tänkte köpa en SSD med det finns ingen anledning till det. Disken som sitter i är en 7200 varvare (i mitt fall en Western Digital Scorpio Black 16MB) och är riktigt snabb. Batteritiden är på pappret 9.5h.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Poisonblade:

Jag la ner flera veckor på att läsa recensioner och omdömen för att bena ut alla för och nackdelar med de olika Fusiondatorerna som finns. Jag funderade mycket på en Asus 1215B men det som gjorde att jag avstod från att köpa den var det svampiga tangentbordet och att den är på tok för tjock.

Efter en massa beslutsångest blev det tillslut en HP DM1z. Jag köpte den som säljs för 4000 kr med 3gb ram och 320 GB HDD. Nackdelen med denna är enligt mig att den har 32-bitars Windows. En del har skrivit att ljudnivån på fläktarna skulle vara ett problem men det är ärligt talat bara skitsnack. Skrivits har det också gjorts om dess touchpad. Den är helt ok, det är inte som på en äppeldator men den är inte så hemsk som en del hävdar.

Iom att Fusion inte klarar dubbla kanaler stoppade jag in en 4bg sticka för 350 kr istället för den på 1Gb (har nu 6GB totalt) o installerade 64-bitars Windows, det är allt och jag är riktigt nöjd med mitt köp. Ett tag hade jag faktiskt storhetsvansinne och tänkte köpa en SSD med det finns ingen anledning till det. Disken som sitter i är en 7200 varvare (i mitt fall en Western Digital Scorpio Black 16MB) och är riktigt snabb. Batteritiden är på pappret 9.5h.

Bra svar!

Du har mao denna?> http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=871368

Hur fungerar alla Kanalers playsidor som SVT Pla, Kanal5 play osv? Samt hur upplever du batteritiden?
9,5H måste vara det bästa på pappret i gänget?
Tycker inte att det skrivs och finns så många trådar om Fusion maskinerna, är det för nytt eller ingen hit?

Många frågar

/Rob

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Poisonblade:

Jag funderade mycket på en Asus 1215B men det som gjorde att jag avstod från att köpa den var det svampiga tangentbordet och att den är på tok för tjock.
...
En del har skrivit att ljudnivån på fläktarna skulle vara ett problem men det är ärligt talat bara skitsnack.

Hur tjock är HP:n i bakkant på tjockaste stället? HP brukar vad jag vet nästan alltid ange höjdmåttet i framkant så att jämföra höjdmåtten på pappret rätt av mot Asus misstänker jag blir lite missvisande.

Angående ljudnivån läste jag att det ska ha kommit en bios-fix till HP:n som ska göra den betydligt tystare http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?soft... Är det den biosen du kör eller tycker du det är ok ljudnivå ändå?

Permalänk
Medlem

Hur är ljudnivån på Asus 1215B? Det är viktigt för mig att ha en tyst dator.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Mer ram, större HD lockar ju för samma pris, dock ska man se upp lite med batterritiden och hellre kolla till tester då vissa tillverkade gärna tenderar att nämna glädjesiffror, dvs 8h batteritid kan vara 8h med absolut allt avstängt och ljusstyrka dragen till minimum, sen låter man datorn stå och ser hur länge batteriet räcker.

Absolut. Men och andra sidan borde i så fall ditt tänk gälla alla andra också, som ligger på pappret 6h

Men det finns ett inlägg från Asus i någon tråd som jag inte hittar för tillfället. De körde ett test med en 1215B där målet var att köra tills den dog. De satte på full(eller 50%?)ljusstyrka, wifi på samt 1080p film och körde tills den dog. Tror den höll precis över 4 timmar då.

EDIT: #11005455 hade nästan rätt i alla fall!

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Jag funtar på att köpa HP Pavilion DM1-3100eo, det främsta skälet är att en riktig butik har den hemma samt att batteritiden ska vara bra.

Asus 1215B verkar alla få hem i mitten eller slutet av juni

Någon som har koll på vilken utav dessa datorer som har mest eftermarknadsprylar?

Vet att Acers Aspire One series så kryllar det av megabatterier och grejer på ebay.

/R

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag ger de svar jag kan ang aktuell Asusmodell.

#11000771
(Scrolla ner en aning)

Där har asus gjort ett icke vetenskapligt test av batteritiden till datorn.
Förövrigt funderar jag på denna dator med en SSD. Jag ska hålla ögon och öron öppna efter med info.

Mvh Andreas

Permalänk
Avstängd

HP dm1 har ju fått rätt bra kritik (kolla exempelvis här) men jag litar inte riktigt på HPs kvalitet, de har gått sönder för många gånger för mig. Asus är ett alternativ som brukar ligga lite bättre till i kvalitet och thinkpad edge 11 är bättre på många sätt, dels i och med sin i3 ulv processor, dock dyrare.

Permalänk

Så, dags o komma med lite svar då...

Yes, det är den du länkar till.

Alla du nämner, SVT, kanal 5 mm funkar utan problem. Youtube är det 720 som gäller. Om man kollar på tester på Fusionbärbara så klarar de 1080 MEN iom att jag kände mig blåst när jag testade själv så visade det sig att det där är en lite knepig situation. Testdatorerna som de flesta har haft har kört med en beta variant på Flash som kom från AMD (10.2 tror jag). Den slutgiltiga versionen har dock inte dessa optimeringar implementerade utan AMD har gått ut att de arbetar tillsammans med Adobe för att "lösa" detta. Det jag vill ha sagt är att det funkar inte nu (från fabrik) men kommer göra det snart. (Det fungerar dock om man låter hela filmen ladda och sen spelar samt om man inte går till helskärm)

Batteritiden är mycket bra, har inte gjort några vetenskapliga test men med normal ljusstyrka, o WLAN + "normalt" arbete ligger jag på ca 7h. Tror att det går och få tiden de hävdar men då är det det gamla vanliga med allt avstängt och utan WLAN.

Tjocklek var det någon som frågade efter också, jo mätte lite hastigt nu o det var strax under 2cm fram och ca 3cm i bak. Jag tycker den känns väldigt tunn iaf och jag tror att det är den tunnaste Fusiondatorn idag. Asusen är inte ens i närheten av att vara lika slank.

Japp, har nya bioset där de säger att datorn blivit tystare. Kanske den har, har inte jämfört med tidigare. Den är tyst iaf och man kan även ställa in själv om man vill att fläktarna ska vara så tysta som möljigt. Är lite av ljudalergiker och var på riktigt orolig innan jag köpte datorn men den har inte gjort mig besviken.

Kan inte klaga på kvaliteten. Personligen tycker jag att den känns bra mycket lyxigare än de andra alternativen men det är min åsikt. Enklast är väl att man går o känner på lite datorer och bildar sig en egen uppfattning.

Tillbehör vet jag inte, väskor och laddare har jag sett massor av men har inte letat själv så det kan jag inte svara på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Poisonblade:

Så, dags o komma med lite svar då...

Yes, det är den du länkar till.

Alla du nämner, SVT, kanal 5 mm funkar utan problem. Youtube är det 720 som gäller. Om man kollar på tester på Fusionbärbara så klarar de 1080 MEN iom att jag kände mig blåst när jag testade själv så visade det sig att det där är en lite knepig situation. Testdatorerna som de flesta har haft har kört med en beta variant på Flash som kom från AMD (10.2 tror jag). Den slutgiltiga versionen har dock inte dessa optimeringar implementerade utan AMD har gått ut att de arbetar tillsammans med Adobe för att "lösa" detta. Det jag vill ha sagt är att det funkar inte nu (från fabrik) men kommer göra det snart. (Det fungerar dock om man låter hela filmen ladda och sen spelar samt om man inte går till helskärm)

Batteritiden är mycket bra, har inte gjort några vetenskapliga test men med normal ljusstyrka, o WLAN + "normalt" arbete ligger jag på ca 7h. Tror att det går och få tiden de hävdar men då är det det gamla vanliga med allt avstängt och utan WLAN.

Tjocklek var det någon som frågade efter också, jo mätte lite hastigt nu o det var strax under 2cm fram och ca 3cm i bak. Jag tycker den känns väldigt tunn iaf och jag tror att det är den tunnaste Fusiondatorn idag. Asusen är inte ens i närheten av att vara lika slank.

Japp, har nya bioset där de säger att datorn blivit tystare. Kanske den har, har inte jämfört med tidigare. Den är tyst iaf och man kan även ställa in själv om man vill att fläktarna ska vara så tysta som möljigt. Är lite av ljudalergiker och var på riktigt orolig innan jag köpte datorn men den har inte gjort mig besviken.

Kan inte klaga på kvaliteten. Personligen tycker jag att den känns bra mycket lyxigare än de andra alternativen men det är min åsikt. Enklast är väl att man går o känner på lite datorer och bildar sig en egen uppfattning.

Tillbehör vet jag inte, väskor och laddare har jag sett massor av men har inte letat själv så det kan jag inte svara på.

Detta låter bra!

Riktigt sugen på att slå till idag. Måste bara bena ut vilken av Fusion modellerna jag ska ha. Jag är som du var tidigare också sugen på "Acer Aspire One 522" Varför köpte du inte den?

Mvh

Rob

Permalänk

Jag ville ha en liten och lätt men ändå någorlunda snabb dator. Acern var billig så jag började titta på den men ju jag läste desto mer negativt inställd blev jag. Prestandan var tvivelaktig, tangentbordet flexade och hela datorn känndes "plastig" (observera att det var så jag upplevde den, andra kanske inte håller med). Storleksmässigt är inte 11-12" mycket större så det känndes värt den större storleken för att få ett fullstort tangentbord.

Vad gäller specifikationerna på 522an så var de inte bra från början. Hårddisken var seg och borde bytas ut. Mer minne skulle stoppas in och det följer bara med Windows Starter så det skulle också bytas ut. Som du ser så köper man en ny dator och så ska man direkt börja betala en hel del extra för att få den som man vill. Min tanke var att det är väl lika bra att köpa en annan dator som är som man vill från början. Dessutom kommer man ju upp över 4000kr (beroende på vad man stoppar in) så då får man ta hänsyn till att man har E-350 och DC Atomer med ION2 till samma kostnad.

Permalänk
Medlem

Köpte en Asus 1512B till dottern

Kan säga att den är nätt och har en bra storlek för att använda till allmänt skrivande, surfande, video och har ett bra ljud för att vara så små högtalare. Köpte den för att den har optimerat det mesta som behövs i kombination med vikten 1,45 kilo. Batteritiden och 64 bitars windows är bra har laddat den med office 2010vilket gör att den blir en nätt arbetsmaskin. Svagaste punkten är nog CPU och grafik om prestanda mäts men den räcker utmärkt till för vad den skall användas surfande, skriv och video. Tangentbordet är lite svampigt men inte sämre än många andra små bärbara så detta påverkar marginellt intrycket. Tycker att det blev valuta för pengarna och en datorn som kan hänga med några år. Har förbrukat ett antal bärbara och 3 år verkar vara en lång tid för många märken men denna tror jag nog håller längre. OBS detta är ingen spelmaskin utan en nytto och resedator som är enkel att ha med sig.

glömde säga att den är tyst när jag har provat den men det är möjligt att när den blir varm om en video körs att då fläkten om den går på full fart hörs men detta har inte hänt mig.

Visa signatur

MB: ASUS ROG B450-F, CPU: AMD RYZEN 5 3600, Chassi: Fractal Define C, RAM: Corsair V DDR4 3200Mhz, GPU: ASUS RX5700 EVOOC, PSU: Corsair RM 650w, HD: Kingston A2000 1TB M.2 SSD, CPU Cooler: CM Hyper 212 RGB: MB: MSI P67A-C45, CPU: SB i5 2500K, Chassi: Antec Dark Fleet, RAM: Corsair XMS 8GB 1333Mhz, GPU: Gigabyte GTX 560 TI, PSU: Antec 520, HD: Samsung SP F3 1TB, [B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

Detta låter bra!

Riktigt sugen på att slå till idag. Måste bara bena ut vilken av Fusion modellerna jag ska ha. Jag är som du var tidigare också sugen på "Acer Aspire One 522" Varför köpte du inte den?

Mvh

Rob

Jag var också inne på Acer Aspire One 522, den har fått ganska bra betyg och är relativt billig, det man får räkna med är att sätta in mer minna och en SSD disk men då hamnar den ganska när HP DM1 i prisklass.

Skildnaderna annars verkar vara att HP har större skärm(och därmed och större dator antagligen), sen antar jag att CPUn är något snabbare i HPn(vet inte om man kan jämföra dem raktöver?)

Men ska jag vara ärligt så har jag faktiskt börjat titta på Asus Transformers med tangetbord, de verkar vara en höjdare!

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Du vann över mig nu. Blir köp ikväll.

/Robin

Skrivet av Sir_Poisonblade:

Jag ville ha en liten och lätt men ändå någorlunda snabb dator. Acern var billig så jag började titta på den men ju jag läste desto mer negativt inställd blev jag. Prestandan var tvivelaktig, tangentbordet flexade och hela datorn känndes "plastig" (observera att det var så jag upplevde den, andra kanske inte håller med). Storleksmässigt är inte 11-12" mycket större så det känndes värt den större storleken för att få ett fullstort tangentbord.

Vad gäller specifikationerna på 522an så var de inte bra från början. Hårddisken var seg och borde bytas ut. Mer minne skulle stoppas in och det följer bara med Windows Starter så det skulle också bytas ut. Som du ser så köper man en ny dator och så ska man direkt börja betala en hel del extra för att få den som man vill. Min tanke var att det är väl lika bra att köpa en annan dator som är som man vill från början. Dessutom kommer man ju upp över 4000kr (beroende på vad man stoppar in) så då får man ta hänsyn till att man har E-350 och DC Atomer med ION2 till samma kostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Poisonblade:

Jag ville ha en liten och lätt men ändå någorlunda snabb dator. Acern var billig så jag började titta på den men ju jag läste desto mer negativt inställd blev jag. Prestandan var tvivelaktig, tangentbordet flexade och hela datorn känndes "plastig" (observera att det var så jag upplevde den, andra kanske inte håller med). Storleksmässigt är inte 11-12" mycket större så det känndes värt den större storleken för att få ett fullstort tangentbord.

Vad gäller specifikationerna på 522an så var de inte bra från början. Hårddisken var seg och borde bytas ut. Mer minne skulle stoppas in och det följer bara med Windows Starter så det skulle också bytas ut. Som du ser så köper man en ny dator och så ska man direkt börja betala en hel del extra för att få den som man vill. Min tanke var att det är väl lika bra att köpa en annan dator som är som man vill från början. Dessutom kommer man ju upp över 4000kr (beroende på vad man stoppar in) så då får man ta hänsyn till att man har E-350 och DC Atomer med ION2 till samma kostnad.

Acer 522 hamnar fortfarande på mindre pengar än vad HPn gör efter man har bytat minne och hårddisk(vilket inte är några problem). Frågan är då med SDD disk samt 4 GB minne till på acern så kanske den prestanamässigt slår HPn? SSD gör ju sjuk skildnad!. Ska du ha i en SD i HPn då stiger priset ytterligare 700 kr.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Acer 522 hamnar fortfarande på mindre pengar än vad HPn gör efter man har bytat minne och hårddisk(vilket inte är några problem). Frågan är då med SDD disk samt 4 GB minne till på acern så kanske den prestanamässigt slår HPn? SSD gör ju sjuk skildnad!. Ska du ha i en SD i HPn då stiger priset ytterligare 700 kr.

Du behöver ett Win7 64 också...

Skulle ha otroligt svårt att motivera mig för en Acer 522 när 1215b bara kostar en tusenlapp mer (och då kan man säkert sälja hårdisken som sitter i om man vill uppgradera till ssd). Man får "ganska" mkt för den tusenlappen; usb3, snabbare processor, bättre grafik, längre batteritid, bättre hårdisk, större skärm, 64-bitars Win, ett års längre garanti, 3gb mer ram, bluetooth etc

Permalänk
Medlem

Funderar på att ha en HP DM1z som skoldator och slänga i en Vertex 2 och 6gb minne så jag slipper swap-file.

Från vad jag läst är HPn the shit med E-350 och ligger i rätt prisklass.

Något annat jag borde beräkna?

Permalänk

Hej!

Batteriet vi använder till 1215B är 6-cells 5200mAh, 56WHr. Vilket är lite större än vanligt.

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk
Skrivet av xyllian:

Något annat jag borde beräkna?

Du behöver 64-bitars Windows

Skrivet av SnowJim:

Acer 522 hamnar fortfarande på mindre pengar än vad HPn gör efter man har bytat minne och hårddisk(vilket inte är några problem). Frågan är då med SDD disk samt 4 GB minne till på acern så kanske den prestanamässigt slår HPn? SSD gör ju sjuk skildnad!. Ska du ha i en SD i HPn då stiger priset ytterligare 700 kr.

Prestandan tror jag kommer skilja sig så att på Acern kommer allt att starta snabbare om du använder en SSD men när det väl har startat så får en C-50 det svårt mot en E-350. Skulle du t.ex. stoppa i en Vertex 3 disk i en E-350 så får den ganska stora problem att nyttja dess fulla potential, Med C-50 blir det självklart ännu värre.

Jag skulle vilja rekommendera alla här att faktiskt gå till en affär och känna på datorerna innan ni slår till. Asus 1215B är bäst på pappret men personligen gillade jag den inte alls när jag väl höll i den. Vet att den är en bristvara men en 1215N funkar utmärkt i klämmsyfte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Poisonblade:

Du behöver 64-bitars Windows

Prestandan tror jag kommer skilja sig så att på Acern kommer allt att starta snabbare om du använder en SSD men när det väl har startat så får en C-50 det svårt mot en E-350. Skulle du t.ex. stoppa i en Vertex 3 disk i en E-350 så får den ganska stora problem att nyttja dess fulla potential, Med C-50 blir det självklart ännu värre.

Jag skulle vilja rekommendera alla här att faktiskt gå till en affär och känna på datorerna innan ni slår till. Asus 1215B är bäst på pappret men personligen gillade jag den inte alls när jag väl höll i den. Vet att den är en bristvara men en 1215N funkar utmärkt i klämmsyfte.

Det är dock ingen Butik i Sthlm som varken har eller marknadsför denna modell.

Fick just ett mail...

"Hej!

Din beställning finns nu att hämta i vår butik på Sveavägen 39 i Stockholm.

Följande produkt finns att hämta:

1 st HP Pavilion dm1-3100eo - AMD E-350 / 3GB / 320GB / 11.6" LED / Win 7 HP - [HV] 3990 kr/st
Summa: 3990 kr
Att betala: 3990 kr

Helgen är räddad och jag håll dig ansvarig om den inte är bra

Trevlig helg!

Permalänk

Tack o lov för ångerrätten så jag kan sova med gott samvete om du inte blir nöjd

Permalänk
Medlem

Det blir denna!> http://www.elgreen.se/?category_id=16&item_id=1215N-BLK039M

Tydligen returer från Asus många oanvända.

Ska åka dit och kolla i deras butik snart.

Snålvargen i mig lockar samt är mycket nöjd med min ion1 dator.

/R

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

Det blir denna!> http://www.elgreen.se/?category_id=16&item_id=1215N-BLK039M

Tydligen returer från Asus många oanvända.

Ska åka dit och kolla i deras butik snart.

Snålvargen i mig lockar samt är mycket nöjd med min ion1 dator.

/R

Men de ser ju ut att köra Atom CPU, e de inte väldigt långsamma?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

HP Pavilion dm1 verkar generellt fått bra betyg vilket jag inte förväntat mig från en maskin som säljs av HP. Stämmer det att det är aluminium case?

Såg att Lenovo också har en dator i denna liga som kostar lika mycket : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=860130 , kan dock inte hitta så väldigt mycket information om denna? Annars brukar Lenovo köra med bra kvlité!

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Men de ser ju ut att köra Atom CPU, e de inte väldigt långsamma?

Det kallas för en ko vändning

Den funkar kanon, bd på 30gig vi wlan är nemas problemas.
Riktigt nöjd.

/R

Permalänk

Hur tror ni Asus Eee PC 1215B som diskuteras i denna tråden hade fungerat som filmkälla? Ska köpa en bärbar till mamma som hon kan använda till slösurf samt koppla till TVn och kolla film. Klarar den HD-filmer utan problem?