Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

30 dagar från att Sony gör det möjligt att ladda ner spelen. (det har dom inte gjort än)

Fyfan det låter ju gött. När blir det möjligt då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony:

Vi bjuder på spel utan extra kostnad...

Som tack för ert tålamod under tiden som PSN legat nere lanserar vi inom kort ett Welcome Back-program (välkommen tillbaka) för alla PSN-användare. Det kommer att innefatta spel ni kan hämta utan extra kostnad och en månads utan extra kostnad prenumeration på PlayStation®Plus (eller en månad utan extra kostnad för befintliga medlemmar).

Förväntade mig bara att det är skitspel dom erbjuder så är inte så besviken. Men kan tänka mig att många tar det här som en spark i pungen (vilket det är).

Tummen ner för Sony och deras gangstermetoder.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Kostnadsfria spel ska väl vara kostnadsfria? Håller med TS i detta. Jag är ju från gratisgenerationen

Någon som verkligen läst tråden innan han postar Underhållande

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Det var dålig stil av Sony..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det var dålig stil av Sony..

Får man fråga på vilket sätt det är dålig stil av Sony?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Sluta grina för fan, har det varit så jobbigt när det varit nere eller? Jag anser avbrottet enbart som positivt eftersom man nu får något nytt spel o lira när regnet forsar ner och internet ligger nere.... Inget är dåligt alls, ifall man inte råkar ut för nåt som kan påverka ens bankkonto.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Förfan har ni inget bättre saker att grina över än detta skiten?

Lägg ner och väx upp. Ni FÅR två spel av Sony och sen får ni nåt annat via PSN+ som ni får TESTA i 30 dagar, hur ********* svårt är det att förstå?

Gillar ni inte Sony eller PSN kan ni sluta använda det då eller går det inte?

Permalänk
Medlem

Så... om jag bestämmer mig för att ladda ner Infamous och Ratchet - kan jag då fortsätta spela dessa efter 30 dagar även om jag inte köper till plustjänsten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Så... om jag bestämmer mig för att ladda ner Infamous och Ratchet - kan jag då fortsätta spela dessa efter 30 dagar även om jag inte köper till plustjänsten?

Ja, du får behålla spelen. Du har 30 dagar på dig att bestämma dig för vilka spel du vill ha.
Och senaste budet är att Playstation Store öppnar på tisdag den 24:e.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mute:

Ja, du får behålla spelen. Du har 30 dagar på dig att bestämma dig för vilka spel du vill ha.
Och senaste budet är att Playstation Store öppnar på tisdag den 24:e.

Får man välja vilket spel man vill? Isåfall är det ju än bättre! Sony är OUTSTANDING, de som tycker Sony är skit kan ju alltid gå över till Microsofts 360 och lida med den skiten istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Får man välja vilket spel man vill? Isåfall är det ju än bättre! Sony är OUTSTANDING, de som tycker Sony är skit kan ju alltid gå över till Microsofts 360 och lida med den skiten istället

Du får välja 2 spel av ett utbud av 5.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
  • LittleBigPlanet

  • Infamous

  • Wipeout HD/Fury

  • Ratchet and Clank: Quest for Booty

  • Dead Nation

Som sagt, två spel av fem.

Posted on 16 May, 2011 at 10:51 pm by Nick Caplin

Citat:

The free games are yours to keep. It is only some of the content you get through PS Plus that will expire at the end of the month.

Tycker det är generöst att ge bort riktiga spel. Infamous blir det för mig, missade det. Är det bra kanske man köper tvåan. Ratchet and Clank: Quest for Booty blir det till barnen. Rensar bort gamla demos osv, för att de ska få plats på disken...

Posted on 16 May, 2011 at 10:25 pm by Nick Caplin

Citat:

I’m really sorry that there is nothing there that you want. We’ve tried really hard to put together a list of high quality BD games, rather than simply offering cheaper PSN titles. The average metacritic rating for these games is over 84%, so these are high quality games. Unfortunately with a user base of 77m people, it is really hard to offer something for everyone.

Detta blev svaret till de som har alla spel redan/klagar på att de är gamla. Själv hade jag Wipeout och LBP redan, två riktigt bra spel, som jag kan rekommendera starkt till de som missat dem.

Personligen tycker jag inte det är nått att klaga på, hade ärligt talat bara förväntat mig billiga PSN-titlar, inte fullspel. Att få testa PS+ en månad på det är en ganska trevlig bonus. Man kanske hinner testa lite E3-godis?

Sen köper jag att de som har alla spelen och redan betalar för plus kan känna sig lite snuvade, men de får ju sitt pluskonto förlängt med två månader. Det är ändå ganska generöst!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Tycker att det är ett dåligt argument att vi som kunder skall vara så glada att vi får något överhuvud taget eftersom PSN är gratis. Jo vist är PSN gratis men det är också anledningen att jag köpte PS3 istället för Xbox360. Jag visste helt enkelt att jag skulle vilja spela online sporadiskt och inte ville betala för att kunna ta ett game då och då. Köpte därför den dyrare konsollen och har på ett vis redan betalat för PSN eftersom det inkluderas i priset (kommer väll starta ett konsoll krig om vilken som är bäst nu men det får jag väll leva med)

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Jag tycker detta är rätt bra ändå, jag ska ta Dead Nation och infamous, ska bli kul med lite zombieskjutande Co-Op!
Jag köpte dock min PS3 dagarna precis innan det hände, så jag blev inte så drabbad.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Är detta en baiting-troll -tråd eller har OriginalpPostaren så kapitalt missuppfattat hela grejen?

Grattis till dom som "håller med" OP utan att fatta att han/hon är ute å cyklar nånstans i Östersjön...

Sammanfattat: Du får 2/5 spel gratis och 1 månad PSN+.
Varsågod.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Okej just nu blev jag riktigt förbannad.. Jag tror alla kommer bli arga.
Jag köpte ps+ för ett par månader sedan och jag har alla dom spelen.. men fyfan vad dålig stil. Som de flesta kanske vet så får man spel om man prenumererar på ps+.
Det inte många vet är att man bara kan spela spelet/spelen så länge man prenumererar..alltså får man inte spelen utan mer som att man hyr dom under en längre period. Vad jag läste precis så är det så att spelen vi ska "få" är som jag beskrev bundet till ps+ så att efter dom 30 dagarna som alla får så kommer ingen kunna spela spelen utan måste då köpa sig prenumeration.. Vilket i sig är en stor jävla bluff. Inte nog med att det är digital nedladdning och man inte kan sälja spelet vidare, du får ju inte ens spelet!! SÅ ÄCKLIGA ÄR SONY!!! Så vad tjänade vi på detta avbrottet ? 30 dagars speltid på 2 valfria spel.. o något tema o nån avatar... BLUFF!!!

Källa: http://se.playstation.com/psn/news/a...-f%C3%B6r-PSN/

"Åtkomst till de kostnadsfria spelen och det exklusiva materialet upphör efter prenumerationstiden på 30 dagar"

Vad har ni för tankar kring det hela ? Som jag ser det så är det äcklig marknadsföring. Lura folk att dom ska få något sedan så står det att man bara "hyr".

Ja som vissa redan påpekat är det rent fel. Spelen du får i Welcome Back paketet kommer du få behålla efter 30 dagars PSN+ det är bekräftat. Sen så står det ingenstans att Sony är skyldiga att ge oss någonting överhuvudtaget så tycker man ska vara väldigt nöjd med detta erbjudandet.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Det kommer alltid finnas dom där patetiska "sluta gnälla"- och "var glad att du får något gratis, det är en TJÄNST"-typerna. Dom som inte tycker att företag har något som helst ansvar för hur dom beter sig. Dom som, om du skrev att du just blivit rånad, nedslagen, våldtagen med ett järnrör, och sedan gick alla Sony-anställda i butiken och ollade ditt ansikte, fortfarande skulle tycka att du skulle "sluta gnälla" när du skrev och kritiserade bemötandet. Dom anser att företag ska få lura människor, missbruka sin makt och bete sig illa hur som helst, att det där med konsumenträttigheter bara är fjanterier. Det är för övrigt samma cyniska människor som skrattar åt och hånar tjocka personer på youtube-klipp och försvarar sig med "men det råder ju yttrandefrihet i sverige!" och som anser att om man börjat supa eller knarka så är det ens eget fel och man bör inte få någon hjälp för detta. Allting är alltid den enskildes fel och speciellt om han eller hon visar känslor av ilska, besvikelse eller annan upprördhet.

Du ska inte bry dig om dessa små lurade människorna, de reagerar starkt negativt så fort de upplever att någon "gnäller" oavsett om det är fullt rimlig kritik som riktas. De är ointellektuella och simpla, och deras röster bör ignoreras även om dom ibland är många.

Om det är så som du skriver att de gav intryck av att ge dig två spel gratis, men det sedan visar sig att dessa spel inte går att spela utan betalning när tiden gått ut så har du självklart rätt att vara förbannad på dem. Dom har givit sken av en sak, medan verkligheten var en annan.

Visa signatur

Intel Core i9-12900k | Asus ROG Strix Geforce RTX 3070 OC | G.Skill Trident DDR5-6000 CL36 BK RGB | Seagate Firecuda 530 | NZXT H510 Elite white, 4x Lian Li SL120/140 fans | NZXT Kraken X63 – all RGB set to static white

Permalänk
Medlem

Vilka vå spel menar folket välja?
Jag har tänkt ta InFamous som ett eftersom jag är en av dom få som inte lirat spelet! Har tänkt köpa det flertal gånger men oj vad glad jag blir nu att jag inte har köpt det!

Vet inget egentligen om dom andra spelen förutom att Little Big Planet inte intresserar! Vilka rekommenderas?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Skrivet av ErwinHun:

Det kommer alltid finnas dom där patetiska "sluta gnälla"- och "var glad att du får något gratis, det är en TJÄNST"-typerna. Dom som inte tycker att företag har något som helst ansvar för hur dom beter sig. Dom som, om du skrev att du just blivit rånad, nedslagen, våldtagen med ett järnrör, och sedan gick alla Sony-anställda i butiken och ollade ditt ansikte, fortfarande skulle tycka att du skulle "sluta gnälla" när du skrev och kritiserade bemötandet. Dom anser att företag ska få lura människor, missbruka sin makt och bete sig illa hur som helst, att det där med konsumenträttigheter bara är fjanterier. Det är för övrigt samma cyniska människor som skrattar åt och hånar tjocka personer på youtube-klipp och försvarar sig med "men det råder ju yttrandefrihet i sverige!" och som anser att om man börjat supa eller knarka så är det ens eget fel och man bör inte få någon hjälp för detta. Allting är alltid den enskildes fel och speciellt om han eller hon visar känslor av ilska, besvikelse eller annan upprördhet.

Du ska inte bry dig om dessa små lurade människorna, de reagerar starkt negativt så fort de upplever att någon "gnäller" oavsett om det är fullt rimlig kritik som riktas. De är ointellektuella och simpla, och deras röster bör ignoreras även om dom ibland är många.

Om det är så som du skriver att de gav intryck av att ge dig två spel gratis, men det sedan visar sig att dessa spel inte går att spela utan betalning när tiden gått ut så har du självklart rätt att vara förbannad på dem. Dom har givit sken av en sak, medan verkligheten var en annan.

Nu lugnar vi oss lite grann här tack. Anledningen till att man reagerar är när trådskaparen har fått allt om bakfoten. De spelen är dina att behålla i Welcome Back erbjudandet. Allt inom PSN+ abonnemanget kommer däremot att upphöra när de 30 dagarna tar slut. Jag skyddar inte Sony. Men klart att jag och andra rycker in och förklarar när många fått det erbjudandet om bakfoten.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Vafan nej!
Jag är inte nöjd och tycker inte Sony har skött detta bra!

Tycker bara det är tråkigt när folk sprider desinformation, att detta skulle vara en bait-and-switch, dvs. att de lovar en grej och egentligen utför en annan. Nej de ger lite grejer som plåster på såren sas, om du tycker det är ok kompensation eller inte vet inte jag, jag tycker det är lite i underkant.

Läs om pressreleasen och och övrig officiel info från företaget och läs rätt, tro inte på vad OP skriver för det är fel.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Infamous och Q4booty blir det för min del, har redan de andra spelen. Har PS+ och mängden gratis spel man får där tycker jag väger upp kostnaden.
Man får varje månad lite mini's samt PS1 klassiker. Några som man säkert inte skule lägga pengar på annars.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErwinHun:

Det kommer alltid finnas dom där patetiska "sluta gnälla"- och "var glad att du får något gratis, det är en TJÄNST"-typerna. Dom som inte tycker att företag har något som helst ansvar för hur dom beter sig. Dom som, om du skrev att du just blivit rånad, nedslagen, våldtagen med ett järnrör, och sedan gick alla Sony-anställda i butiken och ollade ditt ansikte, fortfarande skulle tycka att du skulle "sluta gnälla" när du skrev och kritiserade bemötandet. Dom anser att företag ska få lura människor, missbruka sin makt och bete sig illa hur som helst, att det där med konsumenträttigheter bara är fjanterier. Det är för övrigt samma cyniska människor som skrattar åt och hånar tjocka personer på youtube-klipp och försvarar sig med "men det råder ju yttrandefrihet i sverige!" och som anser att om man börjat supa eller knarka så är det ens eget fel och man bör inte få någon hjälp för detta. Allting är alltid den enskildes fel och speciellt om han eller hon visar känslor av ilska, besvikelse eller annan upprördhet.

Du ska inte bry dig om dessa små lurade människorna, de reagerar starkt negativt så fort de upplever att någon "gnäller" oavsett om det är fullt rimlig kritik som riktas. De är ointellektuella och simpla, och deras röster bör ignoreras även om dom ibland är många.

Om det är så som du skriver att de gav intryck av att ge dig två spel gratis, men det sedan visar sig att dessa spel inte går att spela utan betalning när tiden gått ut så har du självklart rätt att vara förbannad på dem. Dom har givit sken av en sak, medan verkligheten var en annan.

Haha LUGN nu.. Att gnälla över någonting som är värt att gnälla över är en sak, men att gnälla över något fjantigt som att man ska få GRATIS spel i all evighet ( även ifall det t.o.m visade sig vara så i detta fallet att man FICK det) är bara barnsligt. Sedan att du jämför det med att börja knarka är rätt roligt, dessutom får man fan skylla sig själv om man gör det. Man kan alltid göra val här i livet... Vi här i Sverige borde tänkte efter lite innan vi gnäller överhuvudtaget, förfan, det handlar om ett GRATIS tv-spel eller två för att vara mer exakt. Lipa gärna, men gör det tyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Nu lugnar vi oss lite grann här tack. Anledningen till att man reagerar är när trådskaparen har fått allt om bakfoten. De spelen är dina att behålla i Welcome Back erbjudandet. Allt inom PSN+ abonnemanget kommer däremot att upphöra när de 30 dagarna tar slut. Jag skyddar inte Sony. Men klart att jag och andra rycker in och förklarar när många fått det erbjudandet om bakfoten.

Jag syftade på de första inläggen i tråden innan det fastställdes att TS förmodligen missuppfattat. De är uppenbarligen inte medvetna om att TS förmodligen fått det om bakfoten eftersom de då skulle skrivit det och rättat TS, utan de reagerar på kritiken per se. Jag syftar också på andra liknande reaktioner som man nästan alltid möts av när den här typen av kritik, speciellt med emotionella antydningar, postas någonstans.

Visa signatur

Intel Core i9-12900k | Asus ROG Strix Geforce RTX 3070 OC | G.Skill Trident DDR5-6000 CL36 BK RGB | Seagate Firecuda 530 | NZXT H510 Elite white, 4x Lian Li SL120/140 fans | NZXT Kraken X63 – all RGB set to static white

Permalänk
Medlem

Har två konton på PSn och har redan lbp = fyra gratis spel.

Visa signatur

B I U

Permalänk

När börjar PSN+ gälla för mig som har varit gratisanvändare? Den dagen då jag börjar spela, sen 30 dagar därefter, eller är det ett speciellt datum som det börjar gilla? Och har man 30 dagar på sig att välja spelen, sedan försvinner "erbjudandet"?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Till TS

Så du vill ha gratisspel för sälja vidare?

Och nu är du arg för att du inte kan göra det?

Hahahaha

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Skrivet av ErwinHun:

Jag syftade på de första inläggen i tråden innan det fastställdes att TS förmodligen missuppfattat. De är uppenbarligen inte medvetna om att TS förmodligen fått det om bakfoten eftersom de då skulle skrivit det och rättat TS, utan de reagerar på kritiken per se. Jag syftar också på andra liknande reaktioner som man nästan alltid möts av när den här typen av kritik, speciellt med emotionella antydningar, postas någonstans.

Okej håller med dig där. Du menar när man skriver av sig om ett företag?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Okej håller med dig där. Du menar när man skriver av sig om ett företag?

Ja, eller om vad som helst. Så fort någon är kritiskt till något ska dessa gnällets bekämpare komma ridandes, och speciellt om någon är arg eller besviken

Visa signatur

Intel Core i9-12900k | Asus ROG Strix Geforce RTX 3070 OC | G.Skill Trident DDR5-6000 CL36 BK RGB | Seagate Firecuda 530 | NZXT H510 Elite white, 4x Lian Li SL120/140 fans | NZXT Kraken X63 – all RGB set to static white

Permalänk
Skrivet av ErwinHun:

Ja, eller om vad som helst. Så fort någon är kritiskt till något ska dessa gnällets bekämpare komma ridandes, och speciellt om någon är arg eller besviken

Jo visst kan det vara så i vissa fall. De flesta här mig inräknat reagerade mer på att trådskaparen hade förstått erbjudandet fel och kom in och förklarade hur det låg till.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Ibland är man faktiskt extra glad att det finns personer som "Fredag" på detta forum. Många av er verkar ju... ja.. lite speciella minst sagt.

Summering, trådens ursprungliga mening är felaktig/löst.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|