Jag har precis köpt en ny hdd och tänkte därför ge min gamla, och högljudda, hdd till min bror. Frågan är bara om min 10Gb ata33 hdd funkar med hans dator. Har ingen aning vad det är för moderkort. Allt jag vet är att det är en p133mhz. Och jag kommer inte alls ihåg vad det var för hdd standarder på den tiden. Någon som har ett gott minne och kan svara på denna fråga?
Jag kör ata66 hdd i min p166.
Men ata är väl bakåtkompatiblet så det skall inte vara några problem.
Det enda skulle väl vara de storleksbegränsningar som finns. Dock är jag inte så insatt i dom, o vissa av dem har jag för mig beror på OS'et.
Kan tänka mig att du måste köra 2 gb partioner på den, och möjligtvis att den endast kan utnyttja 8 gb av hd'n.
Men som sagt jag har inte full koll, men jag kan nästan sätta en peng på att du kan använda den.
Hmm.. Min 120mhz .. den klarar upp till 8gb iaf.. tror det borde vara så på den datorn oxå.. eller 2.. om du har gammalt mobo.. .. mobot som sitter i min 120 klarar upp till 200mhz! .. jää!
Jag har också en 133a.
Nu har jag 32MB SDRAM (8MB*4).
Kan jag stoppa in moderna minnesmoduler?
Jag har ett 64MB pc133 minne över som jag hade tänk använda. Eller är inte det minnet bakåtkompatibelt?
Ursprungligen inskrivet av Glotter Jag har också en 133a.
Nu har jag 32MB SDRAM (8MB*4).
Kan jag stoppa in moderna minnesmoduler?
Jag har ett 64MB pc133 minne över som jag hade tänk använda. Eller är inte det minnet bakåtkompatibelt?
jag är 99,9% säker på att du inte har 4 st sdram platser på en P133:am, utan istället EDO minne
Men minnet är bakåtkompatibelt...dock tror jag inte att ett sånt gammalt mk skulle klarat så stora moduler