Permalänk

nytt t-bord och headsett

tja alla på sweclockers.
Ska införskaffa mig ett mekaniskt tbord men vet inte vilket. Skulle vilja veta vilka ni rekommenderar, ska passa till fps spel och sc2.
Ska även införskaffa mig ett nytt headsett + ev ljudkort för musik, och fps och sc2 spelande. Vilka kan ni rekommendera? Funderat på pc350/360 ev. http://www.inet.se/artikel/6304859/asus-xonar-xense-gaminpci-...

Motivera gärna varför ni tycker det ena är bättre än det andra, egna erfarenheter uppskattas!

Mvh Markus

Permalänk
Medlem

Är grymt nöjd med mitt steelseries 7g kan inte annat en rekomendera blir sjukt bekvämt med handleds stödet för min del. Vissa klagar på att det är jobbigare att skriva med svarta switchar alldrig provat ett tbord med blåa så kan inte direkt jämföra. I vilket fall som helst så är de betydligt trevligare och skriva på en rubberdome.

Angånde headsett så känns det som om Sennheiser's lurar överlag är och rekomendera om du även tänker lyssna lite mer på musik. Själv använder jag aldrig mitt headset till och lyssna på musik och köpte ett par billigare steelseries 7h. Är nöjd med dom trotts vad dom flesta andra verkar tycka om dem. Ett plus är att man korta ner kabbeln för det som dödar mina headset är att jag fastnar med dem i kontorstollen och sliter sönder sladden.

Permalänk
Skrivet av Henr1k:

Är grymt nöjd med mitt steelseries 7g kan inte annat en rekomendera blir sjukt bekvämt med handleds stödet för min del. Vissa klagar på att det är jobbigare att skriva med svarta switchar alldrig provat ett tbord med blåa så kan inte direkt jämföra. I vilket fall som helst så är de betydligt trevligare och skriva på en rubberdome.

Angånde headsett så känns det som om Sennheiser's lurar överlag är och rekomendera om du även tänker lyssna lite mer på musik. Själv använder jag aldrig mitt headset till och lyssna på musik och köpte ett par billigare steelseries 7h. Är nöjd med dom trotts vad dom flesta andra verkar tycka om dem. Ett plus är att man korta ner kabbeln för det som dödar mina headset är att jag fastnar med dem i kontorstollen och sliter sönder sladden.

Tack för ditt svar, ska kolla å 7g då. Tror det blir ett sennheiser headsett, frågan är pc350/pc360, vilket är bäst? pc 360 är väll lite nyare?

Permalänk
Avstängd

Du kan ju kolla sweclockers test.
Det säger i princip att felen som fanns på PC350, har dem fixat på PC360.
Sitter själv med ett 7G och ett PC360 och kan bara rekommendera det.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Skrivet av BareHipster:

Du kan ju kolla sweclockers test.
Det säger i princip att felen som fanns på PC350, har dem fixat på PC360.
Sitter själv med ett 7G och ett PC360 och kan bara rekommendera det.

Tack, har nu kollat på testet, är det stor skillnad på öppna och slutna headsett? Ska man köra på pc350 bara för att få ett slutet eller ta pc360 som är öppna och lite bättre?
http://www.inet.se/artikel/6304859/asus-xonar-xense-gaminpci-... har funderat på detta paket. Är det ett bra paket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av randomstar:

Tack, har nu kollat på testet, är det stor skillnad på öppna och slutna headsett? Ska man köra på pc350 bara för att få ett slutet eller ta pc360 som är öppna och lite bättre?
http://www.inet.se/artikel/6304859/asus-xonar-xense-gaminpci-... har funderat på detta paket. Är det ett bra paket?

Öppna brukar vara lite trevligare nackdelen är bara att dem läcker ljud vilket inte nödvändigtvis är uppskattat av tex. familj eller folk runtomkring en på lan etc.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.