Scythe lanserar processorkylaren Kozuti

Permalänk
Melding Plague

Scythe lanserar processorkylaren Kozuti

Scythe breddar sortimentet med kylaren Kozuti, och passar samtidigt på att avslöja lite av vad som visas upp under Computex 2011.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Passande till små chassin men kylningen lär vara sisådär.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

80mm fläkt? ser ut att vara en bra ide med en låg kylare, men ser också på tok för liten ut, och 80mm fläktar surrar ju ljudligt oftast, ser inte riktigt ändamålet riktigt med denna, kanske aningen bättre än stock i bästa fall till samma oväsen

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Ashura ser intressant ut. Hade varit maffigt att köra med 2st 140mm i Push n' pull. Ska bli kul att se hur den presterar

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Lågprofil kylare är alltid roliga
Fast jag har min samuel 17 :P, idlar 35-45, låter inte mycket, når dock 85 grader i prime 95 efter 60min... rekommenderas allafall, som lågprofil sak, se hur den här presterar mot den

Permalänk

Ajaj, verkar som det finns risk för felköp här. Två olika produkter finns med i Prisjakts lista på Kozuti. Hur rapporterar man fel till Prisjakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

80mm fläkt? ser ut att vara en bra ide med en låg kylare, men ser också på tok för liten ut, och 80mm fläktar surrar ju ljudligt oftast, ser inte riktigt ändamålet riktigt med denna, kanske aningen bättre än stock i bästa fall till samma oväsen

det är ju inte bara hur stor fläkten är som avgör hur mycket den låter. det är väl snarare så att om du ska ha en 80mm som flyttar lika mycket luft som en större så kommer den låta mer men om båda snurrar lika fort låter antagligen 80mm mindre? med det menar jag att om själva kylflänsen presterar bra finns det inget som säger att den inte kan vara mycket tystare än original?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Kozuti verkar vettig. Det ser ut som att det skulle gå att trycka på en 120mm ovanpå den och det borde funka även i mindre mATX chassin. Nästan alla chassin har ju mer utrymme än 4cm och hur bred är en 120mm-fläkt? Kanske 20-25mm.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Missa nästan det viktigaste

BIG SHURIKEN 2

Hoppas de löser problemen med mini itx o grafikkort.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

80mm fläkt? ser ut att vara en bra ide med en låg kylare, men ser också på tok för liten ut, och 80mm fläktar surrar ju ljudligt oftast, ser inte riktigt ändamålet riktigt med denna, kanske aningen bättre än stock i bästa fall till samma oväsen

Jag märkte också att det ser ut som en tunnare variant dvs än sämre än en standard 2.5cm tjock 80mm, Scythe gillar tunna 80/100/120mm fläktar verkar det som...

Permalänk
Medlem

Får se hur de stora bjässarna presterar, Scythe har ju inte det bästa facit där precis, men lågprofil är alltid intressant om det kyler bättre och är tystare än stock.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

Gillar Scythe mycket för att dom är en av de få som har 4-pinnars PWM-fläktar på väldigt många av sina kylare! (dvs stödjer något som har varit standard sedan länge på moderkorten...)

Väldigt trevligt att kunna få temperaturstyrt varvtal på CPU-fläkten...

Permalänk
Medlem

Ja, jag satte en Scythe Kozuti CPU Kylare på nya i7 burken och det är så skönt med modern fläkt med 4-pin anslutning - bra kylare med tanke på storleken.

Permalänk
Medlem

Tror någon att en Kozuti blir bättre än AMD stock heatpipe kylaren till en Phenom X4 9750? Har ont om utrymme och kylaren måste vara låg. Jag är ute efter något som kyler lite bättre men också tystare.