the Witcher 2 = 2fps?

Permalänk
Medlem

the Witcher 2 = 2fps?

Hej
Har problem med att få witcher 2 att vara spelbart på mitt system det är en helt clean installation av windows 7 med senaste drivrutinerna och ändå får jag bara ut mellan 1-2 fps i spelet. Spelar absoulut ingen roll vad jag kör för grafik inställningar får ut samma prestanda.

Inte Core i7 930
Gigabyte x58-ud7
Corsair Dominator triple channel minnen 6gb
F120 corsair ssd
2x Gigabyte gtx 460 oc
Sounblaster X-fi Pci-E

Vore tacksam för alla typer av tipps verkligen sugen på att spela spelet.

Btw det är retail boxen av spelet om det är något drm relaterat inte en aning.

Edit:
Problem [LÖST]: Spelet fungerar som det ska efter att ha uppdaterat nvidias drivrutiner till version 275.33

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Inte hittat något som passar in klockrent med den löjligt låga prestanda jag får ut. Har testat och ändrat med en del inställningar som folk gett förslag på där utan någon framgång.

Permalänk
Medlem

Hur mycket av dina kort används då? (Kolla med MSI Afterburner eller liknande program)

Jag har ju också 2xgtx460, får mellan 30-100fps beroende på vart man är och vad som händer. Ubersampling går inte att ha på men inte ens då kommer jag ned i 1-2fps, mer runt 10-15.

Har ej DRM på min version av spelet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har runt 0-7% användning på båda korten skumt. De går inte ens upp i temp märkbart.

Permalänk
Medlem

Stäng av ljudkortet och se om det är problemet , jag blev så trött på Creatives buggiga drivare till mitt Xfi kort så jag kastade ut skiten för flera år sen och har efter detta kört med interna kort.

Likaså , avinstallera Nvidias 3Ddrivare är en känd fix för dålig FPS.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Stäng av ljudkortet och se om det är problemet , jag blev så trött på Creatives buggiga drivare till mitt Xfi kort så jag kastade ut skiten för flera år sen och har efter detta kört med interna kort.

Likaså , avinstallera Nvidias 3Ddrivare är en känd fix för dålig FPS.

Kör med 3d vision avinstallerat för stunden hjälper inte :/
Provade och köra med integreade kortet och avinstallera x-fi kortet hjälpte inte det heller :/

sist men inte minst provade jag att även installera beta drivrutinerna från nvidia 275.27 inte heller det hjälpte

aldrig varit med om ett liknande problem på någon av mina burkar med något spel.

Permalänk
Medlem

Låter som att det är nått fel på windows, testa att installera om det.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

nvm

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Har du patch 1.1 installerad? Den hjälper rejält till på retail-versionen.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Låter som att det är nått fel på windows, testa att installera om det.

Är inte så sugen på det eftersom det blir en massa jobb med att konfiguera om grub.

Skrivet av iNfragiq:

Har du patch 1.1 installerad? Den hjälper rejält till på retail-versionen.

Japp det är installerat.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Harakiri:

Stäng av ljudkortet och se om det är problemet , jag blev så trött på Creatives buggiga drivare till mitt Xfi kort så jag kastade ut skiten för flera år sen och har efter detta kört med interna kort.

Likaså , avinstallera Nvidias 3Ddrivare är en känd fix för dålig FPS.

Det är inte Creatives drivrutiner som är problemet iaf om han sitter på de senaste. Har inte haft några problem i något spel någonsin med mitt, inklusive The Witcher 2.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Spelet funkar nu efter jag updatera Nvidias drivrutiner till nya 275.33 från betan.