Vad har du för intressen utöver teknik/datorer?

Permalänk
Medlem

Flyga flygplan, åka longboard, lyssna på och diskutera musik, lite politik. Fina grejer!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Allt som har med bilar och motorer att göra, kan sitta länge och bara diskutera motorer med polare som är lika intresserade.
Ljud är också ett intresse, både billjud och hemmabio, intresset för billjud kom när jag fick utmaningen att fixa ljud till bilen från scratch.

Edit: Paintball finns ju också.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Lirar trummor

http://www.youtube.com/user/DrumBlast89?feature=mhee

Vill jätte gärna komma in på en folkhögskola till Hösten med musik inriktning, bara för att det kommer bli skojj. Kanske funderat på musiklärare i framtiden men man får se vars vägen tar en.

Sen gillar jag att leta upp nya band och läsa om dom inom metal.

Sen så gillar jag att kolla på kläder, speciellt t-shiits. Har en del hemma i garderoben. Har nästan blivit en liten samling nu, har minst 10 st med tryck nu.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Lirar trummor

Vill jätte gärna komma in på en folkhögskola till Hösten med musik inriktning, bara för att det kommer bli skojj. Kanske funderat på musiklärare i framtiden men man får se vars vägen tar en.

Sen så gillar jag att kolla på kläder, speciellt t-shiits. Har en del hemma i garderoben. Har nästan blivit en liten samling nu, har minst 10 st med tryck nu.

f*n vad duktig du var

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Rollspel (pappersvarianten)
Se på film
Laga / äta mat

är det som hjärtat brinner extra för utöver familjen (som inte är ett intresse per se, utan mer...ja...livet)

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Lirar trummor

Sök till Fridhems folkhögskola. Jazz-linje, räknas som en av de bästa i riket. Gick själv där, fast inte musik, utan film. Hade två förjävla roliga år där.

Och mitt intresse landar väl åt filmhållet, även om jag nuförtin inte gör så mycket film utan mest sitter och klickar runt i After Effects på dagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

f*n vad duktig du var

Tack alltid kul när någon kommenterar min videos, suttit så mycket själv och pillat men mitt spelande.

Skrivet av hapone:

Sök till Fridhems folkhögskola. Jazz-linje, räknas som en av de bästa i riket. Gick själv där, fast inte musik, utan film. Hade två förjävla roliga år där.

Och mitt intresse landar väl åt filmhållet, även om jag nuförtin inte gör så mycket film utan mest sitter och klickar runt i After Effects på dagarna.

Varit på spelning på Dalkarslå folkhögskola(åvan för Umeå, gillade stämningen där) Väldigt pirrigt nu. Dom ska bestämma sig typ imorn eller i övermorgon.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laars:

Tack alltid kul när någon kommenterar min videos, suttit så mycket själv och pillat men mitt spelande.

Varit på spelning på Dalkarslå folkhögskola(åvan för Umeå, gillade stämningen där) Väldigt pirrigt nu. Dom ska bestämma sig typ imorn eller i övermorgon.

Du behöver nog inte vara rädd för att de nobbar dig. Folkhögskolor tar in allt.:P Det finns ofta ett förbud alkohol just för att vissa "elever" (eller vad kallas de på folkhögskola?) har varit f.d. missbrukare...

Folkhögskolevärlden är rätt flummig...:S

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Fiske, bilar, natur

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Skate hundarna och en hel del street hojjande

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Fotboll, både spela, kolla på, och gejma (FIFA).
Laga mat
Romantiska kvällar med damen
Festa
Musik.
Listan kan göras lång

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Du behöver nog inte vara rädd för att de nobbar dig. Folkhögskolor tar in allt.:P Det finns ofta ett förbud alkohol just för att vissa "elever" (eller vad kallas de på folkhögskola?) har varit f.d. missbrukare...

Kom inte in :S Anledning? Kände inte till olika musiktermer som man använder när man ska beskriva olika delar i en låt. Jag visste vad refräng var men inget mer. Jag spelade bra osv, fick tom bra kommentarer av random folk utanför. Men kom ändå inte in=P. Linjen jag sökte var den mest krävande musikinriktningen på skolan. Iofs var det restplatser pga jag sökte sent så då har dom inte så många att välja mellan.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Där ser man...:O

Skrivet av Laars:

Kom inte in :S Anledning? Kände inte till olika musiktermer som man använder när man ska beskriva olika delar i en låt. Jag visste vad refräng var men inget mer. Jag spelade bra osv, fick tom bra kommentarer av random folk utanför. Men kom ändå inte in=P. Linjen jag sökte var den mest krävande musikinriktningen på skolan. Iofs var det restplatser pga jag sökte sent så då har dom inte så många att välja mellan.

Vad skumt.:O Men det kanske fins undantag på folkhögskolor som (har börjat?) profilera sig för att kunna konkurrera med övriga skolor och privata diton. Om de inte hade många att välja på borde du väl ha kommit in?:)

Jag har ingen aning om folkhögskolevärlden som sådan men vad jag har förstått är det väldigt många "andra klassens medborgare" (sorry vet inte hur jag ska säga det annars på:P) som går där för att läsa upp betyg, en del är "instoppade" där av soc och arbetsförmedling där de går kurser som: "Lär känna dig själv" och liknande som egentligen inte ger någon utbildning utan mest är till för att dessa medborgare ska få bättre självförtroende.

Vet en bekant som sökte till folkhögskola: han fick information om att de hade aktiviteter (dessa betygsattes på något vänster) där man skulle umgås bl.a. sova över ute i naturen med klasskamraterna, göra fältstudier i naturen (inom ramen för 9:ans biologi).

Mycket var byggt på "social samvaro" som betygsattes huruvida man var en bra kamrat eller inte. När han sa: "Mitt mål är att läsa upp betyg och inte få betyg i hur jag rullar ihop en sovsäck", fick han svaret att "vill man gå in seriöst för sina studier är det den Kommunala vuxenutbildningen man ska vända sig till [och inte till oss]". Behöver jag säga att han valde Komvux?:P

Vill man söka in på högskola så har högskolorna större krav/väldigt hårda krav för att man ska antas eftersom folkhögskolorna har något diffust poängsystem som i vart fall inte säger så pass mycket att högskolan rakt av kan se om personen är behörig eller inte.

Flummig värld som sagt, men säkert jättetrevlig för de som har haft ett tufft liv (f.d. alkoholister och andra maskrosbarn etc.), att kunna känna att man får uppleva hur det är att "gå i skola" då de kan ha missat den biten i yngre år, men tror inte det är något för den som vill bli läkare.:)^^ Men jag kan ha fel: folkhögskolan kanske har blivit bättre även om jag tror den fyller mer en social funktion mer än en karriärsmässig sådan i det långa loppet.

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

1. Kvinnor
2. Pengar
3. Bilar.
4. Surfing
5. MTB
6. Skidor
7. Huset
8. Familjen
9. Flugfiske
10. Båtar

Inte nödvändigtvis i den ordningen då.
Glömde säga att jag har taskigt svårt att få timmarna att räcka till

Permalänk
Hedersmedlem

Har en tendens till att snöa in på dyra hobbys. För ett tag sedan var det fotografi, fan optiken man vill ha kostar multum.
Just nu är det DJ:ing, har införskaffat mig två st Technics SL1210MK2:or, en Stanton-mixer, nya pickuper, nya slipmats och Traktor Scratch 2. Satan va dyrt det är, men riktigt kul.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Skruvar en del på bilar och motorcyklar. Sen är jag hemvärnssoldat vilket kan nog också ses som ett intresse.

Film har jag som ett sidointresse som går lite upp och ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Vad skumt.:O Men det kanske fins undantag på folkhögskolor som (har börjat?) profilera sig för att kunna konkurrera med övriga skolor och privata diton. Om de inte hade många att välja på borde du väl ha kommit in?:)

Jag har ingen aning om folkhögskolevärlden som sådan men vad jag har förstått är det väldigt många "andra klassens medborgare" (sorry vet inte hur jag ska säga det annars på:P) som går där för att läsa upp betyg, en del är "instoppade" där av soc och arbetsförmedling där de går kurser som: "Lär känna dig själv" och liknande som egentligen inte ger någon utbildning utan mest är till för att dessa medborgare ska få bättre självförtroende.

Vet en bekant som sökte till folkhögskola: han fick information om att de hade aktiviteter (dessa betygsattes på något vänster) där man skulle umgås bl.a. sova över ute i naturen med klasskamraterna, göra fältstudier i naturen (inom ramen för 9:ans biologi).

Mycket var byggt på "social samvaro" som betygsattes huruvida man var en bra kamrat eller inte. När han sa: "Mitt mål är att läsa upp betyg och inte få betyg i hur jag rullar ihop en sovsäck", fick han svaret att "vill man gå in seriöst för sina studier är det den Kommunala vuxenutbildningen man ska vända sig till [och inte till oss]". Behöver jag säga att han valde Komvux?:P

Vill man söka in på högskola så har högskolorna större krav/väldigt hårda krav för att man ska antas eftersom folkhögskolorna har något diffust poängsystem som i vart fall inte säger så pass mycket att högskolan rakt av kan se om personen är behörig eller inte.

Flummig värld som sagt, men säkert jättetrevlig för de som har haft ett tufft liv (f.d. alkoholister och andra maskrosbarn etc.), att kunna känna att man får uppleva hur det är att "gå i skola" då de kan ha missat den biten i yngre år, men tror inte det är något för den som vill bli läkare.:)^^ Men jag kan ha fel: folkhögskolan kanske har blivit bättre även om jag tror den fyller mer en social funktion mer än en karriärsmässig sådan i det långa loppet.

Det var värst, är så flummigt=P?. Jag menar många kurser utlovar att dom "högskoleförberedande". Jag ganska stora ambitioner med musiken, hoppas jag hittar något bra.

Jag själv har gått teknik och företagande och kan sköka in på någon utbildning om jag vill. Jag tänkte att det kan vara kul att gå ett år och spela med andra å vila lite från plugget ett tag.

Jag tyckte skolan i Umeå verkade stört skön med bra lärare. Fast den i Härnösand var väll sådär... Så jag kan hålla med dig till viss del. Men jag tror det är något mer än en plats för sådana som vill ha en gemensam skol känsla.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laars:

Det var värst, är så flummigt=P?. Jag menar många kurser utlovar att dom "högskoleförberedande". Jag ganska stora ambitioner med musiken, hoppas jag hittar något bra.

Jag själv har gått teknik och företagande och kan sköka in på någon utbildning om jag vill. Jag tänkte att det kan vara kul att gå ett år och spela med andra å vila lite från plugget ett tag.

Jag tyckte skolan i Umeå verkade stört skön med bra lärare. Fast den i Härnösand var väll sådär... Så jag kan hålla med dig till viss del. Men jag tror det är något mer än en plats för sådana som vill ha en gemensam skol känsla.

Mjo...det är nog som du och jag säger, kanske ett mellanting liksom.^^ Svårt och veta, jag kan ju bara säga vad min polare berättade.:)

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

En skoter, eller SUV kan vem som helst köpa - bara sätta sig i dom och åka iväg, inget konstigt med det och inte så manligt heller i och med att vem som helst kan göra detta. Men att lära sig något från grunden och verkligen bemästra en sport - i detta fallet ridning - det är ett konststycke i sig.:)
My EnKrona!:)

Don't diss the SKOTER! Häst är fasen lite speciellt ändå, störtskönt att bara rida runt i något fint landskap, händer tyvärr inte så ofta. Annars så är väl huvudintresset skytte, golf och kanske lite fiske då och då. Är väl lite av en naturhippie när man tänker efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Verkligen inte sant att de tar in allt. Åtminstone fridhem tar in 12 personer på deras filmlinje, av över 200 sökande. Musiklinjen där är minst lika hård.

Du har en rejält felaktig syn på vad folkhögskola innebär.

Edit: Det är sant att det finns linjer på folkhögskolor för folk som vill läsa upp sina betyg, men det finns också linjer med inriktningar på ex musik, film, teater osv. Dessa skolor är ofta det bästa man kan söka för att sedan kunna gå de riktigt svåra skolorna. Vill man till exempel gå på DI's regilinje, som tar in 4 elever varannat år, av många hundratals sökande, så har man otroligt stort försprång om man först gått på en riktigt bra folkhögskola.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hapone:

Verkligen inte sant att de tar in allt. Åtminstone fridhem tar in 12 personer på deras filmlinje, av över 200 sökande. Musiklinjen där är minst lika hård.

Du har en rejält felaktig syn på vad folkhögskola innebär.

Edit: Det är sant att det finns linjer på folkhögskolor för folk som vill läsa upp sina betyg, men det finns också linjer med inriktningar på ex musik, film, teater osv. Dessa skolor är ofta det bästa man kan söka för att sedan kunna gå de riktigt svåra skolorna. Vill man till exempel gå på DI's regilinje, som tar in 4 elever varannat år, av många hundratals sökande, så har man otroligt stort försprång om man först gått på en riktigt bra folkhögskola.

Ok, jag säger ju att folkhögskolevärlden kan ha ändrats, men min bild var åtminstone att man höll sommarkurser för pensionärer, typ drejkurser och liknande. Men å andra sidan: tittar man på andra skolor typ Medborgarskolan kan man säkert hitta liknande kurser hos dem, så allt är inte svart eller vitt.:) Men jag skulle nog tveka att ta med att jag gått på folkhögskola (det har jag inte) i mitt CV.

Men mitt största skäl att inte gå på folkhögskola skulle vara "sovsäcksproblematiken" och problemet att kunna matcha deras skalor mot en högskola, beskrivet ovan.:P Vad jag förstått godkänner inte högskolan alla kurser som man läser på folkhögskola just för att de är - som jag förstått det hela - på det ena eller andra sättet mer fria än de reguljära kurserna.:)

Men jag är inte expert på folkhögskolor, jag bara talar om min syn på det hela (precis som man kan göra om andra ämnen man inte vet så mycket om), så döm mig inte för hårt.:D

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Fiska/Flugfiska, Flyga/crasha RC flygplan (uppe i 2st crashade flygplan nu ), friidrott, vindsurfing och det var allt tror jag.....

Visa signatur

Intel pentium 3.0ghz @ 3.5ghz
ATI Radeon HD 3850
alltså en skräpdator...

Permalänk
Hedersmedlem

Bygga datorer, spela, foto, golf, bilar, fiska, styrketräning, läsning, Android, renovera/snickra, whisky (provning), slösurfa till 5 på morgonen..... Mitt största fritidsintresse är dock att svära åt folk som kör sakta/dåligt.
Lite svårt att hinna med allt ibland, men tjänar en del tid på att ALDRIG titta på tv/film.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Lite svårt att hinna med allt ibland, men tjänar en del tid på att ALDRIG titta på tv/film.

Hur har du det med kulturen ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av liv&helvete:

Hur har du det med kulturen ?

Rätt bra. Gillar att gå på konserter och som sagt läser jag en del. Finns även kultur på nätet. Jag har tröttnat rejält på tv då det ända man ser är kriminalserier, mediakåta och sport. Gillar att vara aktiv (inte bara fysiskt) och har därför inte tålamod att titta på film/tv då det är en passiv underhållningsform/tidsfördriv. Ska jag slappna kan jag tex. plocka isär nåt kameraobjektiv till minsta detalj och fixa till det.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

det största intresset är nog amerikansk fotboll. Brukar spendera en bra tid varje dag på att kolla nyheter på nfl.com och kolla lite gamla matcher. Annars är jag även intresserad av bilar. Kanske inte att mecka med dom, mest för jag inte vet hur man gör och troligtvis skulle ha sönder mer än jag lagar men jag gillar att köra. Har själv en golf, inte direkt mycket körglädje i den men det funkar. Kan dock låna plast farsans bmw z4, där har man en rolig bil som man kan spendera en del tid att åka i.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

För många:
Motorcyklar och Motorcross, bilar. Samt att meka.
Ljud/Hifi
Filmer
Fotografera
Musik (Har tidigare spelat både trummor, elgitarr, keyboard och steelpan)
Skidor och Snowboard (Utbildad skidlärare dessutom)
Gymma ser jag inte som ett intresse utan som någonting man bara gör.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk

Historia, framför allt WW2, absorberar mycket av min fritid.
Hardstyle, sitter mycket i FL Studio och leker.
Fotboll, gissa vilket lag?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Avstängd

Måste vara tråkigt att aldrig vinna något dock ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Men bortser man från det, så har jag oxå ett stort intresse för det här inom det paranomala. Småfolk, vättar, vittror, tomat och troll till gastar, spöken ialla dessa former och varianterer. Både i textform och i film.

Åhå! Får man fråga om du har läst Clas Svahns böcker om det okända? Håller själv på med hans bok "Möten med det okända" efter att ha läst hans 2 andra "Det okända" och "Berättelser om det okända". Har även läst hans bok om sekter och andra hemliga sekter. Om du inte har det så rekommenderar jag dig att införskaffa dem genast!

Historia och fakta överlag intresserar mig. Att lära mig nya saker är något jag verkligen går igång på. Kan vara allt mellan hur en fisk beter sig till vad för delar som behövs i en dragster. Sen är jag intresserad av brottsfall. Både nutida och historiska.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."