Permalänk

Awesome, jag tror du är inne på helt rätt spår! Tack för all din hjälp, såg att jag missat vissa trådar du postat tidigare angående möjliga lösningar. Problemet nu är att jag ska resa utomlands i 3 veckor. Så jag lär inte hinna med så mycket tills dess. Men sak ta tag i allt detta när jag kommer hem.

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Skrivet av qvazzler:

Jag har precis snackat med den amerikanska teamleadern i den avdelningen på Seagate som är ansvarig för Momentus XT. Hon vill ha en lösning men det behövs fler människor som rapporterar in vilken hårdvara de använder.

https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AmGtkXs5maUvdHlYQ1hN...

Hjälp Seagate fixa detta genom att skriva vilka problem du har. Om du tar ur Momentus XT hårddisken kan du också skicka den direkt till Seagate så har de sagt att de kommer ge dig en hårddisk som garanterat fungerar och inte är en Momentus XT. Kom ihåg att rapportera in på det dokumentet dock! (MBP = Macbook Pro, PC är i "Others" sektionen).

kommer du att skicka in din, jag har väl för mig mer eller mindre att om jag öppnar min dator så bryts garantin.
Borde jag skicka in min dator igen och göra dom uppmärksamma på att det är en ny HDD som behövs?

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaramillo:

kommer du att skicka in din, jag har väl för mig mer eller mindre att om jag öppnar min dator så bryts garantin.
Borde jag skicka in min dator igen och göra dom uppmärksamma på att det är en ny HDD som behövs?

Eftersom både du jag och Seagate vet att felet ligger i Momentus XT-hårddisken så tycker jag personligen att du kommer få mycket högre chans till ersättning om du skickar enbart hårddisken till Seagate. Jag skickade in hela min dator till Asus och de skickade tillbaka den med en ominstallation (som inte gjorde ett skit), så det är inget att rekommendera.

Du bryter ingen garanti när du öppnar locket på en G73/G53, jag har öppnat locket på min och hittade ingen klisterlapp någonstans där det står "Removing this will void your warranty" eller dylikt.

Om du skickar in Momentus XT till Seagate kommer du få en 700gb Western Digital har jag för mig, som inte är hybrid. Det är inte fy skam, men sen kan jag rent allmänt rekommendera att du skickar in den.

Edit: Skicka in den innan du åker. I recommend it.

Visa signatur

Att vara anställd i dagens samhälle är nästan ett privilegium. Lite ironiskt att leta stenhårt efter ett ställe som man sedan stenhårt komma få slita stenhårt hos. :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wow vilken dag:

nog inget fel på din dator. är allmänt känt att Crysis 2 laggar. (du får vänta som alla andra tills Crytek har släppt Patchen).

har också en bra gaming dator och Crysis 2 laggar så in i helvete ibland. (kör t ex MW2 i 1920x1080 i High) så inget fel på prestandan

ang CS source så är det mer märkligt........prova att byt till en äldre GPU driver

Jo det kommer lagga i Crysis2 med ett mobile single kort.

Du har en ok gaming laptop.
Att din laggar så in i helvete är inte så konstigt, ditt 5730 är knappt hälften så snabbt som ett GTX460m är.
5730 är ett lite högre klockat 5650 och får runt 3000poäng i 3dmark Vantage medans GTX460m får runt 7500poäng, så det är en stor skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Jo det kommer lagga i Crysis2 med ett mobile single kort.

Du har en ok gaming laptop.
Att din laggar så in i helvete är inte så konstigt, ditt 5730 är knappt hälften så snabbt som ett GTX460m är.
5730 är ett lite högre klockat 5650 och får runt 3000poäng i 3dmark Vantage medans GTX460m får runt 7500poäng, så det är en stor skillnad.

Läs tråden?

Visa signatur

Att vara anställd i dagens samhälle är nästan ett privilegium. Lite ironiskt att leta stenhårt efter ett ställe som man sedan stenhårt komma få slita stenhårt hos. :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av qvazzler:

Läs tråden?

Herregud?
ja har läst tråden, o jag svara inte på opn`s fråga, utan den jag quota, att det givetvis laggar på en 5730 som är hälften så snabbt som ett GTX460m,

herregud.

Permalänk
Medlem

Jaha, trodde tråden handlade om vad OP skrev.

Inte så tydligt när du citerar en person som inte anger problem med Crysis heller, tratt.

Visa signatur

Att vara anställd i dagens samhälle är nästan ett privilegium. Lite ironiskt att leta stenhårt efter ett ställe som man sedan stenhårt komma få slita stenhårt hos. :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av qvazzler:

Jaha, trodde tråden handlade om vad OP skrev.

Inte så tydligt när du citerar en person som inte anger problem med Crysis heller, tratt.

såg det ut som att jag citerade opn eller förklara något till han?

ja tråden handlar om vad op skrev, inte den jag citerade.

och det jag sa till den jag citerade var att crysis 2 såklart laggar med en 5730m.

hänger du med eller behöver jag förklara närmre?

Permalänk
Medlem

Om du testar lira utan att ha laddaren, så du kör på batteriet. Är fryslaggen kvar då?

Har en HP Pavilion DV7 med exakt samma problem, har dock inte en Momentus XT hårddisk utan en vanlig Momentus.
Flyter på hur bra som helst i spel när jag kör på batteriet, men när jag kopplar in laddaren så kommer frysningarna.

Visa signatur

Die toten hosen

Permalänk

Tja tja! Nu har jag kommit tillbaka från min semester och ja fick ju med mig datorn till mitt resemål eftersom de va ju tänkt att jag skulle ha nått att göra under min långa resa. Men när jag kom till sverige så skickade jag den direkt. Skrev även ett mail till dom där jag sa att dom skulle öppna en film eller några av de spel som jag hade installerade så att dom kunde se med egna ögon vad det handlade om. Sen skickade jag även länken till denna tråd samt många andra trådar som visade fulla tecken på att det var seagates momentus XT HDD som det var fel på. Har fått svar nu och dom nämner att dom satte sig ner och tittade på ett avsnitt av How I met Your Mother som hade på datorn och dom kunde helt klart konstatera att min HDD inte var som den skulle för dom upplevde mycket lagg i bara film tittande. Så försäljaren på Alina systems AB blev lite besviken för han fick inte se klart sitt avsnitt... =( hehehe nämen skämtåsido!!
Dom sa iaf att dom skulle troligast byta ut HDDn eller ge mig en helt ny dator.

Först skulle dom skicka den till Repear Me verkstan' för att låta dom göra den sista bedömningen.

Qvazzler: Har du skickat in in HDD än? Jag ska nog göra de ifall att de blir så att jag inte får en hos återförsäljaren. Men jag avvaktar och ser. Berätta gärna hur det går för din del Tack å Hej

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk

Hey! nu har jag ÄNTLIGEN fått tillbaka den och den funkar som en dröm. Alla som antagit att de är för att crysis 2 laggar i vanliga fall och att de kan bero på flash... jaaag vet inte vad nii röker i era crackpipor men de va iaf feel. Qvazzleeer hade som sagt rätt och de berodde på min HDD som är utbytt

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Skrivet av Rådström:

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRZJIUotG6xxLPkhHmn1K...

Såvitt jag vet så är Intel fortfarande kungen på integrerad grafik med en bra mycket större kaka av marknaden än nvidia/AMD.

håller med med så det knakar.........man blir ju matt av dessa meningslösa diskussioner.

ps...great photo

Visa signatur

DELL XPS laptop ||Photo|| Intel Core 2 Extreme - 16" RGBLed 1080p - 4gb 1066Mhz - new Ati 5730 - TV Tuner - 7200rpm Free fall sensor

Permalänk

jag har en g73jw med precis samma syndrom som TS säger. datorn fryslaggar både när manser på film, antingen från hdd eller streamat från nätet, eller när man surfar runt på nätet.

min fråga är då vem man skall vänta sig till. återförsäljaren av datorn (inet), eller till asus för att få dom att kolla på HDD'n?

Permalänk

Jag skickade min till återförsäljaren. Andra gången och till asus första gången och kan säga så mycket som att den kommer hamna på samma ställe i slutändan.

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem

Hmmm....jag har samma problem som tidigare talare, frågan är om man kan byta ut hårddisken själv? Klart man vill få det fixat av dom man köpte den av, men vore bra att veta...

Saken är den att jag har haft min G73JW i över ett halvår, det började bli problem för bara några dagar sedan, det är det som är så märkligt, det enda jag har installerat är beta-version av senaste iTunes, men jag får väl testa uppgradera BIOS, om inte det funkar så systemåterställning...

Permalänk

Jag har en G53JW och jag har också fått samma problem med fryslagg i spel. Allt från c&c generals till wow. Spelar ingen roll om man drar ner settings. Den laggar även när man kör visual studio och ser på film. Laddade ner patchen för hårddisken som var länkad men den hjälpte inte.
Ska kontakta Asus support, blir väl en inskickning. Ska man påpeka att det kan vara hårddisken som skevar eller vet de om det vid det här laget?

Så här ser det förresten ut när jag körde HD Tune Pro:

Vet inte riktigt hur jag ska tolka resultatet men fallen kanske indikerar att hårddisken inte fungerar som den ska? Kan någon bekräfta detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av M4st3rSh4k3:

Jag har en G53JW och jag har också fått samma problem med fryslagg i spel. Allt från c&c generals till wow. Spelar ingen roll om man drar ner settings. Den laggar även när man kör visual studio och ser på film. Laddade ner patchen för hårddisken som var länkad men den hjälpte inte.
Ska kontakta Asus support, blir väl en inskickning. Ska man påpeka att det kan vara hårddisken som skevar eller vet de om det vid det här laget?

Så här ser det förresten ut när jag körde HD Tune Pro:
http://i.imgur.com/87SSl.png

Vet inte riktigt hur jag ska tolka resultatet men fallen kanske indikerar att hårddisken inte fungerar som den ska? Kan någon bekräfta detta?

http://i.imgur.com/gj2dx.png

Hårddisken måste ju vara defekt.. har aldrig uppdaterat i min G73SW och har aldrig haft några problem.. kan det sitta en nyare version i min eller?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Min är trasig, IGEN!! =( Så nu blire konsumentverket och sen inkassera en dator från NASA så jag kanske kan spela nått form av dataspel..

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]