Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Dr.AwsuM:

Hej och ursäkta att ja stör

Om ja lägger upp bilder på hur jag bygger min dator räknas det som en " Mod " eller måste det vara mer avancerat t.ex Dioder o liknande i en högtalare?

Tack

Ska ju vara något utöver de vanliga tycker jag, tror inte man vinner någon "Mod of the Month" genom att bygga ihop en dator bara. Mods är väl mera när man bygger kanske ett chassi från grunden, eller börjar göra om chassit osv. Tycker jag iaf.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Ska ju vara något utöver de vanliga tycker jag, tror inte man vinner någon "Mod of the Month" genom att bygga ihop en dator bara. Mods är väl mera när man bygger kanske ett chassi från grunden, eller börjar göra om chassit osv. Tycker jag iaf.

Okaj, håller med dig där

btw, du vet dioder som man läser om på elektroniken ( i 1an ) är det samma stuff som är inuti musar så de lyser olika färger ?

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Black Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 Processor : Intel Core i5 2500K 3,3GHz RAM : Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE Grafikkort : Asus GTX570 1280MB Nätaggregrat : XFX Core Edition 650W Skärm #1: BenQ TFT 24'' G2420HDBE Skärm #2: BenQ LED 24'' G2420HD

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Dr.AwsuM:

Okaj, håller med dig där

btw, du vet dioder som man läser om på elektroniken ( i 1an ) är det samma stuff som är inuti musar så de lyser olika färger ?

Förstår inte riktigt hur du menar, men ja de är ju samma. Men du måste ju veta lite vad de är för dioder, strömmen osv. Men detta är lite off topic.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE

Permalänk
Proffsmoddare

Månadens modd tror jag är omöjligt här på swec då det produceras allt för få byggen för att fylla upp tex 5-10 nominerade varje månad. En Årets modd tävling däremot skulle nog funka. Alternativet vore isåfall att ha ett par personer i en jury som utser en månadens modd dvs ingen röstning. En varje månad ger 12st kandidater i en årets modd omröstning som då är öppen för alla att rösta på.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11045493']Månadens modd tror jag är omöjligt här på swec då det produceras allt för få byggen för att fylla upp tex 5-10 nominerade varje månad. En Årets modd tävling däremot skulle nog funka. Alternativet vore isåfall att ha ett par personer i en jury som utser en månadens modd dvs ingen röstning. En varje månad ger 12st kandidater i en årets modd omröstning som då är öppen för alla att rösta på.

Jo de är ju sant. Då skulle man ju säkert kunna fixa något pris för den som vinner årets i slutet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nu när vårterminen lider mot sitt slut är det på tiden att utse terminens bästa moddare.
Skriv här eller skicka pm om ni vill sitta i juryn. Jag har grovsorterat så nu återstår det bara att välja finalisterna. Listan finns på länken nedan. För att förenkla gallringen är de uppdelade i högar med liknande byggen.
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4de2c7a997f02_swecmoddaren....

edit: Om jag har missat ert bygge så snabba på och skicka ett pm så du kommer med i listan. Men spar mig gärna tiden genom att kolla så du uppfyller kraven.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av jocke92:

Nu när vårterminen lider mot sitt slut är det på tiden att utse terminens bästa moddare.
Skriv här eller skicka pm om ni vill sitta i juryn. Jag har grovsorterat så nu återstår det bara att välja finalisterna. Listan finns på länken nedan. För att förenkla gallringen är de uppdelade i högar med liknande byggen.

edit: Om jag har missat ert bygge så snabba på och skicka ett pm så du kommer med i listan. Men spar mig gärna tiden genom att kolla så du uppfyller kraven.

Här är de någon som har tagit initiativ!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

mig har du inte missat iaf :D! Tack !

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

mig har du inte missat iaf :D! Tack !

Skrivet av C4B12:

Här är de någon som har tagit initiativ!

Är någon av er intresserade av att sitta i juryn? Skulle behöva en till i juryn. Just nu är det jag och LightBlizz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Är någon av er intresserade av att sitta i juryn? Skulle behöva en till i juryn. Just nu är det jag och LightBlizz.

jag kanake kan, men kan man bli utsedd även om man sitter på jurryn ??????

Permalänk
Inaktiv

Kvartalets mod ? ;3 ett år blir för mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

jag kanake kan, men kan man bli utsedd även om man sitter på jurryn ??????

Jag vet faktiskt inte om det är rätt att vi i juryn kan välja oss själva. Vad tycker du själv?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av jocke92:

Jag vet faktiskt inte om det är rätt att vi i juryn kan välja oss själva. Vad tycker du själv?

Jag och en till pratade om de förut här i tråden, men ja du hade ju med ett galleri av mig i listan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

haha fråga inte mig ??? hmm... men om man sitter som jurry kan man vinna isf då ??? för att rösta på mig sj naaeh???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.AwsuM:

Hej och ursäkta att ja stör

Om ja lägger upp bilder på hur jag bygger min dator räknas det som en " Mod " eller måste det vara mer avancerat t.ex Dioder o liknande i en högtalare?

Tack

Om du inte ändrar konstruktionen eller utförandet av något datorrelaterat, är det ingen mod.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Proffsmoddare

Lycka till med det här!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

vet inte om det bara är jag som lägger upp chassin i trä men jag får väll känna mig smickrad då 2/5 är mina byggen Kul grej för övrigt, hoppas det är mer om vågar sig på om det är lite tävling

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

haha fråga inte mig ??? hmm... men om man sitter som jurry kan man vinna isf då ??? för att rösta på mig sj naaeh???

Blir nog bäst om Jurymedlemmarnas bidrag få inte tävla. Så att ingen kan komma i efterhand och säga att det är fusk.

Permalänk
Proffsmoddare

Gallra ut några stycken och sen köra röstning då antar jag?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Blir nog bäst om Jurymedlemmarnas bidrag få inte tävla. Så att ingen kan komma i efterhand och säga att det är fusk.

naah, då vill jag nog inte vara jury, man vill ju vinna :), då känner man att man lyckats med sitt arbete :), men det är ju ändå folket på swec som röstar ?? då kvittar det ifall man är jury eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

naah, då vill jag nog inte vara jury, man vill ju vinna :), då känner man att man lyckats med sitt arbete :), men det är ju ändå folket på swec som röstar ?? då kvittar det ifall man är jury eller inte

Jo alla medlemmar får rösta men vi i juryn sållar ju bort ~3/4 delar av bidragen

edit:
Nu är det bestämmt att LightBlizz, upl8447 och jag jocke92 kommer sitta i juryn den här omgången. Förhoppningsvis har vi tid att prata ihop oss innan helgen och lägga upp en omröstning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Jo alla medlemmar får rösta men vi i juryn sållar ju bort ~3/4 delar av bidragen

edit:
Nu är det bestämmt att LightBlizz, upl8447 och jag jocke92 kommer sitta i juryn den här omgången. Förhoppningsvis har vi tid att prata ihop oss innan helgen och lägga upp en omröstning.

hur blir det med omröstningen ????

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Den kommer om en stund

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

vi blev precis klara jocke skriver och gör omröstningen nu

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Synd att jag missade detta, hade vart kul att få med mitt Nintendo. Jag ser att jag inte hade haft nån chans mot många av byggena, men nån kanske hade uppskatta det i alla fall.

Grät en skvätt när jag såg att nån återigen våldfört sig på en gammal radio. Tur att det var ett riktigt seriöst bygge i alla fall!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |