I5 760 normala temperaturer?
Tjo!
Har precis införskaffat mig en i5 760 prolle och det är första gången jag byter ut min cpu men det var ingen avancerad process precis. Det enda som oroar mig lite är temperaturen som ligger lite högt verkar det som. Idle ligger den på runt 45 enligt pc-probe och när jag kollar dem enskilda temperaturerna för varje kärna ser det ut något såhär idle~

När jag spelar ligger temperaturerna på ca: 59-63.
Det verkar ju lite konstigt att den klockar upp till 3,1 när jag bara har firefox/msn uppe? när Basklocken ligger på 2,8 Ghz. Jag har inte planerat att överklocka än på ett tag då jag kör med standardkylaren. Sedan så undrar jag vad som är bast att använda för bios settings. Alltså har satt cpu voltage till "manual" nu för bryr mig inte alltför mycket om energisparnings funktioner men har även satt fan duty cycle till att köra på 60% hela tiden med detm här screenshotsen kan jag tilllägga.
Eftersom det var första gången jag applicerat kylpasta så är jag inte 100 % säker på att det blev helt rätt. Men har fått göra om det sedan första gången då jag råkade dra över lite för mycket. Nu är det ett så tjockt lager så man näääästan ser texten igenom lagret av pasta.
Jag vet inte om detta har med processor temperaturer att göra men tänkte att det var lika bra att jag frågar. Kör denna cpu:n och ett 560 Ti kort på min 500w silver power psu och undrar bara om det är något som kan gå snett vid hur den skickar ut strömmen dock så verkar allt vara stabilt och flyta på bra.
Det blev mycket frågor nu på en gång men är mycket tacksam för bra svar för hurvida jag gjort något fel eller om jag behöver ändra något för att köra min dator stabilt med normala temperaturer!
/Filip
Edit:

När jag startar pc-probe så verkar det som att cpu:n får högre volt, vCore stod på 1.27 precis när jag startade programmet och då låg temperaturen på 56 vilket verkar vara lite väl för idle ^^? Men gick sedan ner till runt 0.88-0.92v