Fredagspanelen 14: AMD Bulldozer försenad, kopieringsavgift och Gunnar-glasögon

Permalänk

haha, "vi lämnar molnet, innan det blir regn" made my day.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

"Min flickvän springer runt med ett usb minne hon tar en fil från sin kompis, kommer hem pluggar i den i datorn vet jag då att hennes kompis inte har virus"

This made me lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoMercyZ:

Den här filmade de igår eller dagen innan för att de sa inget om windows 8 och den kom ut så tidigt på morgonen

Fredagspanelen filmades i onsdags eftersom det är helgdagar torsdag och fredag. Vilket nämndes flera gånger under videon.

Permalänk
Medlem

Apropå Gunnar...

Om det nu är det gula glaset som hjälper mot eye-strain, kan man inte bara ändra color temp på monitorn så att skärmen blir gul-tintad? Borde ju bli samma sak. (om det nu bara är färgen det hänger på)

Permalänk

Borde heta "Gunvald" glasögon. Eller vänta nu, vad heter Beck's granne?
Kom i håg när ni rengör med tryckluft: Håll emot fläktarna så att de inte spinner upp i 10 000 rpm och lagren skär!

Härlig kritik mot CopySwede. Go Sweclockers!

Härligt att ni skaffat redig belysning också!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Såg händelsevis Jonas på T-centralen igår Tog ca 3 sek att placera var tusan jag kände igen honom ifrån

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen är en riktig höjdpunkt efter en lång och slitsam vecka. Ni är fan bäst!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jonas har varit ute i solen och blivit lite brun Som vanligt ett bra avsnitt från eran "program" Men jag skulle vilja se era test på eyefinity. Som ni har pratar på innan.

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Villor:

Fredagspanelen filmades i onsdags eftersom det är helgdagar torsdag och fredag. Vilket nämndes flera gånger under videon.

Fredagen är väl ingen helg dag ? Posten skickar ut brev och en del jobbar....

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Fredagen är väl ingen helg dag ? Posten skickar ut brev och en del jobbar....

Nej, I almanackan är det ingen röd dag, men det är inte alla som vill ha ledigt en dag, jobba en dag följt av 3 lediga dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Jonas har varit ute i solen och blivit lite brun Som vanligt ett bra avsnitt från eran "program" Men jag skulle vilja se era test på eyefinity. Som ni har pratar på innan.

Som nybliven eyefinity ägare, efter en lång tids sparande/planerande! Så måste jag bara hålla med!! !! !!

Test på eyefinity Önskas !! !!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Fredagen är väl ingen helgdag? Posten skickar ut brev och en del jobbar....

De flesta verkar ha fått en klämdag, iaf bland de jag känner.

Permalänk
Medlem

alltså det hät med hur llano ska uttalas. i spanska så uttalas "ll" som svenska j vilket skulle göra att den heter jano(vilket är rätt lätt att säga) men men.

vad säger amd folket?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Som nybliven eyefinity ägare, efter en lång tids sparande/planerande! Så måste jag bara hålla med!! !! !!

Test på eyefinity Önskas !! !!

Då kan jag passa på att fråga dig hur din aktiva adapter funkar? 100% ?

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Apropå Gunnar...

Om det nu är det gula glaset som hjälper mot eye-strain, kan man inte bara ändra color temp på monitorn så att skärmen blir gul-tintad? Borde ju bli samma sak. (om det nu bara är färgen det hänger på)

det är "färgen" i glaset som det hänger på, inte färgen på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

åååå vad stolt jag är nu! Jag har en CPU-hållare under mitt "galant" skrivbord!

Fick slänga bort mitt nu när jag köpte define xl.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

De flesta verkar ha fått en klämdag, iaf bland de jag känner.

Man "får" inte en klämdag, det är en klämdag.
Sen är det upp till var och en att ta extra ledigt om möjligheten finns.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Ha, helt underbart! "Välkommen till arbetslösheten"

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Såg händelsevis Jonas på T-centralen igår Tog ca 3 sek att placera var tusan jag kände igen honom ifrån

Varför bad du inte om en autograf?!

Eller varför inte raggningsrepliken "du ska inte med hem och... gravera mitt chassi?"

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

alltså det hät med hur llano ska uttalas. i spanska så uttalas "ll" som svenska j vilket skulle göra att den heter jano(vilket är rätt lätt att säga) men men.

vad säger amd folket?

Llano är ju ett spanskt ord också så jag tror faktiskt det ska uttalas "Jano" precis som du säger.

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk

Tummen upp för "micro cosmos"

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

"Min flickvän springer runt med ett usb minne hon tar en fil från sin kompis, kommer hem pluggar i den i datorn vet jag då att hennes kompis inte har virus"

This made me lol

Haha den skulle ju gå att misstolka om man inte säger att hennes kompis har virus i datorn?
Skrattade en stund åt det

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Det där med mikroklimat bakom glasen vet nog de flesta glasögonbärare om. Det blir stillastående och väldigt fuktig luft mellan glasen och ögonen. Men det behöver man ju inga Gunnar till. Räcker med 49-kronors solglasögon på Statoil.

Synd att vi inte får se kontoret men förståeligt ändå. Nej, man får väl åka till Stockholm och börja stalka Jonas eller Emil och sedan bryta sig in när alla har gått hem. Med Internet så behövs ju ingen "Magnum, PI" längre.

Och nej, jag menar inte allvar om det nu var någon som inte förstod det.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Llano är ju ett spanskt ord också så jag tror faktiskt det ska uttalas "Jano" precis som du säger.

och det kan tydligen betyda platt eller stabil. tror de syftar på stabil^^

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Panelen blir bara bättre och bättre. Gött jobb!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

För er som tyckte att ett par "Gunnar" verkade sköna kan prova gratis programmet F.lux, sänker ljusstyrkan och gör skärmen lite gul-aktig när solen går ner (du ställer in vart du bor och den tar reda på när solen går ner just där). Väldigt skönt faktiskt när man sitter uppe sena kvällar och surfar runt på ljusa sidor, rekommenderas starkt.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | i5 2500K @ 4,5Ghz | Noctua NH-D14 | MSI GeForce GTX 560 Ti | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | Corsair SSD Force Series 60GB | XFX XXX Edition 750W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Rackarns att de inte kan visa kontoret, även om vi redan visste varför..

Klart de inte kan visa meth-labbet eller hembränningsmaskinen de lär ha stående där..

nej dem har illegalt innehav av GUNnar

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

This made me lol

Observera, detta gäller inte bara USB-minnen -_-

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Lika grymt som vanligt men köp lite softare/skönare stolar. Ser sjukt obekvämt ut :'(

Permalänk

Jonas tog en joggingtur mitt i programmet

Ser fram emot erat SSD test

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |