Skrivet av krutovs:
1. Gjorde min beställning igår kl 9-10.. hade den idag halv 12.. TACK för världens(?) snabbaste svar och frakt!
2. Tycker det är kul att ni skickar med pingvinstång, det är eran grej nu. Jag antar att det är fler än jag som undrar (orkar inte leta igenom hela tråden efter svar) men kan man på nåt sätt registrera vilken pingvinstång man inte vill ha, eller vilken man vill ha? Har massor av pingvinstänger söt laktris/mint som ligger hemma och stelnar nu.. Det är enda pingvinstången jag ogillar och fått den 4 gånger i rad nu
PS, Ni har fått "konkurrens" i att skicka med godis. Fick en påse click mix med min beställning från alina
Ni kanske skulle testa på skicka med något annat kul, typ nåt praktiskt tillbehör till det man köper (OBS: INNAN NÅGON KLAGAR: Detta är bara ett förslag, är inte girig eller nåt, men tänkte bara om det inte blir för dyrt för er, det vore kul:)
Då pingvinstängerna är en form av bonus och överraskning kan vi givetvis inte låta dig välja smak!
När det gäller att skicka med "något annat kul" så funderar vi på att starta någon form av stamkundsprogram där vi premierar folk som handlar ofta hos oss. Mer info kommer så fort vi kommer igång med programmet!
Skrivet av cat_fish_1:
Måste bara fråga hur ni tänkte när ni skickade ett par begagnade DDR3 minnen till mig i ett RMA ärende?
där va tydligt slitage och smutts på minnena och förpackningen....
När det gäller RMA händer det att produkten byts ut till en ersättningsvara i stället för en helt ny produkt. Dock skall minnena absolut inte vara mer slitna än de som skickades in och inte heller smutsiga. Då är det något som gått riktigt fel.
Det vore toppen om du kan slå oss en signal på 031-652700 så att vi kan undersöka vad som gått fel.
Datumet är uppdaterat på hemsidan!
Skrivet av awqawq:
Hej Inet
Har ni tänkt att ha en kategori '' mest köpta'' eller ''mest sökta'' ?
Ni har ju ''nya produkter'' och '' produktrecensioner'' men det är inte samma sak.
Skulle vara roligt att se vad folk köper mest utav.
Absolut, vi kollar på att utveckla nya funktioner hela tiden, tyvärr har vi lite kort med programmeringstid och ett gäng projekt innan vi kommer att ge oss på hemsidan igen!
Det är helt klart bra tankar och idéer. Brandade kartonger är riktigt trevligt och det är något som vi snart kommer att ha på exempelvis våra Taurusdatorer. När det gäller kartongkvalité har vi valt en variant som vi anser vara lagom sett till pris och kvalité. Problemet är dock för oss som säljer komponenter, att om vi väljer en exklusiv kartong från exempelvis SCA kommer kartongen att kosta mer än vad vi har i vinst på exempelvis ett grafikkort, minnen och processor tillsammans. Om vi sen lägger till frakten (som vi ofta går back på pga. enhets- eller fri frakt till er här) så finns det inte marginal att välja det allra bästa och mest exklusiva.
När det gäller kartongerna vi använder idag så är dessa utprovade ihop med Posten och ska tåla deras behandling. Vi har inte heller några problem med fraktskador som direkt kan kopplas samman till kartongkvalitén.
Slutsatsen är: Visst kan vi byta till tjockare kartonger, men är det intressant för er som kunder att betala extra för en något stabilare kartong som inte kommer att påverka något praktiskt mer än kvalitetskänslan?
Skrivet av Toivo83:
det är sverige vi talar om.
Det ska alltid klagas på något och man är aldrig nöjd för något heller
OnT: Tack åter igen Inet för fin fint leverans och snabba puckar!
Tack för det goda omdömet!
Skrivet av Kilroy:
Inet är en väldigt trevlig butik som jag alltid föreslår när jag ska tipsa vänner och bekanta om butik att handla i.
Men vissa fanboys är lika irriterande här som i andra trådar.
Kul och höra! Det här sporrar oss att jobba hårdare och göra vårt yttersta för att få er kunder nöjda!
Skrivet av Toivo83:
Ni borde ha en ruta man kan fylla i "kommentar" eller dyligt när man ska lägga en beställning till personen som plockar ifall man har något specifikt att tillägga.
Vi kollar på det till nästa uppdatering av hemsidan!
Skrivet av Ozzix:
Inet kanske skulle kunna lägga upp lite olika stänger i sortimentet för en symbolisk summa med tex max en stång per köptillfälle eller liknande?
Kanske i framtiden.
Skrivet av sirnicke:
Ja, utbudet på Nvidia-kort är inte det bästa, men ni skulle väl kunna undersöka möjligheterna för era leverantörer att ta in fler modeller och märken?
Hm, något märke förutom Asus och EVGA som ni saknar?
Skrivet av jonte234:
hej inet
ville bara säga att ert erbjudande på corsair cooling hydro h60 har ni skrivit fel på. det står att det nu kostar 589 och att odinarie pris är 589. det är inte så om man kollar webb men om man kollar butiks pris.
Vi har tyvärr en bugg i systemet, uppdateras inom kort!
Skrivet av H.L:
Hej Inet
Kommer höra av mig eftersom servicen inte gjorde någon nytta.
Precis samma fel som det var innan.
Låter inget vidare. Välkommen att kontakta oss för en lösning!
Skrivet av Henrikfotograf:
Den har tyvärr utgått och kommer ej in igen.
Skrivet av xelente:
Anledning till den konstanta prishöjningen på MSI GTX 580 korten, både lightning och "vanliga"? (Iallafall Lightning varianten, inte säker på vanliga)
Trodde ju nästan att priset skulle gå ner och inte upp så har väntat med att beställa ><
Inköpsavdelningen kollar på det är de är på plats!
Skrivet av korvmannen:
Jag hade tänkt köpa lite komponenter av er snart och undrar hur priserna kan skilja på mycket ibland.
CDON.com har jag märkt den senaste tiden har alltid haft priser som är mycket lägre än er.
Ex, NH-D14 som går på 100kr billigare och massa andra grejer.
Kylaren är tillfälligt slut hos CDON med samtidigt så känns 100kr för mycket av en prisskillnad för att handla av er bara för att ni har den i lager.
Ni har varit i branschen längre så det känns som att era priser borde vara lägre.
Inköpsavdelningen kollar på Noctuapriserna under kommande veckan! Eventuellt kan det ta någon vecka eller två att få ner priserna, men klart att vi ska matcha CDON!
Skrivet av Haziza:
Något datum om Corsair Force GT diskarna än eller? Vet ni något?
Tyvärr ingen mer info i dagsläget!
Skrivet av Hantverkaren:
Hmm... lite förvånad. Fick hem min nya dator nu där Noctua ND-h14 fläkten faktiskt var monterad, i strid med inets egen regel att de inte gör det på färdigmonterade burkar. Jaja, jag klagar inte då allt verkar vara ok. Däremot är jag lite orolig att SSD disken ej kommit med... Ananrs är den jäkligt liten, kunde inte se den någonstans när jag kollade igenom som snabbast när jag tog emot den på lunchen.
Den är faktiskt jäkligt liten, men om den mot förmodan inte är med så får du kontakta oss för en lösning!
Skrivet av Humpas:
Ett förslag till inet är att börja sälja "extera pingvingstång/stänger" lite som gratis frakt fast till ett pris, samt att börja sälja lite kringutrustning utöver det man kopplar till datorn, så som kattstrypare, silvertejp och stress-bollar/djur där ögonen åker ur när man klämmer
I dagsläget fokuserar vi främst på komponenter, men om det finns tid över någon gång så är det absolut något vi kommer att kolla på!
Tyvärr är det svårt att vara billigast på allt och samtidigt överleva som företag, men vi försöker så gott vi kan.
När det gäller externt i butik kan jag rekommendera WD's variant som ligger på 699:-!
http://www.inet.se/artikel/4303971/western-digital-elements-d...
Priset ser knepigt ut, inköpavdelningen får fixa till det när de är på plats igen!
Skrivet av _michelin_:
Kommer ni börja sälja AX 650?
Jajamensan, slängde precis upp det, specifikationer kommer under veckan!
http://www.inet.se/artikel/6909615/psu-corsair-ax-650wprofess...
Skrivet av hampa10:
oj oj oj vad det klagas på små saker här :I
jag köper gärna saker på inet för lite extra slantar när man får en förträfflig service.
om något går fel vet man att man får hjälp till skillnad från vissa andra butiker
3kr-100kr hit o dit , pengar,godis är inte allt i livet
Trevlig butik/sida/service/priser fortsätt så
Kul och höra!
Skrivet av Henrikfotograf:
Jajamensan, det är referensmodell, man ser det på att det är ett A efter 695. När det är ett X kör de med egen PCB.
Vänligen maila info@inet.se om du har ytterligare frågor om kortet!
Skrivet av MT85:
Jag måste säga att jag blivit besviken på Inet. Efter att läst tråd efter tråd med hur bra och snabb service inet har så bestämde jag mig för att beställa hos er också.
Skickade iväg order, betalade direkt och mailade omgående med info och frågor kopplade till ordern. Ville ha lagervarorna skickade direkt och eftersom det är sweclockersrabatt på frakten så trodde jag inte att det var bekymmer att dela upp ordern när datumet inte stämde...
3:e arbetsdagen nu utan indikation på att ordern behandlats, inget svar på mailen. En vara kom inte in och blev visst försenad, står inget datum och hela ordern blir lidande trots att jag mailade att det inte fick hända...
Nu kommer jag troligen inte få mina grejor innan helgen vilket var väldigt viktigt.
Sen spelar det ingen roll hur mycket godis man skickar med. Det är detta man kommer ihåg.
Nu har man provat Inet och vet hur de fungerar. Nu blir det webhallen och Dustin i fortsättningen om inte paketet han hämtas ut på fredag.
När det gäller mail svarar vi så fort vi kan, men under vissa dagar (exempelvis måndagar efter helgen) har vi en stor mängd mail i inkorgen och det är omöjligt att beta av alla på samma minut.
Om ni har bråttom med något är det bara att slå en signal så hjälper vi till på momangen!
Skrivet av AssBurger95:
Inet tror ni att ni kan lägga in ett par BitFenix Colossus i någon av butikerna i göteborg?
Det är tyvärr ingen vara vi lagerhåller i butik. Om du vill ha en är det bara att lägga en webbokning till butik så beställs ett chassi ner till dig!
Skrivet av Extrakebab:
Hej inet
Finns det nån chans att ni börja ta in Seasonic nätagg ?:P
Nätagg under Seasonics egna märke är tyvärr inget vi kommer att ta in. Det vi kan rekommendera är att ta en titt på XFX's eller Corsairs nätagg som i viss mån byggs av Seasonic.
Skrivet av Bejje:
Fan jag trodde Inet skickade paket mer än 1 gång per dag, men så ser det inte ut.
Den 31/5 beställde jag saker på kvällen. På morgonen efter, den 1/6 kl 09:25 så får jag mail om att paketet är skickat med kollinummer och alllt. Trots detta tog det til kl 16:32 tills paketet hade tagit sig till en godsterminal i Göteborg. Med andra ord skickades inte paketet alls kl 09:25, för då hade det hunnit långt norröver vid det laget, nu ligger det alltså kvar i Göteborg fortfarande och jag kommer inte få mitt paket på fredag. Hade det skickats på morgonen som det först verkade så hade jag troligen haft mitt paket på fredag.
Njae, paketet packades och hamnade i en postbur 09:25 och hämtades inom ett fåtal timmar av Posten. Vi har upphämtning av paket flera gånger per dag då Posten kommer och hämtar kontinuerligt.
Då vi har stora mängder paket skannar inte Posten paketen manuellt när de kommer och hämtar dem utan de kör iväg alla till sitt centrala Postcenter och skannar av dem per automatik där.
Om Posten skannar av dem direkt eller senare på kvällen är tyvärr inget vi kan påverka. Det vi gör att att få iväg paketet till Posten så fort som möjligt, vilket i vissa fall kan vara på under en timme från beställning!
Skrivet av tellus82:
Vet inte om detta är rätt ställe kanske men bäst att fråga iaf.
Köpte en Corsair Force 3 120GB ssd för några dagar sedan från er på Inet, som läget är nu så verkar det vara en hel del problem med denna ssd & det talas om att den dras tillbaks från försäljning av Corsair, mycket löst rykte dock utan någon direkt fakta för tillfället.
Om jag nu skulle vilja få den utbytt mot en annan ssd eller liknande lösning skulle det gå att lösa det på något smidigt sätt då?
Kontakta oss på service@inet.se, slå oss en signal eller gör en felanmälan på vår hemsida om det är problem så hjälper vi till!
Skrivet av nisseH2:
Vad Inet menar med det är att ordern är färdigpackad och levererad till deras "lastbrygga" för avhämtning senare under dagen och därmed inte kan ändras. Posten hämtar senare under em eller kvällen alla dagens paket.
Posten hämtar faktiskt kontinuerligt under dagen pga. att alla paket ej skulle få plats i en lastbil och det skulle bli korvstoppning hos Posten om de fick alla paket samtidigt.
Skrivet av MT85:
Riktigt snyggt jobbat! Beställde nyss lite grejor i hopp om att det blir bättre än förra ordern. Inget jätteviktigt men ändå.
Gick till kassan och betalade, länkades till min bank och när man kvitterade med bankdosan och när man sen länkas tillbaka till Inet automatiskt så kom en stor sida upp där man informerades om att Inet numera tar över datorbutiken mm mm. Ingen ny order lagd i orderstatus, ingen e-postverifiering men pengarna är dragna från kontot.
Så måste man ringa till dem imorgon lik förbannat. Blir så less. Har aldrig krånglat med direktbetalningar förr hos någon annan...
Toppen om du kan kontakta oss så att vi kan kolla upp vad som hänt!
Då typ hela Sverige är lediga idag har jag ingen info om när minnena kommer just nu, men jag har bett inköpsavdelningen att uppdatera datumet så fort de är på plats!
Skrivet av Pontraz:
Bara för att vara lite petig, ni har lagt till lite nya AM3+ moderkort i den redan existerande AM3 kategorin.. kanske dags att göra en AM3+ kategori? går man in i AMD sockel menyn så ser det ju ut som att ni inte har AM3+ på ingång än eftersom kategorin inte finns... kanske blir enklare för folk som ögnar att hitta dit då! i know.. jag är en viktigpetter. Trevlig helg!
Ops, någon som har tabbat sig. Givetvis ska de ha en egen kategori, fixas inom kort!
Tack för att du upptäckte det!
Skrivet av Gizgiz:
Hej Inet!
Skulle vara trevligt om det kom upp några andra USB3 3.5" hårddiskkabinetter, nått som ni kan ta en titt på?
Tack för mint-pingvinstången jag fick senast förresten <3
Hm, några problem med de vi säljer idag?
Kom gärna med specifika produktönskemål och varför så kollar vi om det går att ta in!
Skrivet av Basilisken:
Någon som vet varför W2363D har utgått från Inets sortiment?
Vad jag kan se har skärmen utgått hos leverantören.
Ha nu en toppenbra nationaldag och trevlig vecka!
Mvh / Inet